Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

belgische 77'en

in Grootspoor

Gestart door Remco vM, 5 juli 2006 20:54

Vorige topic - Volgende topic

Remco vM

gespot in de waalhaven twee belgische 77'en. (sorry geen foto's) Nou viel mij op dat de "korte" neuzen naar voren stonden, dus in beide richtingen, nu is mij dat op foto's ook vaak opgevallen. Mogen ze (om veiligheidsredenen(beter zicht? ) )
            alleen maar op deze manier rijden ? Hoe doen ze dat dan met een enkele loc?

Remco

V200-G2000

In Nederland moeten ze altijd met de korte huif voorop rijden ivm met beter zicht op seinen (omdat de machinist aan de andere kant zit omdat ze in België links rijden). Daarom rijden ze ook altijd met z'n tweeen in Nederland, welke kant ze ook op rijden, de korte huif zit altijd voorop. Onze 2200'en die in België hebben gereden, reden ook altijd met z'n tweeen en met de cabine's voorop.

Remco vM

ok bedankt voor je antwoord, maar de foto's die ik heb gezien en waar ze in belgie rijden rijden ze ook met de korte huif voor, of is  dit toeval?

Remco

Peter Korsten

Wel, als ze uit Nederland komen zullen ze niet de locs gaan omdraaien. Maar in zijn algemeenheid heb je liever de korte huif voorop, vanwege het betere zicht. Dus dat zal men proberen te doen als het kan, al is het geen wet van Meden en Perzen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Remco vM

Citaat van: Peter Korsten op  5 juli 2006 23:21
Wel, als ze uit Nederland komen zullen ze niet de locs gaan omdraaien. Maar in zijn algemeenheid heb je liever de korte huif voorop, vanwege het betere zicht. Dus dat zal men proberen te doen als het kan, al is het geen wet van Meden en Perzen.

- Peter
\

Dat snap ik, maar niet elke combinatie zal op nederland rijden.

Remco

Peter Korsten

Daarom denk ik ook dat niet iedere Reeks 77 altijd met de korte huif voorop rijdt. Maar als ze dan toch gekoppeld worden...

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Remco vM

Was er nieuwsgierig naar, want op de meeste foto's staan ze gekoppeld met de lange huiven tegen elkaar en toen ik ze in het echt zag, dacht ik laat ik het eens vragen hier.

Remco

Simon Stenneberg

Vanwege het betere zicht is het ook logisch dat er veel met korte huif voor, dus bij dubbeltractie met lange huiven naar elkaar toe, wordt gereden. De meeste maatschappijen - in binnen- en buitenland - doen dit ook zo, al dan niet volgens reglementen.
Je moet alleen wel een simpele mogelijkheid hebben om te kunnen draaien/driehoeken.

Dus het is geen toeval dat ze het in België ook zo doen.
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

elt-Mhv

Alleen in nederland rijden de 77én altijd met de lange neuzen naar elkaar toe. Dit zou te maken hebben met het zicht op seinen.
In Belgie rijden de treinen links, en in Nederland rechts. De machinist van een 77 zou hierdoor bij het rangeren dwergseinen slecht kunnen zien over de lange neus.
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

Joto

Is dit ook van toepassing voor de 6400 ?
Dus ook korte huif voor of in combinatie met lange huif aan elkaar ?
???
John

pipo

#10
.

Joto

 :-[

Is nu duidelijk.
Ik was gefixeerd op wat de voorzijde was.
Bedankt.
john  :-[

Robbert

hallo,

hier een foto voor de duidelijkheid



groetjes,

robbert

mmhajvth

@ Robbert

Jij bent wel helemaal van de foto's is het niet??  ;)

Ach in de meeste gevallen siert het wel  ;)

Je moet alleen de maker van de foto noemen, als je het hier neer zet.
Dus even rekening mee houden de volgende keer.  ;)

Met vriendelijke groet,

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Robbert

#14
maker? geen idee het is een filmpje en ik heb er een moment uit genipt ;D
en wat betreft die foto's, soms zegt 1 foto meer dan 1000 woorden ;D


robbert