Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Welke decoder is dit?

in Digitaal

Gestart door Ronald Halma, 27 september 2012 14:00

Vorige topic - Volgende topic

Ronald Halma

Hallo mannen,

Een korte en simpele vraag; welke decoder is dit?:

Andere kant is glad.

Grtz, Ronald.

P.Kramer

Is hij uit lezen?
Zoja, dan kan CV8 je de fabrikant vertellen
Tenzij het een Motorola dekoder is natuurlijk maar dat lijkt me niet gezien de draadkleuren.

P.Kramer
Peter Kramer

Digitaalservice.nl & Modelbaandigitaal

Ronald Halma

Nee, geen Motorola. Maar het vreemde is dat hij wel doet in een loc, netjes voor- en achteruit gaat, netjes verlichting wisselt maar geen CV8 waarde wil laten zien. Raar he?

Geen idee welke het is?

Han Zijlstra

is dat niet zo'n oude Lenz le130?
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Ronald Halma

Zou maar zo kunnen... weet je dat zeker?

NB heb je een pb gestuurd.

Han Zijlstra

Nee is toch anders zie ik.
Kan zijn dat t een decoder is die gebruikt is als OEM decoder, en dan wil een fabrikant als ROC , Fleis etc wel es eisen dat cv8 niet zichtbaar is.
Reset van cv8 lukt wel/niet?
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

VAM65

Waarmee probeer je decoder uit te lezen?

Ronald Halma

@Han; nee, geen OEM volgens mij... alhoewel; ik heb ooit een Rocoloc gesloopt uit een startset (zo'n rode BR218?) en daar een decoder uit geplukt. Zou dus deze kunnen zijn.

@VAM65; met een Lenz 01. En die leest alles ;)

Deetrein

Hoi Han,

in MIBA-Extra Digital 2004 staat een plaatje van o.a. ROCO decoders.

ROCO 10742 komt overeen met jouw plaatje:

DCC 14/28/128;  99 adressen;  1000mA;  geen lastregeling;  geen overbelastingbeveilging;
lichtwisseling 300 mA; geen verdere functies; wel NEM stekker; 21.3 x 13.7 x 3.6 mm

mvg,
Erich

P.S. plaatje
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

Ronald Halma

Erich, dank je hartelijk! (y) (y) Ook de anderen hartelijk dank :D ;)

Dan gebruik ik die niet... te weinig mogelijkheden.

Freddy

Hallo,
een 2e hands e-lok aangeschaft een roco ns1600. deze is ooit digitaal omgebouwd gezien de binnenkant van de lok.
De lok heb ik aan de praat maar de verlichting is zeer zwak en krijg ik niet beter, zal toch eerst moeten weten om welke decoder dit gaat. ???
wie kan mij na het zien van de foto uitsluitsel geven?
Freddy
fantasiebaan, tijdperken gemixt. rijd digitaal Roco en Fleischmann HO

henk

Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

PietB

Absoluut zeker.
Instellingen zijn HIER te vinden.

grt Piet.
Ib-650 + loconet-Rosoft apparatuur.

henk

Ja, omdat de elco mee is ingebouwd, is de loc mogelijk op een baan gebruikt die nog met het oude Fleischmann FMZ digitale systeem werkte. Dat systeem had een hoge uitgangsspanning en de lampjes werden vaak vervangen door 24 volt exemplaren. Als dat bij jouw model ook is gebeurd, heb je mogelijk een verklaring voor de lage lichtopbrengst.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.