Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Eifelgeschiedenis

in Wat zijn we aan het rijden?

Gestart door Reinout van Rees, 19 januari 2015 23:59

Vorige topic - Volgende topic

Krokodil68

Ik zie in je filmpje dat je knettertaxi een koppeling heeft aan een kant. Maar in een knettertaxi is de normschacht een beetje te ver naar binnen geplaatst. Wat heb je gedaan en klopt t dat ik vermoed dat t een elektrisch geleidende koppeling is ? Graag een bouw beschrijving want bij de mijnese  de zijn de contactuele eigenschappen verre van optimaal. Eigenlijk zoals de Duitser zegt: Scheiße.

Groet Jeroen

Reinout van Rees

Het hele verhaal staat hier.
Er is een setje "89215" van roco voor de railbus-net-niet-NEM aansluiting. Dat is zo'n 'zwaluwstaartje' verloopstuk waar je diverse kortkoppelingskoppen in kunt stoppen. In dit geval kreeg ik een stroomvoerende koppeling ervoor aangeraden.

Inmiddels is zo'n zwaluwstaartdingetje afgebroken en rijdt de motorwagen dus los rond. Ik ga het vervangen door een reguliere vaste koppeling en dan op een of andere manier een dun draadje langs die koppeling laten lopen ofzo. Want het electrisch doorverbinden van die railbusjes beviel me wel goed: nooit problemen met stroomafname. (Hoewel de los rijdende motorwagen me ook geen problemen oplevert).

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

tothebeach

't is mooi geworden, zo onderlangs het kasteel/ruïne. Op de film met zo'n railbusje maakt dat wel indruk!

Groet,
Michel

Krokodil68

Ik zat te denken om er een stekkertje onder te zetten zoals een decoder stekker inkorten tot een twee polige connector. Ik heb ooit van Noordernet een haakje voor in mijn kof gekregen want het is toch wel leuk om een goederen wagen mee te nemen. En als die bijwagen (VB /VS) in de stroom afname meedoet loopt tie gegarandeerd beter.

Beide draadjes vind ik leuk en inspirerend omdat je op haalbaar niveau modelbouwd.

Vooral doorgaan!!!