Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Westerloo

in Trams en smalspoor

Gestart door nijvedop, 27 oktober 2018 16:38

Vorige topic - Volgende topic

nijvedop

Hierbij een filmpje van onze nieuwste baan. Een trambaan in HOm,deze is gesitueerd in Westerlo in de beginjaren 20. Al de huizen zijn nagemaakt aan de hand van oude foto's en postkaarten. Enkele zijn nu nog intact,zoals hotel Geerts en den Drossaard.De linde en het beeldhouwwerk staan er nu nog.
groeten Eddy Msc de Kempen.
http://www.mscdekempen.be/foto-s-en-video-s/video-s/video/21-westerloo-1913

hrp

Beste Nijvedop,

Heel leuke baan en film!
De tijd van het rijke Roomsche Leven: meneer pastoor heeft het druk met zijn nonnen, met begraven en ook het bruidspaar zal wel eerder ter kerke zijn geweest.
Wat is het grondplan van de baan?

Groet Ronald
Groet,
      Ronald

nijvedop

Dag Ronald,wat bedoeld U met het grondplan?

groeten eddy

RobK

Wat een sfeervol baantje. Het geeft een prachtig tijdsbeeld.

Rijden er alleen autorails (misschien wat modern voor de jaren '20?) of hebben jullie ook stoomtramlocs?

Ik denk trouwens dat Ronald benieuwd is naar de plattegrond, of het sporenplan, van Westerlo.
Spoor Nul Weekeinde * Trams in spoor nul * Trammodelbouwblog * Webman Tramweg-Stichting

nijvedop

Er is een stoomtram onder constructie.
Er liggen vier sporen op het marktplein.  De lijn 278 ging van Aerschot naar Westerloo. En in Westerloo vertakte de lijn zich naar andere plaatsen.

hrp

Goede middag Nijvekop,

Zoals Rob antwoordde ben ik benieuwd naar het sporenplan, met name wat zich op het filmpje waarschijnlijk achter de huizen bevindt. Schaduwstation?

Naar mijn idee - Hollander ... - komt de tram me inderdaad wat te modern over.
Ik zou denken dat het diorama 1930 uitbeeldt.

Maar: het is mooi.

Ronald

Groet,
      Ronald

RobK

Citaat van: Piggelmee op 28 oktober 2018 17:38
Goede middag Nijvekop

Wel goed typen hoor, Ronald, het is: nijvedop.
Spoor Nul Weekeinde * Trams in spoor nul * Trammodelbouwblog * Webman Tramweg-Stichting

nijvedop

Inderdaad,achter de wand is een schaduwstation van 4 sporen.
Hierbij een link naar nog wat foto's van de baan.
http://www.mscdekempen.be/foto-s-en-video-s/foto-s/clubbanen/westerlo-trambaan/20150605-1-972

hrp

Hi Eddy,

Mooi & groot(s)!

Bedankt voor de extra foto's!!

Ronald
Groet,
      Ronald