Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Spoormuseum in H0

in MSE - Modelspoorgroep Eindhoven

Gestart door Eegtrain, 2 februari 2017 22:28

Vorige topic - Volgende topic

Bas, Dordrecht

Fantastisch ziet dat er uit.. (y) (y).

Kleine vraag van mijn kant: waarom doe je de andere kant van het hout (binnenkant) ook niet met bakstenen graveren? Juist als je al verlichting etc inbouwd, denk ik dat dat er ook nog mooier zal uitzien.

Groeten en succes met de verdere bouw

Bas

Basilicum

De constructie voor de verlichting ziet er goed uit. (y)
Puntje van opbouwende kritiek: Meestal hangen de lichtpunten niet boven de sporen, maar boven de ruimte tussen de sporen. Daar wordt namelijk het meeste werk verricht en is dus het meeste licht nodig.

@Bas: Stucwerk wellicht?

Groet,
Andere Bas

Eegtrain


Ik twijfel nog over de kleur. Ik heb bij het maken van de loods inspiratie opgedaan van een Locloods vlakbij Berlijn. Ik zeg ook; inspiratie, want hij is niet hetzelfde. Wel vond ik de kleur stenen erg mooi. Je kunt de loods ook verven alsof hij in rode kleur stenen gebouwd is. Zelf vind ik de zandsteen achtige kleur van het gelaserde erg mooi, al wil ik nog wel wat accenten aanbrengen in wat verschillende zandsteentinten per individueel steentje hier en daar voor wat nuance. Zie hier wat foto's die ik ter inspiratie vond:


(Foto: Hans Wiskerke)


(Foto: Jürgen Court)


(Foto:Thorsten Reibeholz)


(Foto: Heinz Lahs)

Groetjes Eeg

Paulus

Persoonlijk zou ik het zo laten, vind de kleur wel mooi  (y)
SNCF - IV / V - SudEst / Zolderbaan LaVie SudEst / Modulebaan

Huup


Eegtrain

Hoi Huup,
De wand waarin de ramen vallen is 1mm en de ramen zijn 0,35mm dik.
De totale wand bestaat uit 5 lagen van 1mm.
Ja het is idd Schoeneweide.
Groetjes Eeg

Eegtrain

Dankjewel @Paulus
Op een regenachtige dag met een zeee van tijd zou ik nog misschien wel eens ooit wat zandsteenkleur willen aanbrengen in die kleine steentjes :D

NS264

Wel zwaar vervuild die 'gele' muur van de loods.

- roetaanslag.
- smeervet.
- vochtaanslag.
- regensporen.

Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Eegtrain

Hoi Koen,
Ja goeie, dat mag inderdaad ook nog. Zowieso ook de roetvlekken in de loods.
We zullen het geheel nog wel flink onder handen moeten nemen.
Groeten Eeg

Huup

Idd wat dik dus.
Schoenewede: daar mocht ik in '97 gewoon op om fotoos te maken. Na vragen dan. Mn ogen uitgekeken 😇

MOVisser

De eerste indruk is, dat door het laseren er al een bepaalde verwering/oudheid is opgetreden.

Wellicht zou je aanvullend nog wat kunnen aanbrengen op specifieke locaties. :angel:
lekkage regenpijp/opspattende grond (onderzijde van de muren)....

Maar verkeerd is je model zeker niet... (y)

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag Houten 24 aug sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Ronaldk

Hoi,

Citaat van: MOVisser op 10 juli 2022 14:09
De eerste indruk is, dat door het laseren er al een bepaalde verwering/oudheid is opgetreden.

Ja en nee  :) Maar als je het deels gaat schilderen is de verwering al weer weg. Dan lijkt het wel weer nieuw metselwerk. Dan kan je beter de complete wand een basis (zand)geel meegeven en vanuit daar werken met verouderen e.d. Denk dat het resultaat dan helemaal top zal zijn.

Groet
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald's nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

NS264

Wel eerst de muren in grijs zetten, dan brushen met kleur.

(Of je moet een andere voeg methode willen uitvoeren)

Gr Koen.

Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Eegtrain

Voor de grote nieuwe rijdag binnenkort is eerst het schaduwstation even helemaal leeggemaakt; alle treinen zijn in de transportkokers gereden.
De baan wordt goed schoongemaakt. Nu de melders allemaal naar behoren werken worden onder de tafel de kabels verder beveiligd en de onderkanten van de bakken voorzien van beschermkappen, bij de bakken die nog geen bescherming hadden.
De ruimte wordt zo leeg mogelijk gemaakt zodat de bakken voor de grote rijdag kunnen aansluiten.
Aanmelden voor de rijdag kan nog steeds via PB.


Groeten, Eeg