Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

minitrix ice 3 opvoeren

in Modeltreinproblemen en -vragen

Gestart door kevinhhw, 27 februari 2010 22:27

Vorige topic - Volgende topic

kevinhhw

hoi,allemaal ;D

ik heb een minitrix ice 3
en zoals de meeste hier al weten ben
ik met mijn baan begonnen
nou heb ik een minitrix ice 3
op mijn startovaal leek ie best hard
te gaan maar nou ik een groot
rondje heb gaat ie wel erg langzaam :(
omdat ie lange stukken rechtdoor rijd
weet iemand hoe ik deze ice 3 van minitrix
sneller kan maken ?
ik hoor het graag ;D

mvg. kevin

HansQ

Meestal gaan modeltreinen veel te hard, als je de schaalsnelheid uitrekent zouden ze in werkelijkheid 500 km/uur gaan.
Dus je bent zowat de eerste die z'n modeltrein harder wil laten rijden!

Even om het beeld compleet te krijgen, wat voor voeding heb je, een trafo of misschien zo'n batterijen ding?
HansQ, RailClub Utrecht
spoor N modulebouw, electronica, Selectrix

kevinhhw

HansQ

Dus je rijdt digitaal? Dan zou ik es kijken naar de ingestelde maximum snelheid van de decoder in de ice...
HansQ, RailClub Utrecht

kevinhhw

HansQ

Ehh ja, dan kan het nog zijn dat je trein niet lekker loopt maar alsie niet anders rijdt dan toenie nieuw was is dat gewoon de maximumsnelheid.
Enige manier om 'm dan sneller te krijgen is mechanisch wat wijzigen zoals een andere motor ofzo.
Heb je al es uitgerekend wat de schaalsnelheid is?

Tip: als je van snelle modeltreinen houdt, kijk dan es naar zo'n Kato Japanse hogesnelheidstrein, die gaan ook als model lekker hard, zie bijvoorbeeld: http://cgi.ebay.nl/Shinkansen-Series-100-Bullet-Train-6-cars-Kato-10-354_W0QQitemZ360238111243QQcmdZViewItemQQptZModel_RR_Trains?hash=item53dfdd5a0b
HansQ, RailClub Utrecht

kevinhhw

ja dat was de bedoeling van deze topic (y)
kent iemand mischien toevalig nog een snelle moter
oja,de loc loopt heerlijk en ik heb de schaal
snelheid nog niet uitgerekend
en ja die kato's gaan snel huider (mijn modelbaanshop)
heeft de kato t-g-v  t-e-e  eurostar en nog een paar
maar die weet ik niet zo 1-2-3 uit mijn hoofd :(

mvg. kevin 

Wim Ros

Een extra turbo erin, en een extra compressor. Andere versnellingsbak, en andere brandstof nitro bijvoorbeeld.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

bas den boer

Misschien een V12 motortje met dubbele turbo?

Groet, Bas
軌道ñ!!

Bruce!!!

Voordat je de hele loc gaat volgooien met Nitro enzo. Ligt het niet aan de grote van de baan, of er wel overal gelijke spanning is?

Bij mij zijn de achterste sporen wat trager dan de voorste sporen waar mijn aansluiting zit.

Gr Bruce
Passat driver:)

Matheus 18

Hoi Kevin,
Vergeet niet de digitale ontsteking te plaatsen op de V12.

Matheus.
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.

kevinhhw

hoi,allemaal ;D

al die dingen zegt me niks ???
ik ga overal gelijke spaning maken (y)
was ik al van plan trouwens (y)
kent iemand een shop ofzo waar ik een
snellere moter kan kopen ofzo ???

mvg. kevin ;D

Wim Ros

Hier misschien http://www.motorhuis.nl/
Staan hele snelle tussen.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

HansQ

Kevin, ik heb het gevoel dat de heren je vraag niet helemaal serieus nemen.
Dat komt omdat ze zich niet helemaal kunnen voorstellen waarom je die ICE3 sneller wil hebben, net als ik trouwens.

Je kunt inderdaad de motor van je ICE3 vervangen, probleem is alleen dat de meeste vervangings motoren (die ik ken) juist langzamer draaien voor, zoals bijvoorbeeld Mashima's.
Dat komt omdat het probleem eigenlijk altijd andersom is; je wilt juist langzamer...
Ik denk dat bijna iedere modelspoorder op dit forum het daarom zonde vind wat je van plan bent.

Bovendien is het niet echt gemakkelijk, een motor vervangen, je moet vaak een en ander wijzigen aan het chassis en je hebt gereedschap nodig om wormwieltjes los te maken enzo.
Dus mijn advies is om je ICE3 zo te laten, en als je echt sneller wilt een andere snellere trein te kopen...
HansQ, RailClub Utrecht

RhB-Mikey

Heb je al naar je decoder instelling gekeken?
Lid van Vereniging Spoorgroep Zwitserland, Regio Zuidwest

klik hier voor mijn filmpjes

Bouwt aan Bahnhof Langwies
Mijn eerste grote tentoonstelling Smalspoormodelbouwdagen 2023