Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

EloTrains EloTrack 2018

in Archief 2018

Gestart door Rondje_HO, 3 januari 2018 23:47

Vorige topic - Volgende topic

Hans Reints

R360 is geen modelbaan!!!!
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hendrik Jan

Laat maar doorkomen, die Buffel.

groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Rob Ellerman

Citaat van: IJsselsteyn op  4 januari 2018 20:26
Ik hoop vooral dat je dit soort informatie al aan Elotrains zelf hebt doorgegeven. 


Steyn

Ze hebben ongetwijfeld mijn artikel in Railhobby van een paar jaar geleden over het pimpen van de loc nog liggen. Ik hoop dat ze nog een paar keer goed gelezen hebben... ;)

Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

NS 1607

En dan ook maar voor de bestaande 1500 andere draaistellen leveren waarvan wel alle assen zijn aangedreven.
Die middelste niet aangedreven as op elk draaistel zorgt ervoor dat de aangedreven wielen snel doorslippen.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

NS 1607

Citaat van: Sobat Kras op  5 januari 2018 09:24
R360 is geen modelbaan!!!!

R360 ligt vaak op de niet zichtbare delen van de baan.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Christoph

Citaat van: NS 1607 op  7 januari 2018 13:35
niet zichtbare delen van de baan.


Jos.

En is dat geen modelbaan dan?  ???

Groeten,

Christoph

henk

420 mm wel opeens?
Wie een 1500-model op pizzasnijderhoogte levert, kan maar beter rekening houden met 360 mm bogen?  ;D

Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Ben

R360 heb ik al eens uitgeprobeerd voor iemand, het ziet er niet uit maar het kan:





Meer van belang is de draaistel oplegging en die rare ringetjes....



Gr, Ben.


Biesje

Citaat van: henk op  5 januari 2018 05:54
Cabine-aansluiting beter, stroomafnemers op de goede plek.
Maar de eerste series verkochten prima, dus dat zal met een vrijwel ongewijzigde herproductie ook wel lukken.

Zaten de stroomafnemers verkeerd? Bedoel je de pantografen of de stroomafnemers op de wielen? Ze mogen wel de isolatoren van de pantografen vervangen door H0 exemplaren, leek wel of ze LGB isolatoren hadden gebruikt :P

Mijn 1501 heeft nieuwe anti slipbandjes en ik heb de ringetjes weggehaald zodat de loc minder waggelt en de buffers op een normale hoogte komen. Op mijn testbaantje heb ik geen klachten over trekkracht, maar kan zijn dat bij sommigen de middelste as teveel veerkracht heeft en dat er daardoor minder druk op de aangedreven assen staat misschien. Er was een technische reden om niet alle assen aan te drijven. Als wel alle assen stroom afnemen kunnen ze er nog voor kiezen om in plaats van 2 bandjes, 4 bandjes te monteren. Net als bv bij de Roco BR 103.

Mvg,

Robert

henk

Stroomafnemers op het dak staan/stonden wat te ver naar voren.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Sicco Dierdorp

Nog iets van EloTrains gehoord op Neurenberg??

Maartenw

Nee, die is er niet.
En dat is niet vreemd.
Er zijn heel wat kleinere fabrikanten die er nooit staan.
Gr. Maarten
Met vriendelijke groet, Maarten

Rob Ellerman

Ik heb Elotrains in het verleden ook nooit op de beurs in Nberg gezien...
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Sicco Dierdorp

OK, dat wist ik niet, ik was benieuwd of/wanneer de rerun 1500 zou worden aangekondigd  :D

Rob Ellerman

ff de site van hun in de gaten houden en dan, bij uitlevering, goed kijken wat er aan verbeterd is... bijv aan de hand van mijn artikel in RH van een paar jaar geleden ;)
en aan de hand van eerdere draadjes hier op het forum...
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)