Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Gemeentetram Eemstede

in Trams en smalspoor

Gestart door eemstede, 9 januari 2013 22:03

Vorige topic - Volgende topic

hrp

Citaat van: eemstede op 12 maart 2023 21:03
Je bent wel erg optimistisch....
Dat om je te stimuleren ;D
Suk6
Ronald
Groet,
      Ronald

eemstede

Vandaag weer achterin bezig geweest.
later wat avondopnames.

Gr. Frank.

Arjen52

Wat een drukte in Eemstede  ;)
Wel een mooie trambaan.

eemstede

Paar avondbeelden.
Gr. Frank

hrp

Groet,
      Ronald

eemstede

Een ander deel van Eemstede; er valt nog veel te doen.

Gr. Frank

hrp

Trambaan met 'luchtspoor'.

Hoeveel trams kunnen er tegelijk rijden?
De vorige posts beschouwend komt het mij voor dat de trams geposeerd staan opgesteld?
Groet,
      Ronald

eemstede

Ja, het klopt, ze stonden opgesteld voor de foto's  . Ik rijd analoog, met soms blokbeveiliging, dus met meer dan 3 of 4 tegelijkertijd wordt lastig. Het luchtspoor pendelt zelfstandig. Ik heb besloten daar geen verdere bovenleiding aan te leggen, al heb ik de masten ervoor al gemaakt, maar ik vond ze te hoog. Er gaat nu een Ferkeltaxe met stuurstand rijden, als die weer terug zijn van reparatie bij Piko, waar ze al 3 maanden verblijven (had gisteren in Houten de aanvechting om een setje van Sachsenmodelle aan te schaffen, in de moderne uitvoering, maar helaas digitaal. Tot dan zal, als de rails weer herlegd zijn, een Connexxion stel met batterijen aan boord,de dienst verzorgen.
Tot slot nog een avondbeeld van ' nieuw Eemstede ' in aanleg .

hrp

Frank,

De trams staan dus stil maar de verlichting brandt...
Ook batterijen?
Zoals "een Connexxion stel met batterijen aan boord".

Toen hier nog bussen van Connection reden, hoorde ik iemand eens spreken over de bus van Conimex...

Groet,
      Ronald

eemstede

Ronald,
de linker tram is ongemotoriseerd, maar heeft een tweekleurige led in de koplamp, en van de ander had ik het motordraaistel naast de rails gezet, alles voor het effect......
De Connexxiontram heeft theoretisch batterijen, of een dieselmotor, zoals in werkelijkheid in Nordhausen bijvoorbeeld.
Gr. Frank

eemstede

Om het beeld 'compleet 'te maken + nog een sfeerplaatje.

Gr. Frank.

eemstede

De laatste foto is al weer 9 maanden oud, dus tijd voor een update; om te beginnen met de situatie op het laatste plaatje; het is weer momentopname, want nog niet 'af'.  Verlichting weer'gewoon'en Led.

Gr. Frank

Arjen52

Wat een drukte in Eemstede.  (y)
Ziet er leuk uit.