Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Projekt RET ZGT 4/6 801-850 en 6/6 701-750 in H0

in Trams en smalspoor

Gestart door skiptram, 20 december 2016 16:14

Vorige topic - Volgende topic

skiptram

Beste Tram liefhebbers,
Na overleg met Wes Kraaijeveld die dit ook op zijn verlanglijstje had staan is overeengekomen dat SKIPtram dit project gaat uitvoeren.

foto van het H0w messing model gebouwd door SKIPtram

Het ligt in de bedoeling om van de serie ZGT 4/6 ( 801-850) en de ZGT 6/6 ( 701-750 een 3D model te vervaardigen in H0 op een hoog kwaliteitsniveau met ruimte voor een decoder, een interieur en verlichting.
Hiervoor worden door SKIPtram de 3D ontwerpen in huis gemaakt en komen de bouwpakketten compleet op de markt voor derden.
De verdeling en hulp zal hiervoor door een jonge collega gegeven worden die samen met mij het project gaat opzetten. Zijn naam is Peter Groen ( Grienetram) en details over hem vind U op de site van SKIPtram.


In principe worden de modellen uitgeleverd als BP met voorstellen/ lijst  tot mensen die bereid zijn de modellen te bouwen tot in het detail zoals opgegeven door de opdrachtgever.

Met name zal er veel aandacht worden besteed aan een goed werkende aandrijving waarbij we dus van een goed rijdend model wordt uitgaan en niet van een eventueel lopend vitrine model. Alles in een 3D kwaliteit die niet nabewerkt hoeft te worden maar in direct in de primer gespoten kan worden.
Aangezien de kappen ( naar mijn weten) niet gewijzigd zijn is het mogelijk de trams in de kleurstelling te spuiten van Uw favoriete periode.

De modellen worden in februari 2017 getekend en de bedoeling is om in de zomer een heel eind te zijn met het prototype.
Eventuele belangstelling kunt altijd kenbaar maken( per PN of e-mail buiten dit draadje om)  en Peter Groen zal U dan zo goed mogelijk helpen. Bij het concreter worden van de uitlever datum zal een aanbetaling op de bestelling worden gevraagd.

Met vriendelijke groet van
Paul Sassen en Peter Groen
www.skiptram.nl
"Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan" ( De Lijn)
zie ook op facebook: https://www.facebook.com/trammodelbouw/?rc=p

Marc tramt

Mooi initiatief.  (y)
Lelijke tram maar ja... wel zeer kenmerkend qua vroeg jaren '80 vormgeving en bovenal: Rotterdams!  8)
No dress rehearsel, this is our life.

martijn v m

Tja helaas Rotterdams inderdaad.
Maar wel erg leuk en interessant door de lange bakken met afwijkende draaistel indeling met zwevende geleding.

Ben zeer benieuwd.

Groeten Martijn

verstuurd vanaf mijn S6 EDGE

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Remco vM

Als voormalig ZGT piloot een interessante ontwikkeling om te volgen  (y)

henk

Ah ja, veel kilometers in gezeten.  :)
Met veel bombarie aangekondigd wegens meesturende wielen ofzo. Wat dan niet werkte en het eind van het liedje was juist extra gekrijs in de bogen.  ;D
De boog bij mijn ouders achter werd heel milieuvriendelijk maar permanent in het vet gezet.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

WeKra

Heel veel plezier en succes gewenst! Ik hoor wel als ik voor je aan de slag mag/kan.  ;D
Check ook mijn Facebook

Miniature Holland

Leuke verschijning. Ik blijf dit volgen.  ???

Marc tramt

#7
Citaat van: henk op 21 december 2016 05:49
Met veel bombarie aangekondigd wegens meesturende wielen ofzo. Wat dan niet werkte en het eind van het liedje was juist extra gekrijs in de bogen.  ;D
De boog bij mijn ouders achter werd heel milieuvriendelijk maar permanent in het vet gezet.
Ach, zolang het biologisch gekweekt plantaardig vet is..   8)
De voorste assen in de draaistellen moesten inderdaad meesturen in de bochten door middel van een stangenverbinding tussen bak en draaistel, maar dat werkte dus niet en ze werden vast gezet.
Ander nieuwigheidje waren de draaistroommotoren. De elektronica daar voor veroorzaakte de nodige storingen in de radio- en tv-ontvangst bij omwonenden in de oude wijken. Volgens mij is er om die reden zelfs nog een kort rijverbod geweest.
Bovenstaande geldt voor de 700'en. De 800'en waren gewoon Düwags met een kapwissel.  8)
No dress rehearsel, this is our life.

henk

Ja, een 700 klonk ook heel anders dan een 800. Mijn ouders woonden in Schiedam-Noord, dus veel met lijn 1 getramd en die was jarenlang vrijwel voorbehouden aan de 700'en. Ik hoor de trams nog op zijn draaistrooms optrekken.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Dash 8

Waren de 700 niet iets langer dan de 800?

Marc tramt

Scheelde inderdaad een metertje. Dacht dat het verschil hoofdzakelijk in de achterbak zat. Het eerste raam in die bak, tussen de geleding en de deuren, was eeen stuk korter.
No dress rehearsel, this is our life.

skiptram

#11
Ter verduidelijking heb ik de titel in mijn eerste bijdrage gewijzigd met toevoeging van de schaal H0.
Met groet van Paul Sassen en Peter Groen.
www.skiptram.nl
"Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan" ( De Lijn)
zie ook op facebook: https://www.facebook.com/trammodelbouw/?rc=p

Henk Boshuyzen

Mooi, ik was ook begonnen met tekenen maar kan nu aan wat anders beginnen.
De ZGT was een mooi model om te leren 3D tekenen omdat het leuk recht is deels.
Maar dat is een Amsterdamse "trapkar" uit de 11G en 12 G serie ook.
Ik blijf het draadje met interesse volgen.

martijn v m

Gvb blokkendoos in ook ideaal hoor. Heeft niet voor niets de bijnaam blokkendoos. 

Paul. Maken jullie dan 2 sets? De 700 serie
En de kortere 800 serie?

Groeten Martijn

verstuurd vanaf mijn S6 EDGE

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

skiptram

@Martijn.
Ja dat is het plan.
Groet van Paul
www.skiptram.nl
"Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan" ( De Lijn)
zie ook op facebook: https://www.facebook.com/trammodelbouw/?rc=p