Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Piko 2018

in Archief 2018

Gestart door Gérard Drost, 29 december 2017 10:11

Vorige topic - Volgende topic

lrrw

Dus klopt het model eigenlijk weer niet en moet de antenne en kachelpijp eraf.
Toch altijd weer jammer dat er altijd wat mis is met Nederlandse modellen en dit is schijnbaar zo eenvoudig te voorkomen.

Groet Cor.

Thowra

Citaat van: lrrw op 15 juni 2018 14:47
Dus klopt het model eigenlijk weer niet en moet de antenne en kachelpijp eraf.
Toch altijd weer jammer dat er altijd wat mis is met Nederlandse modellen en dit is schijnbaar zo eenvoudig te voorkomen.

Groet Cor.

Dag Cor, als je een paar pagina's terugklikt kan je zien dat dit euvel al besproken is. Het is inderdaad jammer dat Piko niet helemaal goed hun 'huiswerk' hebben gedaan tegenover deze bruine versie van de Ns2200.  Het is niet anders.


Inmiddels is de 3d tekening van Piko klaar voor de Poolse ketelwagen van het type Zas.
Deze ziet er zeer fraai en gedetailleerd uit. Leuk voor de ombouw naar een 4-assige Zas ketelwagen van Pieter Bon!  :laugh:



Jeroen







We're all riders on this train.

Chris Westerduin

Zou Piko er niet zelf een Pieter Bon versie van kunnen smeden?

Casmir

Ik hoop dat er nou ook eens een merk komt die de juiste ketelwagens voor de olieboot Schoonebeek -Pernis maakt voor de 70en80er jaren.
Mischien komt Piko ermee,ik hoop het maar.

Casmir

lrrw


Hallo Jeroen,
Ik had wel een paar pagina's terug gelezen, maar dacht dat alleen het nummer niet klopte.
Blijkbaar heeft dus geen enkele bruine in deze combinatie gereden.
Groet Cor.

spoorzeven

Bij thuiskomst uit het ziekenhuis twee pakketten uit het Vlaardingse. Daar knap je wel van op! Daarbij zat het ook prachtige model van deze 2200 (de eerste gele heb ik ook al), later volgen nog de 2240 van RH en de 2210 als sound lok. Dan heb ik er vier en dat lijkt mij wel voldoende, al heb ik er al twee nodig voor de 'Klompentrein'. Maar ja, voor de 2400-en moet er ook nog iets te doen zijn (en een 2530 ooit?) Voor de 2210 is er misschien nog tijd het Webastopijpje en de antenne weg te laten (ga er van uit dat Scaletrading meeleest hier), maar dat is, met die deur in de huif, eigenlijk ook de enige kritiek. In het jongste nummer (181) van Belgische Modelspoor Magazine wordt de NMBS 7617 besproken (de ex NS 2219). Daar ook niets dan lof, met als enige kritiekpuntjes het Webastopijpje en de antenne. Hoe anders dan bij een ander besproken model van een ander merk (zie mijn reactie op reactie 165 van Cor - Irrw).
Groet, Frank

spoorzeven

Citaat van: lrrw op 15 juni 2018 14:47
Dus klopt het model eigenlijk weer niet en moet de antenne en kachelpijp eraf.
Toch altijd weer jammer dat er altijd wat mis is met Nederlandse modellen en dit is schijnbaar zo eenvoudig te voorkomen.
Groet Cor.
Nou Cor, zou je voor de aardigheid de kritiek in Modelspoor Magazine nummer 181 eens moeten lezen op het ongeveer 2,5 keer duurdere(!) model van de NMBS 5917 van een bekend wisselstroommerk. Weliswaar een soundlok, maar zelfs in het geluid zitten fouten. Verkeerde wielen, verkeerd vijfde frontsein, verkeerde beschildering en dat is nog lang niet alles wat er niet klopt aan het model. Daarbij vallen deze foutjes bij de 2218 volkomen in het niet. Wel kun je je inderdaad afvragen waarom deze fouten worden gemaakt? Letterlijk voor hetzelfde geld doe je het goed. Ik zou wel vaker een reactie van een fabrikant willen horen, ken recent eigenlijk alleen de reactie van Exacttrain op de kritiek op de koppelvaardigheid van de sneltreinrijtuigen AB7500.
Groet, Frank

Chris

Ik heb beide NMBS modellen besteld en zal ze bespreken op Groterdam.

Thowra

#173
Citaat van: Chris op 16 juni 2018 14:03
Ik heb beide NMBS modellen besteld en zal ze bespreken op Groterdam.

Leuk! Ik ben benieuwd. Wat mij opviel voor de NMBS 7617 van Piko tegenover die van Roco is,  dat de kleur geel naar mijn mening te donker oogt en eigenlijk ook is. Het NMBS geel is namelijk een stuk lichter van kleur dan die van de NS. Ook mis ik de tekst  'd'n Atelier'  op de kap van het machinistenhuis. Maar dat zou kunnen verklaren dat de rechten niet verleend werden. Of gewoon over het hoofd gezien. Toch gek dat dit niet is opgevallen bij onze Belgische vrinden. Desalniettemin vind ik het een prachtige lok die qua detaillering het absoluut wint van de Roco.


Foto: Davy Beumer


Foto: Rolandrail


De Roco NMBS 7617 gesuperd. (eigen foto)


Roco en met extra deurtje. (eigen foto)

Vers uit de verf toont duidelijk het lichtere frisse geel van de NMBS. Dit heeft Roco perfect op haar modellen doorgevoerd.
http://xact4u.homestead.com/ijzerenweg/NMBS_HLR_7617.htm


foto:belrail.be


We're all riders on this train.

RetroJack (aka Jack Black)

Citeermoet de antenne en kachelpijp eraf
Ach, wie dat wil kan het doen, mij stoort het niet.
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

spoorfan

Volgens mij is de antenne mee gegoten. Bovendien is hij nogal groot. Dat geldt trouwens ook voor de antenne op de gele uitvoering.

De kachelpijp is er zo uit te trekken.

Spoorfan

ex44

Voor Piko's Herbstneuheiten (herfstnieuwtjes): zie hier.
Wat mij betreft weinig spectaculairs, maar daar kan een ander heel andere gedachten over koesteren.

Brigitte

 (y) Piko gaat nog voor hun zomervakantiesluiting van 23 juli a.s. de RF diesel lokomotieven uitleveren en de N-spoor NS 1201  8)
Ergens tegen eind juli in de winkels  :)

BMT


Thowra

Het groen slaat wel erg vaal/dof uit op het model. Hopelijk gaan ze de kleurstelling hiervan wel herzien.
Mag veel feller naar limegroen en het geel van het machinistenhuis en front zachter/lichter.

Jeroen

We're all riders on this train.