Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Roco LM systeem

in Elektronica en analoog

Gestart door Anne, 27 mei 2007 08:24

Vorige topic - Volgende topic

Anne

Hallo,

Ik heb een behoorlijke tijd geleden het locmaus 2 systeem gekocht (in een startset). Daarvoor had ik een analoog systeem met een analoog treintje. Ik vroeg aan een modelspoor winkel of ze daar een digitale decoder in konden maken want, er zat nog geen aansluiting in de trein voor een decoder.  Na een tijdje heb ik de trein terug gekregen. Ik ging hem natuurlijk snel uitproberen op mijn baan. Ik reed langzaam, de trein deed het. Ik trok op, direct op de versterker overload en op de  maus gingen 3 eentjes knipperen.

Het is hele tijd zo maar, als ik hem een tijdje langzaam laat rijden, daarna optrek dan doet hij het prima. Hoe kan dit?

Anne

RoSoft

Terug met die lok naar de winkel, en hem laten na kijken. Er zit iets niet goed.

Mvg
Wim.
Marklin Digital 6020/21/27, 6051, Märklin 6021+UHL 63820, Lenz Digital Plus, Intellibox LocoBuffer II, MRDirect, DDW 6604 Booster, VB6.0 Delphi 6.0 Eigen Software: Perrongeluk, RoSoft, PT.

Anne

heb ik al 2 keer gedaan. zij konden het probleem niet vinden :o

Hans Kl

Wat voor lok is het?
Een hele oude met een grote ronde motor?
Mijn hele oude br215 zorgde ook voor overload op de booster wanneer hij harder moest gaan dan kruipen.
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

stig

Geld terug vragen en ergens anders proberen. Kennelijk zijn ze te lomp om het voor mekaar te krijgen... En hebben ze dat ding niet eens getest...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Anne

Citaat van: CyberHanz op 27 mei 2007 12:03
Wat voor lok is het?
Een hele oude met een grote ronde motor?
Mijn hele oude br215 zorgde ook voor overload op de booster wanneer hij harder moest gaan dan kruipen.

ff snel een fototje gemaakt met mijn webcam:

Natuurlijk met mooie Plan D rijtuigen
:D

Anne

en dit gedoe :P bedoel ik dus:

RoSoft

Citaat van: Anne op 27 mei 2007 12:58
ff snel een fototje gemaakt met mijn webcam:

Deze foto zegt natuurlijk niet zoveel. We zijn meer nieuwsgierig naar de binnenkant, en de aansluitingen van de decoder.
En dan graag een scherpe en duidelijke foto.

Mvg
Wim.
Marklin Digital 6020/21/27, 6051, Märklin 6021+UHL 63820, Lenz Digital Plus, Intellibox LocoBuffer II, MRDirect, DDW 6604 Booster, VB6.0 Delphi 6.0 Eigen Software: Perrongeluk, RoSoft, PT.

Anne

Wim,

Dit is de decoder die erin zit, niet alle draden zijn aangesloten  ??? :

binnenkant trein:

NS 1100

En nu nog een foto waar op te zien is waar die kabels naar toe lopen in de lok.

Anne

Anne

om 2.30 uur kom ik weer ff op dit forum kijken, moet nog ff iets doen met mijn modelkabelbaan!

Die Bahn

Hallo,
Wat ik nog wel eens naar alle tevredenheid doe is het volgende.
Haal de motor uit de lok.

Doe aan beide zijden van het motorasje een druppel olie.

Verbind de motor met twee draadjes aan een analoog trafo.
Daarna de snelheids regelaar langzaam opvoeren
tot volle snelheid.

Mocht de motor gaan roken pas dan op met het verhogen van de snelheid.
Na een tijdje hoor je dat de motor wat sneller gaat draaien
en naar alle waarschijnlijkheid is het euvel verholpen.

Erwin.

Anne

Hallo,

Ik durf dit niet echt, maar ik heb mijn diesel loc is al een tijdje aan het draaien. nu trok ik op en hij doet het (maar dat gaat altijd al zo) maar verder heel erg bedank voor de tips! Als je hem nog op de webcam wil zien moet je me even op MSN toevoegen, anneberenddijkstra@hotmail.com

RoSoft

Ik vroeg toch om duidelijke foto's, hier zie ik niets op,