Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Hoofdwerkplaats / Revisiebedrijf Tilburg

in Grootspoor

Gestart door MB6400, 1 februari 2014 21:45

Vorige topic - Volgende topic

5166

Op 10/10/1987 bevonden zich de 2324, 2332 en 2335 zich in de werkplaats. De 2332 is op 14/10 na revisie weer afgeleverd, dus die zal het niet zijn. Ik denk dat het de 2324 is, omdat de loc op de foto volgens mij in de schadehal (?) staat. De 2324 was op 9/9 moet botsschade binnengekomen en werd op 20/11 weer afgeleverd.

GerardvV

Citaat van: Tedo op 10 februari 2014 08:20
Was er nog te achterhalen welke 2300 (want gezien de afdruk van de fabrieksplaten geen 2200) dit was?:
Op andere foto waar deze lok op staat is helaas ook geen nummer te zien maar bovengenoemde uitleg lijkt mij aannemelijk.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
173*hier
133* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

Pim

Citaat van: Tedo op 10 februari 2014 20:50
Je ziet een klein rechthoek/vierkantje groen (menie?) zitten op de zijkant ter hoogte waar de fabrieksplaat ooit zat. Schuin rechtsonder waar het NS embleem normaal gesproken zit. Aangezien de 2200'en langwerpige plaat van Heemaf, Stork en Allan hadden, en de 2300'en een rechthoekige van Schneider, leid ik het daaruit af.
Dat is wel interessant. Bedankt voor het plaatsen.

Pim

MB6400

iedereen bedankt vor het plaatsen van alle leuke en leerzame reacties  (y)

Ik heb op dit moment met name wat vragen over de polygonale loods.
Helaas heb ik nog maar weinig foto's van deze loods aan de binnenkant kunnen vinden. Op de foto's die ik heb kunnen vinden lijkt het of de loods eigenlijk in 2-en is opgedeeld namelijk 1 stuk met 4 plaatsen en 1 stuk met 2 plaatsen. Daarnaast lijkt op de foto's van Railtrash dat er een loopkraan in de loods aanwezig was welke boven de sporen in de boog van de loods liep.
Kan iemand me vertellen hoe dit allemaal zit en welke werkzaamheden er in de polygonale loods werden verricht ? Aangevuld met foto's zou dit natuurlijk helemaal top zijn  ;D

Mocht verder iemand schaal tekeningen hebben van deze loods, zou ik hier erg in geïnteresseerd zijn !

Alvast bedankt,
Marc

Martijn1974

Ik heb ook nog wat foto's van de werkplaats.
Deze heb ik genomen op de opendag 12 okt. 2002.



Wielstellen balanceren.


Revisie 6516.


Motordraaistel NS1600


Motor testruimte.
(Ten tijde van de foto stond deze voluit te draaien)


Loc 6489 in de halfronde loods.


mvg,
Martijn.
NS | H0 | DCC | ECoS-2 | Koploper v9.4.2 |
www.hanulveen.nl

Dimitri72

Op foto's en videobeelden zie ik dat er geen bovenleiding boven de draaischijf zit en de brug van de draaischijf is volgens mij te klein voor een sik en bijvoorbeeld een 1200. Hoe kwamen de e-locs toch de polygonale loods in ?


AB 7216

De ronde loods was alleen voor onderhoud en testen van dieselloks.
Voor het afscheid van de lok serie 1000 hebben ze de laatste lokken in de loods geplaatst met een sik. dat paste net.
Toen ze dit voor de serie 1500 ook wouden proberen, ging dat helaas niet.

Groeten Arjen 
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Dimitri72

Helder, dank je voor je snelle antwoord !