Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.

in Wat zijn we aan het rijden?

Gestart door puntenglijder, 5 augustus 2018 19:43

Vorige topic - Volgende topic

Eelco Storm

Een van mijn favorieten, ik hoop 'm nog eens in ČSD uitvoering te kopen  (y)

Rondje_HO

Heel erg mooi! Ik zou de Roco 63312 nog wel eens willen hebben maar dat zal wel wachten worden op een heruitgave  8)

https://www.roco.cc/de/product/171819-0-0_1000_0-5-0-403-0-002001-1/products.html

puntenglijder

Heren bedankt voor de leuke reactie's.

Ik zat met mijn ballen even een weekje aan de Moezel, schnitzel eten en bier zuipen. ;D
Dus vandaar dat ik nu pas reageer.

Kees.

Patrick1975

Kijk dat is pas duidelijke taal ;D ;D Weer opgeladen duzzzzz,
we kunnen dus weer foto's verwachten?
Have fun every day, before you know it's..........

puntenglijder

Ja Patrick dat gaat zeker gebeuren.

Ik ga eens even rond kijken welke dame gewillig is om op de gevoelige plaat te gaan staan. ;D

Later meer.

Kees.

Wim Vink

Fijne vakantie Kees!!
En ik kijk nu al uit naar al het mooie fotowerk wat er na je vakantie gaat komen  (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

puntenglijder

#51
En dan nu toch weer een Maffei product.

En wel de Badische IV h of ook wel Br 18.3.
Met haar 2.1 meter drijfwielen en het geschut op de voorzijde toch wel 1 van de meest begeerde locomotieven.

Deze dame was een verbetering van de Badische IV f.
Het drijfwerk was niet het zelfde, zo werden de 2 binnenste cilinders aan de voorste drijfas gezet en de buitenste aan de middelste drijfas.
Natuurlijk was ook deze Maffei ontwikkeling een 4 cilinder verbund.
Aangezien deze dame ontworpen was als vlak land loper kreeg zij 2.1 meter drijfwielen, zij was dus niet geschikt voor het middel gebergte.
Haar in zet was dan ook langs de Rijn .

Later werd zij ingezet vanaf Bremen op het vlakke gedeelte waar zij zelfs de Br 03 die 15 jaar jonger was er uit reed kwa kolen en water verbruik.

Hier ook nog even een filmpje van de SWR met Hagen von Ortlof over de Br 18.3.

https://www.swr.de/eisenbahn-romantik/archiv/iv-h-oder-die-rueckkehr-nach-baden/-/id=2250046/did=17531710/nid=2250046/13wli4f/index.html

Veel kijk plezier.

Natuurlijk mogen mijn modellen niet ontbreken.

Badische IV h 1002 by Kees Borgers, on Flickr

Badische IV h 1002 by Kees Borgers, on Flickr

Badische IV h 1002 by Kees Borgers, on Flickr

Badische IV h 1002 by Kees Borgers, on Flickr

Hier boven de Trix Badische IV h die ik heb omgebouwd naar 3 rail.

Br 18.3 by Kees Borgers, on Flickr

Br 18.3 L by Kees Borgers, on Flickr

Br 18,3 by Kees Borgers, on Flickr

Br 18,3 Li by Kees Borgers, on Flickr

En dan hier de Liliput versie, ook omgebouwd naar 3 rail.

Later meer,

Kees.






Rondje_HO

Oho, die laatste is mooi!!!  :o  En eigenlijk die eerste ook! Gelukkig is mijn budget altijd al verdeeld want ik zou niet kunnen kiezen denk ik  ;D  Prachtig!   (y)

puntenglijder

Heren leuk dat jullie reageren. (y)

Later meer. ;)

Kees.

puntenglijder

En dan nu maar weer eens een leuk tender lokje.

Ik heb gekozen voor de 75.0 van brawa, het is natuurlijk weer een snoepje van hun.

Ach kijk maar. ;)

Br 75 004 by Kees Borgers, on Flickr

Br 75 004 by Kees Borgers, on Flickr

Br 75 004 by Kees Borgers, on Flickr

Br 75 004 by Kees Borgers, on Flickr

Deze damen is gebouwd door de Machinefabriek Esslingen ( ME) in, waar kan het ook anders Esslingen (wurtt ).

Br 75.0 by Kees Borgers, on Flickr

Natuurlijk heeft deze schoonheid geluid en loopt als een zonnetje. ;D ;D

Later meer,

Kees.


ex44

Citaat van: KeesHier boven de Trix S3/6 die ik heb omgebouwd naar 3 rail.

Euh... ik zie 2 x 4 foto's, vier stuks van een blauwe IVh en vier stuks van een groene IVh. Is de Trix S3/6 er bij ingeschoten?

puntenglijder

Hallo 44.

Neeh, de blauwe is van Trix, deze heb ik zelf omgebouwd naar 3 rail.
De groene is van Liliput, ook een ombouw naar 3 rail.

Beide zijn natuurlijk S3/6.

Hopelijk is het nu duidelijk.

Kees.

ex44

Ja, alleen denk ik dat je IVh bedoelt in plaats van S3/6. Beide getoonde loks vertonen opmerkelijk veel kenmerken van die Badische schoonheid, en bovendien staat het op de zijwanden van de Führerhäuser genoteerd.  ;)

puntenglijder

Ik heb de benaming even aangepast.

Kees.

puntenglijder

#59
Nu dan de voor loper van de Br 44, ja de Br 58.

De as indeling is het zelfde, de 3 cilinder aandrijving is het zelfde, ze werd gek scherend wel eens de eerste Einheids Lokomotief genoemd.

Er werden er in totaal 1478 stuks gebouwd tussen 1917 en 1924.
Met een as last van een kleine 17 ton kon zij haar kunsten overal tonen.

Met een top snelheid van 65 km/h was zij geen racepaard, maar dat was ook niet nodig.
Alle locomotieven werden over genomen door de Reichbahn.

De laatst rijdende 58 is de 58 311 van de UEF.

Hier 1 van de twee 58 er's die ik heb van Rivarossi.

Br 58 1047 by Kees Borgers, on Flickr

Br 58 1047 by Kees Borgers, on Flickr

Br 58 1047 by Kees Borgers, on Flickr

Br 58 1047 by Kees Borgers, on Flickr

De laatste 58 werd bij de DB uitgerangeerd in 1953, in de DDR hielden ze het uit tot 1976.

Later meer,

Kees.

Ps hier nog even een kleine indruk.

https://www.youtube.com/watch?v=dSE1GlZmJh4