Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

ICE in Ede

in Grootspoor

Gestart door Locorail, 7 juli 2006 22:59

Vorige topic - Volgende topic

Locorail

Hallo,

Stond vandaag voor een overweg in Ede, toen daar een ICE uit Duitsland voorbij raasde.
Is dit een vaste lijn ?

Spoorse Groetjes
Locorail

Sander

Zag jij iemand met een haspel om de bovenleiding op te rollen?
Niet gezien? Dan was het een vaste lijn  ;D

Zonder gekheid....ik heb geen idee.

mvg,
Sander
mvg,
Sander

NS 1100

Ja het is een vaste lijn indien je bij Ede-Wageningen stond. Stond je bij Ede-Centrum? Dan was het een of andere omleiding geweest.

Locorail

Citaat van: NS 1100 op  7 juli 2006 23:05
Ja het is een vaste lijn indien je bij Ede-Wageningen stond. Stond je bij Ede-Centrum? Dan was het een of andere omleiding geweest.

Nu vraag je me wat.Ik kwam van de Kryptonstraat = industriezone , en reed richting autosnelweg.Dus centrum was het zeker niet.

Spoorse groetjes

NS 1100

Citaat van: Locorail op  8 juli 2006 01:21
Nu vraag je me wat.Ik kwam van de Kryptonstraat = industriezone , en reed richting autosnelweg.

Zo goed ken ik de omgeving daar nou ook weer niet. Maar Ede-Centrum ligt op het grotendeels enkelsporige Kippenlijntje tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Ede-Wageningen ligt weer op de drukke lijn tussen Utrecht en Arhnem.

DHG500

Kryptonstraat is industrieterrein Frankeneng aan de doorgaande spoorlijn Ah-Ut,
Daar komt dagelijks drie keer de ICE Frankfurt Main - Amsterdam voorbij. (series ICE126,124,122, retour ICE121,125,127). Ik mag er voor de lol nogal eens inkruipen omdat je dan eens met internationale reizigers in de trein zit (veel Duitsers natuurlijk maar ook veel Intalianen en Amerikanen en af en toe eens een verdwaalde Japanner).
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

okki

hoi allemaal
ik woon aan de spoorlijn nijmegen centraal richting wijchen.
en vandaag kwam voor het eerst een ice van DB hier langs richting wijchen na een kwartier kwam die zelfde ice weer langs nu richting nijmegen centraal.
zou het kunnen zijn dat er proeven genomen worden op verschillende trajecten.

gr.  arno

Julius

Hoi,

In het verstoringsarchief zie ik dat er vandaag een aanrijding bij Wolfheze is geweest, ik denk dat men op deze wijze de ICE's heeft omgeleid via 's-Hertogenbosch. Als je zeker weet dat het om hetzelfde stel ging dat weer terugreed kan dat niet natuurlijk, maar anders lijkt het mij de meest logische verklaring. Proefritten met een ICE tussen Nijmegen en 's-Hertogenbosch heb ik niet in Somda gevonden en het nut van een dergelijke proef zou me dan ook ontgaan.

Groet,
Julius

DHG500

nee hè, niet weer Wolfheze. Heb ik erg slechte herinneringen aan.

Julius, wat heb jij verder met de Rembrandt? (ben erg nieuwsgierig)
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Julius

Loc 340 "Rembrand" (zonder t dus) is jarenlang de vaste rangeerloc op Arnhem Berg geweest; ik heb daar in het verleden regelmatig staan kijken hoe men rangeerde met de loc. Toen eens een foto gemaakt van de zijkant, dat gebruikt als avatar en dat is altijd zo gebleven eigenlijk.

Om het verhaal over de loc af te maken: inmiddels staat 'ie afgedankt (aan de kant gezet i.v.m. het inzetverbod voor locomotoren :'() bij het stootblok, net als de later naar Berg gekomen 244, en is het de 704 die gebruikt wordt om te rangeren.

Zo, en toen weer terug naar het topic ;)

HC_Ut

Citaat van: Julius op  8 juli 2006 22:34
Hoi,

In het verstoringsarchief zie ik dat er vandaag een aanrijding bij Wolfheze is geweest, ik denk dat men op deze wijze de ICE's heeft omgeleid via 's-Hertogenbosch. Als je zeker weet dat het om hetzelfde stel ging dat weer terugreed kan dat niet natuurlijk, maar anders lijkt het mij de meest logische verklaring. Proefritten met een ICE tussen Nijmegen en 's-Hertogenbosch heb ik niet in Somda gevonden en het nut van een dergelijke proef zou me dan ook ontgaan.

Groet,
Julius

Gisteren werden de ICE's inderdaad omgeleid via Den Bosch en Nijmegen.

Vlak nadat de stremming bij Wolfheze opgelost was, is er in de buurt van Rotterdam een springer geweest, waardoor nu de Thalys omgeleid werd via Utrecht.