Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Projekt RET ZGT 4/6 801-850 en 6/6 701-750 in H0

in Trams en smalspoor

Gestart door skiptram, 20 december 2016 16:14

Vorige topic - Volgende topic

skiptram

CiteerHet lijkt de Düwag fabriek wel in Dússeldorf, daar stonden ze ook zo naast elkaar.

Voor degenen die mijn site of FB niet lezen het gaat om deze foto.


CiteerBen je een beetje tevreden over het resultaat??

We zijn blij verrast door de aflevering door IM. Alles netjes schoongemaakt afgewerkt. Het vreemde is het verschil met de eerdere afleveringen. Een geheel andere finish en minder stepping.





CiteerAl aan het nadenken over de ZGT 4/6??
Hoef ik niet over na te denken, komt er echt in dezelfde kwaliteit alleen WEKRA nog een keer over het bolletje aaien.

Met groet van Paul
www.skiptram.nl
"Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan" ( De Lijn)
zie ook op facebook: https://www.facebook.com/trammodelbouw/?rc=p

WeKra

CiteerHoef ik niet over na te denken, komt er echt in dezelfde kwaliteit alleen WEKRA nog een keer over het bolletje aaien.

*kruipt braaf achter de PC*
Check ook mijn Facebook

Trainhunter

 ;D Geweldig!
En maar zeggen dat ze geen garantie geven,  dit ziet er super uit zeg!
Nou Wekra,  kom maar op met die 800-en.

Hier worden we heel blij van,  en heel wat minder finish werk.

Remco vM

Definieve versie ziet er stukken beter uit (y)
Komende bestellingen hebben dezelfde kwaliteit?'

skiptram

Remco,
CiteerKomende bestellingen hebben dezelfde kwaliteit?'

Kan ik alleen maar op antwoorden met het antwoord wat IM mij gaf.


Hello Paul, en dus ook Remco

We can't respect the asked orientation for all items. Also since we are not a mass production service visual differences may be visible in copies of same model (printing lines, detail output).

Variance in terms of the same or similar designs output is acceptable and the exact same output (with exact same peculiarities) can't always be reached. Kindly note that in 3D printing technology it is not advised to compare same designs or refer to the similar ones that were printed before.

Also some details in models are below the minimal thickness recommended.

Thus, please:

    Confirm to take the risk and proceed with the order. The risks are referred (but not limited) to threads output, residual powder left, visible printing lines, possible size deviation within tolerances, deformation of relatively flat surfaces or rod/wire-like details. You may check our flickr account to see what designs we mainly focus on: https://www.flickr.com/photos/imaterialise/
    Cancel the order from your profile.


Kind regards,
Ivan
i.materialise Support Team

Dus Ivan geeft geen garantie.
Met groet van Paul
www.skiptram.nl
"Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan" ( De Lijn)
zie ook op facebook: https://www.facebook.com/trammodelbouw/?rc=p

Trainhunter

Ach en daar kan ik het met de huidige stand van techniek alleen maar mee eens zijn, wil je 20 of 1000 echt gelijke modellen zijn daar andere technieken voor. Ook kan ik mij voorstellen dat men daar niet garant voor durft te staan, en zeker niet het te garanderen, dan zou er heel veel 3D printmateriaal retour gaan.
Ik denk dat de afwijkingen heel erg binnen marges van 10-en gezocht moeten worden als je een goed bestand aanlevert. Ik denk niet iets wat Shapeways kan en zal garanderen, die hebben de zelfde marginale standaard als IM, die printers zijn nou eenmaal nog niet zo secuur.

Ik ben heel blij met wat ik zie, zeker al nu het definitieve model al minder stepping heeft!
Voor kleine oplages als waar Paul nu mee bezig is vind ik het zeer acceptabel.
Ik hoop dan ook dat de volgende modellen ook van deze kwaliteit kunnen zijn.  (y)

skiptram

www.skiptram.nl
"Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan" ( De Lijn)
zie ook op facebook: https://www.facebook.com/trammodelbouw/?rc=p

WeKra

Allebei niet gezien, zonde. Ik zal bestand aanpassen.

Nalevering?
Check ook mijn Facebook

Remco vM

Citaat van: skiptram op  4 september 2018 19:21
Nobody is perfect!



Met groet van Paul
ik mis een zijraam bij de bestuurder en de stijlen in het andere bestuurdersraam, of is dat de "Nobody is perfect?

skiptram

CiteerIk zal bestand aanpassen.

Nalevering?

In het raampjesbestand van de 800 (???) gaan we dit ruitje van de 700 als extra opnemen en wordt dan inderdaad nageleverd ( ook aan hen die geen 800 bestellen). Voorlopig moet de trambestuurder van de 700 het even doen met een automatische luchtverfrissing.

Met groet van Paul
www.skiptram.nl
"Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan" ( De Lijn)
zie ook op facebook: https://www.facebook.com/trammodelbouw/?rc=p

Trainhunter

Geen probleem, cabine ruitje van de cabine deur dicht anders tocht het een beetje.  ;D
Och dit zijn leermomentjes, ik neem jullie niets kwalijk.

Mooie oplossing om het zonder extra kosten zo op te lossen in de productie van de 800-en  (y)

Niet vergeten dat het beide schuiframen zijn  :P

martijn v m

Vandaag een bouw pakket vam dichtbij bekeken.

Jeetje wat zijn die kappen strak zeg  (y)

En wat een mooi compleet bouwpakket is het geworden.

Knap gedaan Wes en Paul  (y)

Groeten Martijn
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

skiptram

Martijn, dank voor je bezoek en ook dank voor het brainstormen over de extra bak.



Met groet van Paul
www.skiptram.nl
"Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan" ( De Lijn)
zie ook op facebook: https://www.facebook.com/trammodelbouw/?rc=p

martijn v m

Geen dank.

Eigenlijk die ramen bij het lagevloerdeel op normale grote maar dan verlaagd zoals bij de 11G en 12G van het GVB
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Marc tramt

Grappig hoor!   (Wel nog even de totaalmaat aanpasssen  8))
Gelukkig nooit in het echt uitgevoerd want ik vind hangbuiktrams nooit zo mooi..  :-\
No dress rehearsel, this is our life.