Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Schrijfblokkarton, correspondentiekaarten en wat verf. (h0)

in Banen of diorama's

Gestart door tothebeach, 8 april 2015 14:36

Vorige topic - Volgende topic

Gert Arkema

 (y)

Ik lees dat je jezelf hierin al opvoedt  ;) prima!
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

tothebeach

#181
Gisteravond eens wat mock-ups gemaakt. Doordat ik aan het testrijden was met een Tigerli had ik het stationsgebouw even ergens anders geplaatst. Dat bracht mij op de gedachte om de kolen- en olieboer (les 5 Sages) te verplaatsen naar het korte kopspoor. De stenen loods (ooit bedoeld voor een cave) kan nu als brandstofloods worden ingericht. Het hoofdgebouw komt daar tegenaan (op de foto rechts). Achter de stenen loods komt nog de opslag voor kolen en olie.

Het oorspronkelijke stationsgebouw van Faller (en omgeschilderd) heb ik voorlopig vervangen voor een mock-up van een 2 deurs station met klein bijgebouw. Een beetje dit idee.


Het straalt wat meer rust uit, hetgeen ook de bedoeling is. Daarnaast is er een spooraansluiting minder doordat ik de goederenloods van spoor 1 (naast het stationsgebouw) verplaatst heb naar spoor 3. Daar komt ook de losstraat. Spoor 1 krijgt een langer perron voor die enkele personentrein die Salon-Bas nog aandoet (ongeveer 4 per dag).

Daarna maar eens wat gerangeerd met een grotere diesel. Ook leuk!


Nu nog aan de andere kant van de rivier aan de slag. Ook daar had ik het vol gepland (3 aansluitingen!). Eens kijken wat daar kan gaan gebeuren.

Groet,
Michel


tothebeach

Bezig met een goederenloods:

Schuurpapier, karton en doorzichtig plastic.

Groet,
michel

Patrick1975

Have fun every day, before you know it's..........

tothebeach

Hoi Patrick,

In dit geval heb ik 120 gebruikt. Normaal gebruik ik 180, maar die was op.

Groet,
Michel


Reinout van Rees

:)

Kun je ook een foto maken van pagina 4?

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

tothebeach

#187
Maar natuurlijk:


Gezien jouw bezigheden met dienstregelingen nam ik aan dat het je hier om ging ;)?

Groet,
michel

Basilicum

Hoe heb je de dunne spijlen van het kozijn gemaakt?

Groet,
Bas

tothebeach

Dat was eenvoudig. Ik heb de spijlen eerst ingekrast met een mesje, vervolgens wat verf er overheen gesmeerd en dat gelijk weer weggenomen met een keukenpapiertje. Het restant blijft zitten in de ingesneden/ ingekraste spijlen. Je moet er wel opletten dat je de spijlen aan de buitenzijde plaatst tijdens het monteren. De kozijnen zijn gewoon van papier.

Groet,
michel

dimo1_dimo1

dat klinkt als een eenvoudig klusje.. moet ik ook eens proberen ;D (y) knap werk
groeten,
Auke


tothebeach

Dank jullie wel, het is ook eenvoudig uit te voeren. Ik werk overigens met Vallejoverf (acrylverf). Enamelverf (Humbrol/Revell) reageert volgens mij anders. De vraag is of je dat zo makkelijk wegveegt.
Zo ziet dezelfde gevel er aan de achterzijde uit:


Groet,
michel

Reinout van Rees

a) Dat stukje van pagina 4 bedoelde ik, ja :)

b) Die raamspijlen-tip is een goeie, die ga ik onthouden.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

tothebeach

#194
Nu ik de dienstregeling van vandaag ken, ben ik maar even gaan kijken. Keurig op tijd komt de trein uit Violoncour binnen

En er is animo voor deze trein, enkele passagiers wachten reeds.

Groet,
michel

Verstuurd vanaf mijn telex met Tapatalk