Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

2400`en in Frankrijk.

in Grootspoor

Gestart door Noppie., 23 juni 2006 21:02

Vorige topic - Volgende topic

Noppie.

In de naar ik meen laatste Railmagazine(heb hem zelluf niet) stond een foto van een witte, nou ja wit, 2400 op een lijn in het zonnige Frankrijk. Nu probeer ik wat te Googelen maar ik vind niet de juisten platen. Waar o waar vind ik die wel?? Weet niet meer de type aanduiding in dat land.

Noppie.
A world without heroes, Is like a world without sun, You can't look up to anyone, Without heroes.

V200-G2000

Je moet er 2 zessen voor zetten, 662400.

KC

Groetjes van Kees

Noppie.

Richard en Kees.

Bedankt voor de reactie.
Mooie platen en filmpjes. Zeer de moeite waard. Mochten jullie nog meer sites tegen komen dan houd ik mij aanbevolen.

Klaas Rein.
A world without heroes, Is like a world without sun, You can't look up to anyone, Without heroes.

V200-G2000

In 2004 ben ik zelf in die buurt geweest, niet op de TGV-in-aanleg, maar wel bij de werkplaats in Petite Roselle, en bij de mijnen waar ook nog zustermachines in gebruik zijn. De foto's worden in het forum automatisch verkleind, maar als je er op klikt opent hij in een nieuw scherm op volledige grootte.

Peter Korsten

Hebben ze daar een witte 2400 (-achtige) staan op de eerste foto? Dat is een merkwaardige en gedurfde kleur voor een diesel. Of is het soms grondverf?

Mooie foto's trouwens!

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

V200-G2000

Helemaal links staan 2 mint-groene 2400'en, voorheen gebruikt door Lafarge. Voor de loods zie je nog een stukje van een al opgeknapte 2400 zoals ze nu op de TGV in aanleg lijn rijden: wit, grijs dak en geel front.

rail4marcel

Hoeveel 2400'en zijn er eigelijk naar Frankrijk gegaan?

Marcel.
Voor grootspoorfoto's zie site

V200-G2000

Bijna allemaal die er toen nog over waren dacht ik, behalve de 2530 en de 2498 van het NSM.

rail4marcel

Dus een stuk of 120. Rijden die nu nog?

Marcel.

V200-G2000

Een aantal worden dus bij de aanleg van de TGV lijn aldaar gebruikt, maar de meeste staan terzijde. Of de zustermachines ook nog gebruikt worden weet ik niet.

rail4marcel

Waar staan deze terzijde.?

Marcel.

Noppie.

Richard.

Bedankt voor de mooie platen. Een aantal van de nummertjes heb ik hier nog rond zien rijden in het Friesche Land. Geweldig.
Ik zal nog eens in mijn fotoboeken rondkijken of ik nog wat plaatjes heb van de nummers.

Er zou toch weer een firma moeten opstaan die ze in model gaat uitbrengen. En dan in al die kleurstelling op de markt brengen.

Klaas Rein.

Rick

Citaat van: rail4marcel op 25 juni 2006 16:13
Dus een stuk of 120. Rijden die nu nog?

Marcel.
Bijna goed, het waren er 50.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

V200-G2000

Citaat van: rail4marcel op 25 juni 2006 17:00
Waar staan deze terzijde.?
Zie de tweede foto: Freyming-Merlebach, althans dat was dus 2 jaar geleden.