Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Thalys maakt testrit door Groene Hart

in Grootspoor

Gestart door Arkadas, 4 augustus 2006 16:46

Vorige topic - Volgende topic

Arkadas

Bron de Telegraaf van vandaag:

Thalys maakt testrit door Groene Hart
ZOETERMEER - Automobilisten die maandag over de A4 vanaf Schiphol richting Den Haag rijden, moeten niet vreemd opkijken als ze ter hoogte van het Ringvaartaquaduct worden ingehaald door een Thalys. Rijkswaterstaat zet deze snelle trein voor het eerst in voor een testrit in de HSL-tunnel onder het Groene Hart.

Dat liet Rijkswaterstaat vrijdag weten. Iedere werkdag rijdt de Thalys een keer heen en weer door de tunnel. Tijdens de tests moet blijken of het systeem voor stilstanddetectie werkt. Dit systeem geeft als het goed is een alarmsignaal als de trein stil komt te staan in de tunnel.

Erg snel rijden de rode treinen vooralsnog niet op het deel van het tracé van HSL-Zuid tussen Hoofddorp en Benthuizen (bij Zoetermeer). Tijdens de testweek geldt 120 kilometer per uur als maximum.

Pas op 1 juli volgend jaar treedt de dienstregeling in werking op het nieuwe spoortraject tussen Hoofddorp en Rotterdam. Het eerste halfjaar rijden er dan gehuurde treinen met maximaal 160 kilometer per uur. In 2008 komen snellere treinen beschikbaar en kunnen treinen op het hele spoortracé tussen Amsterdam en Parijs 300 kilometer per uur rijden.


Ik dacht dat de huidige tvg en thalys treinen toch ook geschiktwaren?

groet

Arkadas


Peter Korsten

Citaat van: Arkadas Amereeh op  4 augustus 2006 16:46Ik dacht dat de huidige tvg en thalys treinen toch ook geschiktwaren?

Klopt, maar je hebt niet veel aan 300 rijden als er voor je een trein zit die maar 160 rijdt.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Edgar

Hoi,

De huidige Thalys treinen zijn nog niet omgebouwd voor het nieuwe beveiligingssysteem dat op de HSL is aangelegd (ETCS). Zoals in het bericht te lezen is, zal dat pas in 2008 gereed zijn. Tot die tijd kunnen de Thalys treinen niet in commerciele dienst op de HSL rijden.

Groeten
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Arkadas

Wat is dan het maximum van de huidige thalys stellen, ik dacht dat deze alleen in nederland langzamer dan hun topsnelheid reden ivm de oude baanvakken en dat ze in frankrijk wel op hogesnelheid reden. In dit bericht komt het een beedje over alsof ze langzame hogesnelheids stellen gekocht hebben :)

Thom

Citaat van: Arkadas Amereeh op  7 augustus 2006 09:39
Wat is dan het maximum van de huidige thalys stellen, ik dacht dat deze alleen in nederland langzamer dan hun topsnelheid reden ivm de oude baanvakken en dat ze in frankrijk wel op hogesnelheid reden. In dit bericht komt het een beedje over alsof ze langzame hogesnelheids stellen gekocht hebben :)
Citeer
Het eerste halfjaar rijden er dan gehuurde treinen met maximaal 160 kilometer per uur. In 2008 komen snellere treinen beschikbaar en kunnen treinen op het hele spoortracé tussen Amsterdam en Parijs 300 kilometer per uur rijden.

Staat toch alleen dat er treinen gehuurt worden die max 160 kunnen?
staat verders niks over inzet van Thalysen...

johnny-VIRM

 ;D Er worden loc's gehuurd en rijtuigen van de benelux dienst gebruikt.

Arkadas

CiteerEr worden loc's gehuurd en rijtuigen van de benelux dienst gebruikt.

Kijk dat is intressant

CiteerStaat toch alleen dat er treinen gehuurt worden die max 160 kunnen?
staat verders niks over inzet van Thalysen...

jawel ze gaan er mee test rijden en toen was mijn vraag waarom eigenlijk: waarom rijden ze daar niet mee in de gewonde dienst die kunnen toch ook harder dan 160 km/h ik dacht dat die lijn ook juist voor die tgv / thalys was bedoeld. vandaar mijn vraag.

Thom

Citaat van: Arkadas Amereeh op  7 augustus 2006 16:46
Kijk dat is intressant

jawel ze gaan er mee test rijden en toen was mijn vraag waarom eigenlijk: waarom rijden ze daar niet mee in de gewonde dienst die kunnen toch ook harder dan 160 km/h ik dacht dat die lijn ook juist voor die tgv / thalys was bedoeld. vandaar mijn vraag.

Omdat die simpelweg geen ECTS hebben nog,
en Thalysen er minder vna zijn dan men daar wil inzetten...

DHG500

Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Arkadas


Anoniem

Citaat van: Arkadas Amereeh op  7 augustus 2006 09:39
Wat is dan het maximum van de huidige thalys stellen

"Gewoon" 300 in het uur, net als het overgrote deel van de TGV's (er zijn twee uitzonderingen, daar zal ik jullie niet mee vermoeien ;D)

Wesley

Robbert

zal wel aan mij liggen maar rijdt de trein niet tegen de richting in? ik zie namelijk een rode gloed in de lampen, kan ook door de kap zijn?

robbert

Marc tramt

Op de HSL wordt (net als in o.a. Frankrijk en België) links gereden. Verder vermoed ik dat de sporen wel in twee richtingen bereidbaar zijn en ook als zodanig getest worden.

Foto in post van DHG500 komt van de HSL-zuid site... Hoe gaan we op deze site met copyright en bronvermeldingen om?  ???

Marc
No dress rehearsel, this is our life.

KNed

#13
Citaat van: Marc op 11 augustus 2006 13:45
Op de HSL wordt (net als in o.a. Frankrijk en België) links gereden.

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat de HSL vanuit Belgie gezien ergens tot de Kijfhoek links rijd en dan rechts gaat rijden.
Tussen Rotterdam en Amsterdam wordt dan rechts gereden....

Kan iemand dit bevestigen?

Koen

EDIT: google-de-google: zie hier en scroll even naar het kopje "Rotterdam-Lombardijen".
Mijn gevoel was juist, daar staat dat bij Barendrecht gewisselt wordt van spoor... Door het groene hart zou de HSL dus gewoon op z'n Nederlands, dus rechts, moeten rijden...
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch

BVZfan

Koen, klopt! Ik woon in Zoetermeer in de buurt van de HSL en kreeg dan ook elke keer een krantje met recent nieuws omtrent de bouw en daarin heeft dit gestaan. Vlak voor de grens met België gaat een spoor omhoog, over de ander heen en zodoende wisselt de trein vlak voor de grens van spoor. In Nederland dus (eigenwijs) rechts en daarna links.

- Paul
Groet,
Paul

Website: http://zermattbahn.weebly.com