Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Verlichting set voor ICE 3 (NS)

in Modeltreinproblemen en -vragen

Gestart door ferryk, 26 augustus 2007 02:55

Vorige topic - Volgende topic

ferryk

Hallo allen,

Ik heb laatst nog een nieuwe ICE 3 (NS) van Minitrix weten te bemachtigen.
link

Nu is dit natuurlijk een redelijk goedkope/kale versie en zal ik dus zelf de nodige aanpassingen/uitbreidingen aan deze set moeten toepassen.
Ik heb de loc dan ook voorzien van een UHLENBROCK decoder zodat ik er in ieder geval alvast digitaal mee kan rijden.

Verder zou ik graag de gehele trein gaan voorzien van voorlichting met als hoofdzaak; KOP-STAART verlichting (die wisselt tussen rood en wit bij verandering van rijrichting).

Ik ben inmiddels als bij verschillende Modeltrein winkels geweest om na te gaan of er een verlichting set zo standaard is aan te schaffen.
-----------------
WINKELS WAAR IK AL BEN GEWEEST;
- Bakx modeltreinen in Bussum
- Houtloods Modelbouw in Den Haag
- De Koploper in Delft

Echter kon geen van de 3 mij hier direct aan helpen.
De meest behulpzame hierin is de winkel De Koploper in Delft.
Hij had nog een ICE set staan en ging het uitzoeken en mij bellen als hij het heeft gevonden.

Nu is mijn vraag.
Zijn er wellicht mensen op dit forum die hier al ervaring mee hebben en mij wellicht kunnen helpen/vertellen waar ik aan de spullen kom en hoe dit eventueel zelf te kunnen inbouwen.

Alvast bedankt.
Minitrix - Kato - Intellibox - Koploper - Uhlenbrock Locdecoders - LENZ & Uhlenbrock functiedecoders - Uhlenbrock wisseldecoders - Viessman terug/bezet melders

Robert_N-Nm

Hoi Ferry,

Allereest, Trix/minitrix heeft alleen een hobbyversie uitgebracht en bij mijn weten dus nooit de benodigde verlichtingssets uitgebracht. Echter ik heb wel een tweetal pagina's gevonden (in het duits) waar men bezig is met de inbouw van front en sluitverlichting

http://www.1zu160.net/scripte/forum/forum_show.php?id=187949&sb1=ice

(waar ook de volgende link in staat)

http://www.n-dortmund.de/modelle/triebwagen/br406/br406.html

Misschien heb je er wat aan.

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

Rick

Kijk ook alvast maar naar deze, halverwege de pagina staat een link naar een ander topic over de ICE met onderaan de pagina aldaar een fotootje en beschrijving van de inbouw van front- en sluitlichten.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

ferryk

bedankt voor de reacties.
ik weet nu ong. wat me te doen staat en ga er mee aan de slag.
Zal proberen er een handleiding van te maken zodat meerdere mensen hier iets aan kunnen hebben.
Minitrix - Kato - Intellibox - Koploper - Uhlenbrock Locdecoders - LENZ & Uhlenbrock functiedecoders - Uhlenbrock wisseldecoders - Viessman terug/bezet melders

hvdkooij

Ik zie geen handleiding.

Zelf heb ik wel e.e.a. gevonden en het leek wel leuk. Totdat ik 1 draadje liet uitsteken van de kop wagen en onmiddelijk vloeg de set uit elke bocht en wissel. Want bij het aanzetten van een bocht gaat de opwagen opzij en de volgende wagon nog niet. De weerstand van de draad was voldoende om te zorgen dat de kopwagen niet mee wou op de overgang. Daar moet ik nog eens onderzoek naar doen met zeer dun en zeer flexibel draad. want voor een werkende kop/sluit verlichting moeten er 3 draaden van de midden wagen naar de kop wagen.

Dat moet dus los genoeg zitten om geen weerstand te geven.