Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

pendelbaan apparaat

in Elektronica en analoog

Gestart door Anne, 8 april 2007 14:01

Vorige topic - Volgende topic

Anne

Ik wil ook een pendelstukkie op mijn modelbaan. Ik wil deze er voor kopen. http://www.conrad.nl/goto/?product=216524 Kan dat apparaatje ook voor een digitale baan gebruikt worden?

Anne

RJ

Dit apparaat zal bij een digitale baan de treinen niet laten pendelen.

Sander Fondse

Nee,

want dit ding is een gewoon ralais met een tijdschakelaar eraan vast. De meeste Digitale systemen zijn symmetrisch (dat wil zeggen even veel positieve als negatieve pulsen), dus ompolen maakt niks uit. Bovendien kan het de berichten verstoren.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

RJ

Ompolen en berichten verstoren, lijkt me niet. Dan zou de keerlusschakeling van Henk Funk (lang niet gezien eigenlijk) ook niet werken.

mmhajvth

Anne ik weet niet welk digitaal systeem je rijd..
En of je ooit met Koploper o.i.d. wilt gaan rijden, maar die kunnen ook pendelen regelen voor je.

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Anne

Ik werk met Roco. Nee, niet op de PC. dat kastje is heel erg duur en ik ben ook niet van plan om die te kopen. Is er ook een pendeldienstbesturing voor digitaal

Monobrachius

Waren er geen decoders die dat automatisch konden? Kan me herinneren dat Lenz zoiets had, net zoals Zimo.
Dus ik weet niet of je al veel treinen digitaal hebt, en wat voor decoders in je huidige treinen zitten. Of wil je slechts 1 trein laten pendelen.
Overigens kan je natuurlijk de decoders analoog aansturen. :P

Groeten,

Henk

Edit: ff gecheckt en ja, bij de Lenz Silver en Gold is het mogelijk in combinatie met de ABC-steuring (remsysteem, wat overigens zelf heel makkelijk een goedkoop te maken is). Bij Zimo zou het ook mogelijk moeten zijn, maar via de SUSI aansluiting, een geheel andere methode dus.
Bij ESU werkt de remmethode van Lenz wel, maar pendelen zit er niet bij.
K.Bay.Sts.B

Anne

Ik heb 3 treinen (straks 4) en 1 wil ik laten pendelen. en de 4e trein de Desiro van piko, is die goed?

Foto decoder van 1 trein van mij:

Monobrachius

Zit er nou doorzichtige krimpkous overheen? Ik heb het idee dat het een lokpilot is. Die zou er dus niet geschikt voor zijn. Hij werkt wel op de remmodule, maar omkeren uit zichzelf, dat doetie niet. Maar goed, als er slechts één trein is die je wilt laten pendelen, dan kan je natuurlijk in die loc een Lenz-decoder zetten (de Silver is goed en goedkoop).
Lees anders ook eens op de site van Lenz.
Voor de decoder kan je een Lenz Silver nemen, goed en goedkoop. Hier staat de gebruiksaanwijzing, waar iets meer over het schakelen staat.
Je moet maar zien of het iets is wat je wilt. Je bent zo wel erg afhankelijk van één fabrikant, maar ik kan me ergere fabrikanten voorstellen. Volgens mij moet dit wel potentie hebben en kan het redelijk goedkoop. Maar of het allemaal precies is zoals ik denk, weet ik niet. Ook ik maak wel eens fouten, dus controleer altijd als iemand iets tegen je zegt.
En de Desiro van Piko... Mooi treinstel, hoor. Alleen hadden ze de raampjes wel ietsjes donkerder mogen maken, maar dat geldt in iets mindere mate ook voor de Lint van Fleischmann. Die is ook mooooi, of de Talent van Brawa. En ja als we dan toch bezig zijn, moet ik de Regioshuttle van Bemo ook noemen. ;D

Henk
K.Bay.Sts.B

Anne

dat is de decoder van mijn rangeerloc, misschien zit er in een andere loc van mij een andere decoder, ik kijk. Foto komt zo

Anne

ik kan de decoder niet vinden  ???

Hij had ook geen digitale aansluiting dus ze hebben vast de decoder ergens onder verstopt

Anne

bleek dus ook een digitale van Conrad te zijn: http://www.conrad.nl/goto/?product=217411

die is toch wel goed?

Dirk J

Die is goed - mits je decoders hebt die analoog wisselstroom begrijpen. Want ook deze pendelautomaat werkt analoog, maar dan voor wisselstroom.

Citaat van: http://www.conrad.nl/goto/?product=217411Bij de rijmodus met digitale stroom kunnen alle voertuigen met decoders die automatisch wisselstroom herkennen .... worden bestuurd.

Kort (en versimpeld) gezegd: deze is voor Märklin.

Floris Dilz

óf je snokt de decoder uit je trein, laat m lekker analoog rijden en maakt een geweldige pendelautomaat van lego:

prinsen

nog even over dit:

Conrad Link

als je die hebt.
kun je wisselstroom loc's heen en weel laten pendelen.
kun je dan op het stuk waar 1 trein heen en weerpendeld ook nog andere treinen laten rijden of werkt dat niet zo.
en hoe sluit je zoiets aan ??? ???

mark