Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Frans bietenbaantje in 009 (en parallel in 0e)

in Trams en smalspoor

Gestart door Lucien, 6 januari 2016 21:44

Vorige topic - Volgende topic

sdz1976

Creatieve mensen hebben geen rommel.
Ze hebben overal ideeën liggen.

Lucien

Lucien

Sven

Ziet er prachtig uit. Daar kan geen steentjespapier tegen op! 😉
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

sdz1976

Zelfs geen steentjesplaat  ;) :D

Grtz,

Samuel.
Creatieve mensen hebben geen rommel.
Ze hebben overal ideeën liggen.

Edsko Hekman

Wauw. Mooi hoor. Monnikenwerk, maar zeer geslaagd! (y)

Gr.

Edsko

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Lucien

Dat monnikenwerk van wel mee hoor, het is na een dagje werken ook een prima manier om je hoofd rustig te krijgen. 1-2 uurtjes afhankelijk van het oppervlak van de gevel. Mooi werkje ook om tijdens de reclames snel op te pakken :-)

Overigens twijfel ik nog of de schuur blijft zoals nu, vergeleken met het woonhuis zijn de stenen veel groter en dat valt (mij) best wel op. En het ritje vandaag door Eifel en Ardennen toonde veel stenen huizen en die stenen mogen dus best een maatje kleiner zijn. Grote kans dat die schuimplaat er weer afgehaald wordt en vervangen door een nieuwe met kleinere stenen.
Lucien

Lucien

Toch maar geprobeerd de steentjes kleiner te krijgen. Ik denk dat ik er wel mee weg kom.
Lucien

MOVisser

Krijg je nu de hoekverbinding nog wel sluitend? Of is dat alleen nog maar voor de foto?
Groet Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag Houten 24 aug sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Lucien

Aan de hoekverbinding heb ik nog niets veranderd. Dat komt wel goed met een beetje plamuur, vuil, regenpijpen en klimop hoop ik.
Lucien

Ronald Halma

Lucien

Niet de beste kwaliteit foto's maar het steentjes krassen is voor de buitenwanden klaar.

Ik heb via een andere weg (Brits NGRM forum) van Daniel Caso een bliksemcursus muren maken gekregen. Voor de zekerheid ga ik eerst een ander, ouder gebouwtje onder handen nemen en als het resultaat bevredigend is, is de boerderij aan de beurt.
Lucien

Marc tramt

Citaat van: Lucien op  2 mei 2017 20:18
Ik heb via een andere weg (Brits NGRM forum) van Daniel Caso een bliksemcursus muren maken gekregen.
Plaats de tekst of de links maar, dan hebben wij er ook wat aan.
No dress rehearsel, this is our life.

GD

Dat forum alleen toegankelijk voor leden. Als je daar geen account hebt, kan je niet veel met de link. Ik ga me maar eens aanmelden. Overigens zien je gebouwen er tot nu toe goed uit. Ben benieuwd naar het vervolg.

Groeten,
Gerard

Lucien

Eerste stap: basiskleur voor de stenen. Ik heb hiervoor een aantal bruintinten gebruikt zodat er al wat schakering in zit. Dit is trouwens het testgebouwtje, als het goed gaat krijgt het ongewijzigd een plaatsje op de baan. Anders gaat de schuimplaat eraf voor een tweede poging.
Lucien