Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Onderweg met de Deutsche Reichsbahn...

in Wat zijn we aan het rijden?

Gestart door Gorillus, 19 januari 2013 22:35

Vorige topic - Volgende topic

Martin Welberg

Spitfires  ??? Met een actieradius van 635 km lijkt me dat die voor de tijd al ergens in een weiland lagen  ;) ;D

Eelco Storm

Ach, hangt een beetje van tijd en locatie af. In het laatste oorlogsjaar zouden Spitfires boven Berchtesgaden nog wel kunnen volgens mij. Boven Königsberg zou ik eerder USSR vliegtuigen verwachten.

Speedy

Met zoveel fantasie, hoop ik dat de eenzame Messerschmidt het wint.

Jopie

Tegen een langzame en niet goed beweegbare bommerwerper was de me262 met haar 4 30mm kanonnen wel opgewassen, maar tegen een jachtvliegtuig met groot bereik zoals een mustang P51 had de me262 weinig kans, maar de P51 ook niet omdat de ME 262 door haar veel hogere snelheid gemakkelijk kon wegvliegen, maar die hoge snelheid ging weer ten kostte van de beweeglijkheid.  Terwijl de P51 veel beweeglijker was dan de ME262. Ook werden veel ME 262 tijdens het landen op hun vliegvelden neergeschoten door geallieerde jagers. Tijdens het laatste half jaar van de oorlog was de luftwaffe ondanks moderne vliegtuigen niet in staat de bommerwerpervloten van soms 1500 Amerikaanse zware bommenwerpers uit Engeland en 1000 uit Italië tegen te houden en de Engelsen deden het toen in de nachten met 1000 Lancasters. Al deze bommerwerpervloten werden begeleid door duizenden jagers en als de Luftwaffe niet kwam opdagen, dan mochten ze vliegvelden en iedere mof die zich bloot stelde afknallen. De komst van geallieerde jagers in 1944 met een groot bereik brak de ruggengraat van de luftwaffe en een paar maanden later werd ook de ruggengraat van de nachtjager vloot gebroken en begon het probleem van steeds minder benzine voor de luftwaffe ook steeds erger te worden.

Martin Welberg

Pff yeah massa van het groot kapitaal  ;) Maakt verder niet uit maar bij mijn weten kan een spitfire ook vanuit Italie niet heen en weer naar Beieren komen...

Bert van Gelder

Beste,

Mogen de verhalen over de luchtvaart naar een ander draadje a.u.b.
Ik stel voor dat de berichten afgesplitst worden en het in ditjes-en-datjes voortgezet wordt..

Groeten van een luchtvaartkenner...

Bert
(team moderators)

Bert van Gelder

Beste allen,

Er is vanavond door mij ingegrepen door een bericht te verwijderen. Dat was een gevolg van een aantal meldingen dat dit bericht niet 'gepast' was. Bij het nalezen bleek dat dit ook het geval was. Blijf elkaar netjes benaderen, of meld het ons.

Door tijdsgebrek, en het lezen op een mobieltje, bleek dat deze verwijdering eigenlijk niet voldoende was. Dit verwijderde bericht was het gevolg van een ander bericht wat hier eigenlijk ook niet thuis hoorde.

En dan citeer ik een andere lezer die schrijft: "Ik vind niet dat er sprake is van verheerlijking in dit draadje. Er is wel sprake van het uitbeelden van een gevoelige periode, maar ik vind het netjes gedaan. En het is nou eenmaal een feit dat binnen diverse modelbouwgenres (maar ook in het 1:1 genre van re-enacting) de periode 1933-1945 erg populair is."

Dat de periode van WO-I of WO-II gevoelig is, is zeer zeker te begrijpen. Maar om deze periode te negeren, dat is niet nodig. Maar zodra deze periode 'verheerlijkt' wordt, dan is het direct klaar: een slot er op, en in de digitale prullenbak.

Maar zoals ik in de alinea ook schrijf: "ongepast taalgebruik, of verwensingen, of andere dingen die in strijd zijn met de netiquette", staan we ook niet toe.

Verder wordt dit binnen het overlegforum nog uitgebreid besproken, indien nodig zullen we nog een bericht plaatsen.

Dan hoop ik nog dat de bouwers hun bouwverslagen voortzetten, zodat we hier nog van kunnen genieten.

Daarmee wil ik deze discussie dan ook beëindigen. Hieronder geplaatste berichten die niet met de bouwverslagen te maken hebben, zullen rigoureus geveegd worden.

Met vriendelijke groet,

Bert van Gelder
Team Forummoderators

PS: over 2 dagen is het 4 mei, en over 3 dagen is het 5 mei. Meer woorden zijn niet nodig, lijkt me...

Erwin Schuurman

Even een vraagje, In welke Railmagazine stond dit machtig mooie werk ook alweer?  :)
"Samenwerking betekent voor mij dat iedereen hetzelfde wil als ik!"

jerrytrein

Hoop dat dit draadje weer verder gaat lopen

AndréDev

Groetjes,Dames en Heren
André
Some trains never roll.

jerrytrein

;D die was ik kwijt
begreep dat de website uit de lucht is

AndréDev

Nee joh! :P
We hadden andere bezigheden waardoor de site wat rustig was.
Maar nu hebben we weer alle tijd om er tegen aan te gaan.
Voor wat betreft dit draadje blijft het stil.

André
Groetjes,Dames en Heren
André
Some trains never roll.

AndréDev

Nee,Jerry  :-[
Het forum werd iets teveel werk helaas dus ook dat is ter ziele.

André
Groetjes,Dames en Heren
André
Some trains never roll.