Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Gooische stoomtram nr 18 in 1:87

in Trams en smalspoor

Gestart door Sven, 4 november 2016 12:20

Vorige topic - Volgende topic

Sven

Dank, mensen.

Paul, nog even over die waterbak aan de achterkant. Op oude foto's zie je dat er aan de buiten-achterkant klinknagels schuin lopen. Marius van Rijn schreef mij daar het volgende over:
"We hebben er zelf ook al eens goed naar gekeken en het is volgens ons een vergroting van de waterbak. Deze is plm. 50cm diep. De bovenkant is waarschijnlijk schuin omdat de kolen of briketten dan gemakkelijker richting stookgat glijden. De hele achterkant van de huidige loc is nieuw, inclusief een zo groot mogelijke waterbak."

Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Sven

Overigens aan de grotere ramen te zien is dit niet een loc van dezelfde 16-18 serie. Tenzij de ramen aan de achterzijde groter waren dan aan de voorzijde, maar heb ik me niet in verdiept. Bij GS 18 zijn de ramen ook niet exact hetzelfde, overigens, maar niet zo groot.

RutgerSHM

Het is toch echt de 18:

http://www.stoomtram.nl/nl/stoomlocomotief-18-leeghwater-van-de-gooische-stoomtram-gs

En als Marius het zegt dan klopt het. Ik denk dat we bij een herstel in de toekomst de kast qua uiterlijk maken zoals die hoort, de oververhitter terugbouwen, de schortplaten terugbouwen maar de waterbak misschien even groot laten.

@ Paul, de ketel van Sven is sowieso de SHM uitvoering aangezien de luchtpomp eraan vast zit en alle appendages daarop zijn gebaseerd. Naar mijn weten is de loc die wij willen uitbeelden van oorsprong uitgerust met vacuümrem. Wat er daarna is gebeurd met het plaatsen van het spoor stoot- en trekwerk weet ik niet.

Helaas zijn van deze loc geen goede tekeningen bewaard gebleven..

Groeten,
Rutger

PieterW

Het is een pracht Sven

Groet Peter
Niet iedere kop is een Hondekop

Sven

Sven

En nog een speciaal plaatje gemaakt. Vanochtend uit de hand met de telefoon, rijdend op de fiets. 's Middags met Photoshop aan de slag:

guest7823

BRILJANT  (y)

En die twee man op de loc wijten we gewoon aan het feit dat het de SHM uitvoering is

Kniesoor

smalspoorcompagnie

Heel fraai geworden Sven. Webwinkel ziet er ook mooi uit. Lijkt wel werken  ;)

Guillaume
Guillaume (Smalspoorcompagnie)

http://smalspoorcompagnie.blogspot.com/

ingenium

Toppie hoor, je maakt er echt werk van, ook de verpakking. Nog ff de kruiskoppen allemaal recht zetten.  ;D
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Marc tramt

No dress rehearsel, this is our life.

guest7823

Citaat van: ingenium op  6 februari 2017 21:16
Nog ff de kruiskoppen allemaal recht zetten.  ;D

Nahhhhh, messing sleufkop  ;D

Marc tramt

;D   Gewoon houtschroeven pakken inderdaad.

Mooie foto ook met die mistige zon.
What's next?  ;D

Sven

Marc tramt

Wauw!  :o

(Bedoelde eigenlijk het volgende bouwproject   8))

Sven

Ha ha! Rijtuig en Silvolde. Weet zelf ook niet welke eerst af is, gaat allebei op dezelfde testetsplaat (probeer dat maar eens een paar keer achter elkaar te zeggen).