Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Projekt 083-338

in Banen of diorama's

Gestart door ex44, 27 februari 2012 21:09

Vorige topic - Volgende topic

ex44

Tja, elk foordeel hep se nadeel.

Het doet niet zeer, overigens, maar hinderlijk is het wel.

41 338 moet wederom voor een L0:



Of kunnen ze dat in Bw Lümmeln zelf opknappen?
Moeten ze wel de nodige reserve-onderdelen op voorraad hebben...
...en dan met wat handigheid... :-\

gvandersel

Hm, wil je ons duidelijk maken dat de 038 tot 388 is verworden, en dus de draad verlaten gaat worden?
Volgens mij is het schaduwstation tijd!

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

ex44

Hoi Gerard,

41 038 is al geruim tijd geleden als 41 338 weer in dienst genomen. Ik heb tot twee keer toe een poging ondernomen terug te vinden wanneer dat gemeld werd, maar tot nu toe is die zoektocht vruchteloos.
Wat betreft dat schaduwstation kan ik het alleen maar met je eens zijn.

CiteerMoeten ze wel de nodige reserve-onderdelen op voorraad hebben...

Natuurlijk hebben ze dat.





Bah. Ook al weer klaar.

ex44

Aanleiding van dit hele draadje was een lok Baureihe 41, welke dus, zou je zeggen, eigenlijk DE hoofdfiguur in deze pagina's  moeten zijn.
Dat dit type niet of nauwelijks aan bod komt, kun je daarom best wel een beetje eigenaardig noemen.
Tijd dus voor een extra fotootje: 41 028 met Dg5367 richting Dönsdorf. De eerste twee posities achter de lok worden bezet door resp. een wagen vol hosties en een ketelwagen wijwater:


Basilicum

#9574
Also doch! 338.
De volgende quizvraag: wat is er van de 171 179 geworden?

Groet,
Bas

gvandersel

Kijk daar is het einde van het draadje. Een kleine 8000 berichten geleden op een datum die niemand geloofd. Dus gewoon doorgaan.

Groet,

Gérard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

ex44

Op p.131 dus. En ik maar zoeken vanaf pakweg 300.  >:(
En ja, die datum... hihi!  ;D

Die 01 staat trouwens w. op een Faulhaber... ooit. En een onderdeeltje wat niet meer leverbaar is, geloof ik, maar dat moet ik nog eens een keertje goed uitzoeken. Valt vast wel een keer samen, die Fauli en dat dingetje.


tijgernootje

Sterkte met die vinger.
Maar wat deed die strijkplank bij je pc/werk hobby plek  ???
En wat wilde je ermee bereiken  ::)
Nog even reageren op je zinnetje wat hier commotie veroorzaakte,niet stoppen,gewoon lkkr doorgaan hier,2 is a crowd  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

ex44

#9578
Dank je, Floris.
We zijn redelijk klein behuisd, en daarom bevindt zich die strijkplank per definitie wel in de buurt, waar je (hier in huis) ook bent en wat je ook doet.
Voor mezelf sprekend was er niets wat ik met die strijkplank wilde bereiken, afgezien van mijn vrouw een plezier te doen door het moordtuig op een andere plek te zetten.
Overigens is het me sowieso een raadsel waarom zo'n apparaat überhaupt is uitgevonden, want voor strijken heb je zo'n onding echt niet nodig. Een tafel, het aanrecht, of voor mijn part de vensterbank voldoet minstens even goed, desnoods met een moltondeken als ondergrond - die kun je tenminste opvouwen en ergens achterin de boekenkast wegwerken als je 'm niet nodig hebt. Die strijkplank staat, opgevouwen of niet, altijd wel ergens in de weg. Helaas, het resultaat van de weigering van mijn vrouw om aan zulk een pragmatisch denken een voorbeeld te nemen was al op een eerder vertoonde foto te zien.

Wat die commotie betreft: daar wordt nog over nagedacht. Ik ben er nog niet uit.

Nog een 41er:



41 293 afkomstig uit Vierheim rijdt langs het WLM-Werk Lümmeln uit.

jerrytrein

Citaat van: 44 op 17 februari 2016 17:29
. Ik ben er nog niet uit.

:



41 293 afkomstig uit Vierheim rijdt langs het WLM-Werk Lümmeln uit.
je moet ook in dit draadje blijven

ex44

Jerry toont hier een schoolvoorbeeld van de citeerkunst: grote klasse!  (y)

Ik heb het gehoord, Jerry. Voorlopig zal het draadje vervolgd blijven worden. Tenminste, dat denk ik wel.  ;)

T.Spat

Strijkplanken....zijn inderdaad gevaarlijke dingen :P
Veel sterkte met herstel (y)

Weer een mooi sfeerplaatje met die 41...

Mvg,

Tis
********

ANDREUS


Strijkplanken

zoooo meisjes... ;D

ANDREUS

die houdt niet van strijken, hoewel soms wel! ;)

Reinout van Rees

Vaak strijk ik op vrijdagavond als de rest naar bed is. Prima tijdstip om spoor-gerelateerde video's op youtube te kijken tijdens het strijken, hoor!

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

ex44

Meisjes of niet, nog één zo'n geintje en ik ga kijken of het ding wil blijven drijven in de vijver.

CiteerVeel sterkte met herstel

Dankje! Dat herstel gaat vanzelf, als het goed is, de toegewenste sterkte zal ik goed kunnen gebruiken in de bestrijding van de frustratie die zich vrijwel onmiddellijk na het incident al op onmiskenbare wijze aandiende.

Citeersfeerplaatje met die 41

Nogmaals dank! Hier nog een plaatje van d'r grote zus:



Zoals het zusjes betaamt hebben beide Baureihen nogal wat gemeen met elkaar. Zo zijn bijvoorbeeld de cilinders zonder meer uitwisselbaar (dat geldt ook voor die van de BR 06 overigens), wielen, Kraus-Helmholtz-Gestell (voorloopas) en Bissel-Gestell (naloopas) en delen van het remwerk idem dito. Bovendien kon men bij beide types de lok instellen op naar keuze 18 of 20 ton asdruk, zodat de loks ook op (nog) niet voor 20 ton uitgebouwde lijnen uit de voeten konden.

Oorspronkelijk was men bij de DR niet van plan om een 1'D1'-machine te gaan bouwen -men had een 1'D in gedachten- maar gezien het lastenprogramma zou een ketel van dusdanige maten benodigd zijn dat een extra as onvermijdelijk was. Die extra as zorgde daarenboven ook nog eens voor een rustiger rijgedrag bij de gewenste Vmax van 90 Km/H. De ketel die men voor de BR 41 gebruikte kwam overigens goeddeels overeen met die van de eerder ontwikkelde en gebouwde Baureihe 03, iets wat na de oorlog met de Neubaukessel min of meer werd herhaald (BR'en 41 en 03.10)

Waar echter de BR 41 van meet af aan een behoorlijk succesvolle lok was, had men zich met de BR 45 bepaald een zorgenkindje in huis gehaald. Ook de Deutsche Bundesbahn kon er na de oorlog niet echt vriendjes mee worden, en het was slechts te danken aan de LVA Minden in de persoon van Friedrich Witte dat een paar loks BR 45 nog tot net voor de jaren 70 behouden bleven.

Goedenavond en groeten van Jan, die vooralsnog eventjes niet veel aan knutselen en prutsen toe komt.
Edit: en die ook nooit strijkt omdat hij daar het nut niet van inziet.