Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Koppelstang voor Backer & Rueb loc

in Trams en smalspoor

Gestart door Sven, 9 november 2013 13:41

Vorige topic - Volgende topic

Sven

Dat kan, uiteraard. Maar 2.4 mm aan de andere kant? Da's groter dan dat hele ding. Stuur me anders een plaatje van het voorbeeld of hoe je je dat had voorgesteld.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

roadster36

Pb je email ff dan scan ik hem even
En al gemaild (y)

Beached

Citaat van: Sven op  9 november 2013 22:26
Oh, misschien heb ik het wel fout, Marc. Ik heb daar verder niet bij nagedacht. Drijfstang? In het Engels is het driving rod, volgens mij.

In het Nederlands verbind de koppelstang de wielen(de wielen "koppelen") In het Engels heet dezelfde stang de "coupling rod", niet te verwarren met de "connecting rod", de zuigerstang in het Nederlands. De term driving rod ben ik nog nooit in een werkplaats tegengekomen, maar dat hoeft niet te betekenen dat het niet bestaat.

mvg,
Rick

Sven

Zie je wel, wat weet ik er nou van... Niet veel dus.  :)

Sven

Zo, filmpje af. Ik kan het dan toch niet laten om er wat meer van te maken...

http://youtube.com/watch?v=otSN_7CMfIs

ronald1956

Heel mooi , dat loopt lekker soepel .
Heb je er nou ook een rookgenerator in of is dat photoshop , ziet er wel heel leuk uit .

Sven

Een rookgenerator past daar echt niet in en het zou er ook iets anders uit zien. Nee, dit is nabewerking met 'Motion'. Maar aan de video is verder niets getruukt, hij loopt echt zo soepel.

roadster36

Leuk gedaan met die rookwolken
Mooie aandrijving idd.

RutgerSHM

Erg mooi Sven deze oplossing!

Ik zou wel even kijken of je de frameplaten achter de wielen ook niet dieper kan laten steken, het lijkt toch wat leeg.

Groeten,
Rutger

Floris Dilz

en om nog door te emmeren, maakt de koppelstang zo'n grote slag of zou de krukpen meer nar het midden van het wiel mogen? En dat ik over zulke dingen ga mekkeren betekent dat t modelleke verder verdomd goed in orde is  (y)

RutgerSHM

Ik denk dat dat wel klopt Floris, immers is er bij loc 8 Ooievaar ook een redelijk lange slag voor het wiel.

Het zijn bijna het zelfde formaat locomotieven.

Groeten,
Rutger

Sven

Bedankt voor het vermelden, Floris. Omdat er maar heel weinig ruimte is voor het gaatje in het driehoekje, heb ik me niet zo bezig gehouden met de exacte positie van de pin. Ik stel dit soort feedback altijd op prijs, want dat maakt me attent op details die ook moeten kloppen. Het lijkt me dat ie een ietsiepietsie meer naar het midden zou mogen, maar ook niet veel meer. Maar dan is er geen vlees genoeg rondom het gaatje, dus dat lukt niet. Voor de Ooievaar heb ik al wel iets bedacht dat moet werken en op schaal zou moeten zijn.

Rutger, bedoel jij remblokken en dergelijke?

RutgerSHM

Die fratsen zou ik er niet in doen. Heb het over het frame waar de aspotten in zitten (in jouw geval de motor). Die lijkt wat hoger dan de rand van de kast (wat je geprint hebt). Bij de Ooievaar zijn deze twee dingen even hoog/laag.

Groeten,
Rutger

Sven

Ah, nu zie ik wat je bedoelt. Da's mooi, want dan heb ik ook meer ruimte om gewicht in te stoppen. In het midden aan de onderzijde zit namelijk een gat dat opgevuld is met lood. Dat kan dan dieper zijn. Misschien dan toch ook van de gelegenheid gebruik maken om het rempakket er ook bij te ontwerpen. Heb jij daar nog betere foto's van? Ik heb IMG 4526 van je, daar kun je het een beetje op zien, maar niet genoeg.

RutgerSHM

Helaas geen heel veel betere foto's. Het is overal gelijk dat kan ik je in ieder geval wel vertellen ;D Enige wat je dan nog meer ziet zijn wat leidingen e.d. De constructie is niet bijzonder.
In dit geval gewoon een blokje er onder, dan ben je al klaar.

Groeten,
Rutger