Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Foto/Filmtopic Laurent

in Wat zijn we aan het rijden?

Gestart door laurent, 21 maart 2010 21:05

Vorige topic - Volgende topic

laurent

Hoi Björn,

dat is een Fohrmann. Ik heb ook meteen de minipoelietrekker meebesteld, alsmede een setje "Spindelspitzen" voor de verschillende conussen die er in omloop zijn.
https://www.fohrmann.com/de/modelleisenbahn-werkzeuge/raeder-achsen/

Ik heb er nu 5 of 6 loks mee bijgesteld en ben er nog steeds erg blij mee. Kortsluiting door te smalle binnenmaat is verleden tijd. :) De poelietrekker heb ik nog niet gebruikt, maar kan bij stoomloks erg handig zijn.

Groet,
Laurent
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de


laurent

#107
Een hoop gebeurt de laatste tijd. Allereerst zijn we op bezoek geweest bij het 3Railforumlid H0_miessie. Voor mij de eerste echte kennismaking met koploper. Zelf wat kunnen spelen, mijn Wereldrecord Taurus als gasttrein meegenomen en die heeft keurig meegereden in de voornamelijk Zwitserse dienstregeling. Ook mijn SBB Cargo International Vectron meegenomen, maar de bedachte sleep wagons (Winner Spedition) had ik thuis laten staan. Jammer, maar daar maar wat anders achter gehangen.

https://www.youtube.com/v/TpsHoT3wdEU
De foto's en dergelijke van Frank-103, met wie ik samen naar H0_Miessie was, vinden jullie hier bij de buren.

Verder een nieuwe aanwinst...


En de vloerbaan opgebouwd:


Helaas, daar bleek wat loos met de nieuwe aanwinst.

Die gaat dus retour Roco.

Ook nog een ander wensje in vervulling kunnen laten gaan: Een klein rangeerdoosje:


En deze lag ook zo lief naar mij te lachen. :laugh:


Goed, de vloerbaan. Thema kopstation. Te weinig ruimte om een tuin te bouwen met rijtuigen, daartoe alleen de loks in de tuin gezet.

Zo zag het er dus uit op de CS. Later het lokkendeel nog wat uitbreiding gegeven. Mijn zelfbouw Engelsmannen doen het nog steeds. 8) 8)


Deze was aangevraagd: Mijn interpretatie van de EETC trein tussen Den Bosch en Koper, hier met een SZ 541.


EN421 is eindelijk compleet. Op Eurospoor afgelopen jaar kocht ik dus het laatste rijtuig, een WLABmz van de ÖBB, zo'n ex T2S rijtuig.

Sinds juni in bezit:

Een steelpannetje van LSM voor bij mijn Jizni Express. De laatste trein vanuit Praag neemt dit rijtuig mee naar Linz, alwaar die wordt omgerangeerd in de EN naar München die vanaf Salzburg naar München gaat, maar ook naar Zürich. Dit rijtuig blijft in het deel naar Zürich. Geeft wat te rangeren en wat variatie in de trein.


Het kopstation, nu nog maar een klein beetje gevuld.


Als ik deze nou nog eens goed in dubbeltractie krijg, dan hebben we een mooie dubbeltractie richting Italië. :) Dat is nog niet echt lekker gelukt. De OEM LoPi 3 die erin ligt heeft duidelijk andere rijkarakteristieken dan de Zimo's die Roco tegenwoordig gebruikt. Erg lastig.

En ohja. Ik was even onhandig.

Breuk in een middenvoetsbeentje. Gelukkig loopgips. Maar daar ging mijn vakantie. :-[ :'(

Met het inregelen van loks heb ik wat ruzie gemaakt. Zoveel dat ik uiteindelijk de automatisering erbij heb gepakt:

Arduino met 2 reflectiesensoren die via de USB kabel de waarde doorgeeft, aan een andere USB poort de MXULFA met rollenbank om de lok direct in te regelen, op het tabletje de baanbesturing, maar die laat je niets bewerken. Jammer, want anders had ik POM kunnen gebruiken. Telkens opstaan en naar de CS3 lopen kostte teveel moeite, met zo'n gipspoot.


De Railjet weer van de baan af. Mist wat kleur, maar ik moet ook nog wat rangeren.


Lokkenpark.


En het een en ander klaar voor vertrek. Natuurlijk alles op schaal. Mooi hoor, zo'n ACME rijtuig... :) :)


Die EC Transalpin met dubbeltractie 1116 Brennero en 1144 is wel errug gaaf, al zeg ik het zelf. (y) :laugh: :laugh: Deze 1144, 1116 en de 1216 025 rijden allemaal ongeveer gelijk. Nu de rest nog. :P

En natuurlijk hier ook een filmpje van de diverse treinen die ik kan en heb laten rijden:
https://www.youtube.com/v/rHzKXh7Dm6I

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Ik heb mij in ieder geval prima vermaakt.

Groet,
Laurent
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Rondje_HO

Citaat van: laurent op  7 augustus 2019 16:56
....
En ohja. Ik was even onhandig.
....


Met een beetje fantasie is dat in OBB Upgrade kleuren  ;D  Verder mooie foto's en filmpjes weer  (y)

laurent

Beetje fantasie ja. :-X Dank voor je reactie Martijn! (y)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

laurent

#110
Vorig weekend en ook de dagen daarvoor vond Wuppertal editie 5 plaats. Voor de 5e keer waren wij welkom om een treinbaan uit te leggen op schooltafels in de gangen van een schoolgebouw in, jajaa, Wuppertal (verrassend, nietwaar? ;D). Als onderdeel van de Tischbahner ben ik ook weer heen gegaan. In tegenstelling tot de laatste 2 keer, toen we meer volgens plan reden en een enkelsporig traject hadden gebouwd met daaraan stations, was het dit keer vrij ontwerpen. Voor mij reden om eens lekker uit te pakken. Ik heb ervoor gekozen aan het einde van het traject te zitten, dat betekent dat ik een keerlus moet opnemen, maar ook wat meer ruimte heb. Of, nouja, die heb ik geclaimd. De keerlus was R4/5 van Märklin, dubbelsporig volgens de slanke C rail geometrie. 64 mm uit elkaar dus, met een boogstraal van 579,3 resp. 643.6 mm. Daarmee heb je dus, voor een lusje van een halve cirkel, 3 tafels van 50 cm breed naast elkaar nodig. Het kopstation bood plaats aan treinen tot ca. 5 meter, of ca. 3,5-4 als je de overloopwissels voor de jukken gebruiken wilde.

Verder mijn hele station + een deel van mijn opstelsporen in slanke wissels uitgevoerd. Ik had 3 zelfsgebouwde engelsmannen ingepland, maar helaas had ik er 1 niet volledig af en niet getest (bleek een defect in de aansturing te hebben), dus uiteindelijk maar 2 gebruikt. Dat gaf wat uitdagingen. Inrijden gebeurde over een dubbelsporige vakwerkboogbrug opgebouwd uit 4 metalen M rail boogbrugdelen van 36 cm per stuk, vooraf gegaan door een aanbrug en een korte vakwerkbrug, samen ook 36 cm. Totaal dus eerst een brug van 216 cm. Voor en na de brug overloopwissels aangelegd en buiten de bezoektijden heb ik de brug nog eens buiten gebruik gesteld door er een setje kranen met hulpwagens op te zetten. Geeft extra dimensie aan het spelen omdat je dan moet blijven opletten.

Een van de andere deelnemers vind Nederlands materieel erg leuk. Die had mij de vorige keer al gevraagd om mijn vloot NS ICR van Märklin mee te nemen, zodat we de LRT eens na konden doen. Dat hebben we ook gedaan. In mijn planning had ik hier al een beetje rekening mee gehouden, de keerlus was ca. 18 meter dubbelsporig uitgevoerd, zodat zo'n trein erin kon staan.

Een rondje over de baan was een goeie 250 meter, in totaal is er een meter of 800-900 aan rails verbouwd. Alleen in mijn station al waren bijna 60 wissels verbouwd, waarvan enkel de 8 wissels rondom de brug handwissels waren, bewuste keuze (i.v.m. foutief schakelen). De rest is voorzien van aandrijving en decoder. Het lijken misschien niet zulke indrukwekkende aantallen als je op de zolder bij sommige modelspoorders kan kijken, maar houdt er rekening mee dat wij nergens de hoogte in gaan. Dit ligt allemaal vlak op de tafels.

Het railplan is hier te bekijken, een vrij vroege versie die vooral is gebruikt voor het plannen van de personen. De uiteindelijke opbouw heeft nog wel aardig afgeweken. Bij mij wat minder, overigens, maar tijdens het bouwen moet je toch altijd wat dingen aanpassen. Bij gelijktijdig starten op meerdere punten is het onmogelijk gelijk uit te komen, zeker als anderen hun complete station nog even spiegelen. ;D Maar dat doet er niet toe, de lol is er niet minder om.

Over de LRT gesproken: Ik wil aftrappen met een filmpje van deze trein. Bijna het gehele bedrijf werd stilgelegd om dit ding te kunnen laten rijden. Noodstoppen en kortsluiting moeten we niet hebben, dat kan op ongunstige punten zorgen voor een complete ontsporing. We beginnen op de brug die voor mijn station gelegen was.

https://www.youtube.com/v/uNp_iTLZP5I

Groet,
Laurent
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Jelmer

Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

laurent

Dan ook maar gelijk de rest van de bewegende beelden doorgezet tot 1 video. Een greep uit het treinverkeer dat er zo in de rondte ging.
https://www.youtube.com/v/YiG6yCgZJd0

Citaat van: Jelmer op 13 oktober 2019 09:03
Indrukwekkend!
Dat zeker! Ruim 16 meter trein... Voor sommigen is hun gehele rondje nog niet eens 16 meter. :-X ;)

Groet,
Laurent
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Jelmer

Zegt ie na aanleiding van mijn reactie... [emoji6]

Heb niet eens een rondje maar alleen pendelbaantje. Zie maar de baan gelinkt aan mijn profiel.

Gelukkig heb ik wel eens met kids eens mogen kijken eerder dit jaar in "de bazuin" voor de 3-rail rijdag, dus een andere keer maar eens wat materieel op "vreemde" sporen uitlaten...

En ik kan genieten van de samenstellingen die voorbij rijden, zie het graag rijden in de hobby zeg maar.

Groeten,
Jelmer

Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Marcel112

Citaat van: laurent op 12 oktober 2019 23:14
Vorig weekend en ook de dagen daarvoor vond Wuppertal editie 5 plaats........
.....Voor en na de brug overloopwissels aangelegd en buiten de bezoektijden .......

Laurent, was dit ook op het forum aangekondigd?
Denk dat meerdere lieden dit wel eens live willen komen aanschouwen. En mogelijk zelfs hieraan willen deelnemen, al dan niet met rails en treinen.

Ik zou in ieder geval ook wel eens wat langere treinen willen uitlaten, dit is niet overal mogelijk. Of wordt niet in dank afgenomen vanwege beperkte opzet en rijd ruimte.
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

laurent

Hoi Jelmer,

Ja, de Bazuin ja, "mijn" andere feestje/LTE (Long Train Event). Dat is klein in vergelijking met dit. Dank voor je leuke reactie.

Hoi Marcel,

Op dit forum heb ik het niet aangekondigd. Bij de buren op 3rail wel, maar daar kwam geen reactie op. Ook voorgaande sessies aangekondigd, maar eigenlijk niets op gehoord. Welgeteld 1 persoon is geweest, iemand uit mijn directe omgeving.
Met hemelvaart is waarschijnlijk de volgende sessie, dus die kan je vast in de agenda noteren. Deze was er min of meer tussendoor gekomen, omdat de dag van de Duitse eenheid gunstig viel.
Wellicht belangrijk voor hier: Het railmateriaal is 99,9% Märklin C rail (de bruggen en draaischijven zijn M en K rail). Rollend materieel mag niet zo'n probleem geven, al mijn ACME en LSM rijtuigen staan ook gewoon op 2rail wielen.

Groet,
Laurent
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Marcel112

Laurent,

Om te kijken maakt het toch niet uit wat we rijden?

Geef rond april/mei dan hier ook maar een seintje.
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

laurent

Hoi Martijn,

dat klopt. En vaak kan je nog wel een lok lenen van iemand. Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik ook niet echt heb gedacht aan interesse vanaf dit forum. Er heerst hier toch meer dan eens een beetje een negatieve sfeer richting 3railers en Märklinisten.
Ik hoop dat ik er nog aan denk komend jaar.

Groet,
Laurent
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

laurent

Hallo allemaal,

afgelopen weekeinde heb ik in München doorgebracht. Dit maal voor bodenbahning, een lang Duits feestweekend: Allerheiligen. Derhalve Allerheiligen Bodenbahning 2019. Niet zo groot als in Wuppertal, maar wel erg gezellig en bovendien erg leuk om de mensen weer eens te zien. Naar München ben ik per ICE gereisd. Blijft toch een fantastisch vervoermiddel, in 7,5 uur tijd 840 km verder. En nog bediening op mijn plaats ook (ik zat 1e klasse), dat alles voor ca. 12 cent per kilometer. Om 7 uur vanavond komt mijn eerste video online. Om kwart over 7 ook een video van een van de andere deelnemers.
https://www.youtube.com/v/K_NzTT8HJw4
Mijn video, online vanaf 8-11 19:00

https://www.youtube.com/v/ELIc3hZ7PHM
De video van een van de collega deelnemers: online vanaf 8-11 19:15

En voor hen die niet kunnen wachten hieronder alvast de trailer met beeldmateriaal van editie 2018.
https://www.youtube.com/v/21xDHh7_y1w

Meer beeldmateriaal zal zeker nog volgen!
Laurent
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

laurent

Voor de liefhebbers mijn tweede video van Allerheiligen.
https://www.youtube.com/v/UtcGJMNCYoc

Groet,
Laurent
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de