Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Probleem met seinmodule Huib Maaskant

in Elektronica en analoog

Gestart door Grotegreef, 11 mei 2007 13:49

Vorige topic - Volgende topic

Grotegreef

Ik heb de seinmodule van Huib Maaskant exact volgens de beschrijving in elkaar gesoldeerd! (Ja, ik begin steeds meer lef te krijgen :P :P)
Hij werkt prima en het beschreven proeflampje gaat dan ook aan en uit en de M* loc remt keurig af en komt op de juiste plaats tot stilstand, verlichting en geluid blijven, zoals het hoort in bedrijf.
Ik rijd digitaal, maar wissels e.d. worden analoog geschakeld.
Ik gebruik seinplaat 7272.
Het relais op de printplaat geeft keurig 1 "tik".
Ik heb nu i.p.v. het proeflampje het Viessmann armsein 6331 aangesloten uiteraard( ???) zonder de twee rode draden die normaliter de stroom onderbreken.
Op zich werkt alles prima, alleen tikt het relais continu zolang ik de knop van het schakelkastje ingedrukt houd en dat lijkt me niet juist.
Wie kan mij vertellen wat ik fout doe?
Ook als ik het proeflampje laat zoals het is en plug de twee stekkertjes van het armsein in de twee stekkertjes van de twee blauwe schakeldraden zoals deze uit het printplaatje komen blijft het relais tikken.
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest zodat een van de deskundigen mij de "gouden" tip kan geven.

Met vriendelijke groet, René G.

Grotegreef

Foutje, foutje, foutje!!!!!!!! :P :P

Het is NIET Viessmannnr. 6331 maar nummer 4500!!!!!
Formsignal 4500.
Sorryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

vr.gr. René G.

Grotegreef

Helaas geen enkele reactie :'(
Maar gelukkig toch het probleem opgelost d.m.v. een diode aan de blauwe schakeldraden te solderen.
Na tip van buitenaf.