Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Frans bietenbaantje in 009 (en parallel in 0e)

in Trams en smalspoor

Gestart door Lucien, 6 januari 2016 21:44

Vorige topic - Volgende topic

Lucien

En ik zou mezelf niet zijn als ik me zou beperken tot 1 project tegelijk, dus ik heb ook de rail gelegd op de 1e module van een 2e baantje met landelijk motief.
Het ontwerp hiervoor ligt er al langer dan de "Sucrerie", en een aantal gebouwen hiervoor zijn ook al deels gebouwd.
Ook biedt het tafereel mogelijkheden om eens lekker los te gaan met allerlei landschapsbouw, en de la met 1:43 auto's en figuren kan ook verder leeggemaakt worden.

Ontwerp, 3D aanzicht, en de eerste module:

Lucien

Lucien

Eerste gebouwen in ruwbouw gemaakt voor de baan. Dit zal ik als een diorama bouwen dat later op de baan ingebouwd kan worden.

En nog goede bijpassende lectuur gescoord:

Lucien

sdz1976

De toon is al goed gezet  (y)

Grtz,

Samuel.
Creatieve mensen hebben geen rommel.
Ze hebben overal ideeën liggen.

Lucien

Bedankt Samuel, ik doe mijn best ;-)

Intussen gisteravond weer ietsje verder gekomen, de gebouwen zijn nu in ruwbouw klaar.
Ik wil de dakconstructies eerst nog even maken met wat dikker karton om straks verrassingen te voorkomen, aansluitend ga ik de wanen bekleden met schuimplaat (laminaat ondervloer 2 mm, die blauwe).
Voordat ik dat op de gevels plak kerf ik eerst de stenen, als alles dan klaar en geplakt is zou er een stevige franse boerderij moeten staan.

Lucien

MOVisser

Lucien,
Leuk dat werken met karton.
Ben ik ook een liefhebber van.

Is steentjes papier (bedruk met muurfoto's van echte gebouwen) niet een optie? Je hebt al een stevige ondergrond. Afdrukken op iets dikker papier (160 gr bv) en dan embossen (je moet nu ook al de stenen inkrassen)
Kan je altijd later nog iets aan verwering doen.

Ik blijft dit volgen.
Groet Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag Houten 24 aug sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Lucien

Hoi Ronald,

ik ben zelf niet zo'n liefhebber van steentjespapier. Daar waar ik bakstenen wil gebruiken pak ik muurplaten van Goover, maar voor deze panden heb ik meer een soort breuksteen nodig.
Als je het schuim inkerft kun je veel beter je stenen afstemmen op je gebouw, met grote stevige hoekstenen op de hoeken en bij ramen en deuren.

Lucien

MOVisser

Ook van breuksteen zijn afdrukken te maken en te embossen.
Ik begrijp je overweging.

Groet Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag Houten 24 aug sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Lucien

Ik heb zo snel even geen betere foto ergens staan om te delen, maar dit geeft een beetje een indruk:

Lucien

sdz1976

Daar kan geen steentjes papier ter wereld tegenop.
Klasse (y) (y)

Grtz,

Samuel.
Creatieve mensen hebben geen rommel.
Ze hebben overal ideeën liggen.

MOVisser

Inderdaad, daar kan steentjes papier tegen op. (y)
Succes verder

Ronald Visser

Lucien

Voor de wanden gebruik ik 2 mm foam ondervloer voor laminaat. De gladdere kant is om te lijmen op het karton, de iets ruwer kant gebruik ik om met een potlood voegen in te krassen.

Lucien

Hendrik Jan

Simpel en effectief.
Daar kan geen steentjesplaat tegenop.

salut
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Wim1969

Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol

Lucien

Resultaat van een avondje en ochtendje voegen inkerven:
Lucien

JaJo

Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl