Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

ESU Lokprogrammer, ervaringen gevraagd

in Wat zijn we aan het rijden?

Gestart door crabbcharles, 22 juni 2017 17:25

Vorige topic - Volgende topic

crabbcharles

Ik ben op zoek naar ervaringen met lokdecoder programmers (Lenz, Esu, Sprog , Freiwald...) en wie verkoopt gebruikt eksemplaar, kontakt pm.
Charles

ruudns

Ben zeer te vrede met de ESU LockProgrammer. Moet wel zeggen dat ik alleen ESU decoders koop. Grafische schil, makkelijk aanpassen (y). Voor niet ESU decoders wel te gebruiken als je de te programmeren CV's weet (zie de handleiding van de te programmeren decoder).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Jan-Peter

Zoals boven ^^^^^^^

Daarnaast het programeerspoor met de Intellibox (650) of IR voor CV en een bepaalde serie marklin decoders (zgn 'Pleite'-decoders)

JP
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

RICROO

Ik heb ze van ESU en Lenz, werken beiden prima. Heeft het leven aanzienlijk eenvoudiger gemaakt. Je kunt decoders van andere merken ook bewerken maar dan moet je zoals een der eerdere schrijvers al aangaf, de specs van de decoder wel weten. Die staan natuurlijk in de handleiding.

De aanschaf is inderdaad wel een dingetje, ze zijn helaas niet gratis. Verkopen doe ik ze in ieder geval niet meer, veel te handig en de uitgave meer dan waard geweest.

Richard

Hans Gvz

Heb de lokprogrammer van ESU, en ben er dik tevreden mee. Het is even een uitgave, maar eenmaal in huis leverd dat een hoop gemak op. Andere decoders kun je er wel mee instellen als je de gegevens hebt. Maar dat is al meerdere malen benoemd.

Gr Hans

crabbcharles

Halloo goed volk,
Hartelijk dank voor de respons en nu tot de daad overgaan.
Charles

WAvS

goedemorgen,
ik gebruik ook een ESU lokprogrammer. Bevalt me prima voor ESU decoders. Maar toen ik laatst een 2e hans lokje met een lokpilot 1 wou programmeren kreeg ik de mededeling "onbekende decoder" doe het zelf maar!
Een ESU lokprogrammer die een ESU lokpilot 1 niet herkend??
groetjes
willem

Ronald Halma

Moet je even de oudere software op je pc zetten (2.7.9). Dan ziet de LP hem wel. Op de site van Esu vindt je de diverse software uitvoeringen:

- http://www.esu.eu/download/software/lokprogrammer/