Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Treinen in Mass am See

in Wat zijn we aan het rijden?

Gestart door mass am see, 3 augustus 2010 15:54

Vorige topic - Volgende topic

Overlord

Inderdaad leuk, moet nog even kijken of de trein bij Ruud is aangekomen ;D

mass am see

Door klachten van omwonende wat betreft de veiligheid, is er direct maatregelen getroffen en toch een hek geplaat boven de tunnel, er stonden regelmatig treinspotters op de betonnen rand om treinen te fotograferen die vanaf het statin van Mass am See vertrokken.

Horst is bijna klaar en daar staat de chef alweer ,ben je al klaar ik heb nog een klus voor jou en die moet vandaag ook nog klaar.

mvgr Evert.

mass am see

Heb gisteren weer wat foto's gemaakt, doordat Bas het liefst nederlandse treinen koopt en ik tegenwoordig duitse hebben wel eens een discussie welke treinen er nu moeten rijden, doordat ik zelf ruim 35 jaar nederlandse treintjes heb gekocht weet wat Bas bedoelt, Bas was zaterdag op zolder bezig geweest terwijl ik met een hele groep bus gekken (ik zelf ook)in België zat, doordat gistweren de gehele dag regende zijn een paar keer op zolder geweest en wat van gedachten gewisseld. 

wat staat daar voor een vreemde trein vraagt Horst zich af die net klaar is met het hekwerk, daar staan overal treinspotters.

terwijl de RB net binnenkomt staan de mensen te kijken dat dit hun trein is

Herr von Rahden weet wat er aan de hand is, het is een nederlandse trein die terug naar de fabriek moet voor een storing.

voordat de DR 112 de trein verder sleept maakt een treinspotter nog even een foto.

mvgr Evert en Bas.

Edwin van Mierlo

Die Horst, is dat de Bob de Bouwer van Mass am See? ;D

mass am see

Die met de gele helm op is niet Horst maar de chef  ;D, Horst is de gene die op zijn knieën ligt om het hekwerk te monteren.

mvgr Bas en Evert.

Edwin van Mierlo

Dat klopt dan toch ook, Bob de Bouwer is immers geen chef maar moet wel alles doen.
Is de chef vergeten te melden dat Horst zijn helm op moet doen?? ;D

Leuke foto's met tekst trouwens ;)

mass am see

Citaat van: Edwin van Mierlo op  7 september 2010 17:39
Is de chef vergeten te melden dat Horst zijn helm op moet doen?? ;D

Je lijkt mijn werkgever, wel elkaar op dingen aanspreken (goede zaak trouwens), maar heb gisteren weer wat foto's gemaakt van de baan.

het komt zelden voor dat er een militaire trein door Mass am See rijdt.Waar gaat die trein dan naar toe vraagt herr von Rahden zich af die op het perron staat te wachten op zijn trein.

de trein rijdt in 1 keer door naar Masswald, herr junker komt al in een draf het perron opgerend en was bang dat hij de trein zou missen, doe maar rustig aan zegt er een vrouw  blij het is een militraire trein mijn vriend komt weer thuis.

de 216 komt met gemakt de helling op om het station van Masswald te bereiken, er staat al een miltaire auto klaar om de manschappen naar de kazerne te vervoeren.

mvgr Evert.

mass am see

Mass am See moet  eigenlijk een duits dorpje voorstellen dat treinverkeer krijgt van uit meerdere plekken uit europa, met name uit nederland zo komen ook regelmatig treinen uit nederland ( hoofdzakelijk goederentreinen ) door Mass am See. Ook vandaag reed er een nederlandse trein door Mass am See, de mensen die op het perron stonden te wachten hoorden een bekend gebrom van een G1206 maar toen de trein uit de tunnel kwam zag Herr von Rahden dat het een lok was van een particuliere maatschappij,deze firma ken ik nog niet het is een nederlandse lok van de ACTS, normaal rijdt railion deze trein toch   

de lok duikt de volgende tunnel weer in om zijn reis te vervolgen.

ps de lok is Bas zijn nieuwste aanwinst

mvgr Bas en Evert.

mass am see

er kwam een verzoek uit nederland om duitse diesel lok's te huren, voor proef stuurde de NS een rijtuig mee.

hier de eerste proefrit met een br 216 en een plan E.
Verder was er dit weekend veel te doen op het station van Mass am See, een nederlandse museum vereniging is met 3 blokkendoos wagons naar Mass am See gekomen om met de 23 105 ritten te verzorgen.

de lok is hier net afgekoppeld om om te lopen.

hier duikt de trein de tunnel in voor de volgende rit naar ......

op het plein wordt het steeds drukker van het spoorgebeuren krijgen de mensen weinig mee.

ps wie wil er treinen vanuit nederland naar Mass am See rijden (zie het landkaartje)

dit kaartje is door een mede beneluxer gemaakt (waarvoor dank)

mvgr Bas en Evert.

Sven

Je mag je kaart wel eens updaten.  ;)

Mooie foto's uit een mooi perspectief. Lekker laag komt er toch altijd beter uit dan van boven.

Btw, ik heb nog een stadswapen van Mass am See van jullie nodig.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

mass am see

he wat staat daar van trein aan het perron, heb helemaal geen trein aan horen komen.

dat is wel een heel bijzonder lok roept horst, hij stopt niet eens,dat is een speciale trein uit Baden Baden met bobo's weet een treinspotter te vertellen heb de trein mooi op de foto kunnen zetten.

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,31008.0.html

mvgr Bas en Evert.

Machinist Johan

Citaat van: mass am see op 18 oktober 2010 19:52
....................tekst en plaatjes.......................

ps wie wil er treinen vanuit nederland naar Mass am See rijden (zie het landkaartje)

mvgr Bas en Evert.

ik wil wel het een en ander verzorgen! laat maar weten via PB

Johan

Ruud K

Prachtige loc en dito wagons!

Groet,

Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Dion

groetjes Dion

mass am see

Vandaag kwam eindelijk de hondekop uit nieuwkoop aan, de reden dat zo lang duurde is dat de spoorlijn al een aantal jaren buiten dienst is, maar de politiek zet zich in om de spoorlijn weer te heropenen, doordat er niet alle sporen meer aansluiting hebben moest de trein eerst het station van Masswald deels voorbij rijden, om daarna aan het perron aan te komen.

de trein komt net binnen op het station van Masswald

na wat rangeerwerk staat de hondekop uit nieuwkoop aan het perron van Masswald

mvgr Bas en Evert.