Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Bloksysteem weigert

in Elektronica en analoog

Gestart door target, 18 december 2006 19:54

Vorige topic - Volgende topic

Co van den Brink

Wim,

is die module ook geschikt voor 2 rail digitaal van roco?

Mvg Co.
Groetjes van Co, en de poezen.

Sander

Op de conrad site staat het volgende:

CiteerDeze module combineert het schakelen van seinen met de daarbij behorende stopstukken. De actuele stand wordt getoond door LED's op de module. Hierdoor kan deze module zeer goed onder de baan worden geplaatst en gecontroleerd worden. De railaansluiting heeft geen extra aansluitklemmen nodig. De seinmodule is speciaal ontworpen voor het Conrad-Digital systeem, maar kan ook voor andere systemen worden gebruikt. Voedingsspanning 10 - 16 V=/~.

Bouwpakket, met uitvoerige bouwhandleiding. (Duitstalig)
Module, kant-en-klaar en getest.

Durf nu alleen zo niet te zeggen of het compatibel is met andere digitale systemen.

mvg,
Sander
mvg,
Sander

target

Wim,
Gelezen de bovenstaande reacties en de opmerking dat het relais metname geschikt is voor het Conrad-digitale systeem vraag ik mij af of het geschikt is voor mijn analoge baangedeelte.
Mag ik van je vernemen?
vr.gr.,Ronald

gvandersel

Je kunt dit systeem gebruiken om een digitaal baan ook te automatiseren (niet PC gestuurd). Nadeel is, dat de digitale trein zich net zo gaat gedragen als een analoge trein. Stoppen => licht uit. Ik denk niet dat je daarvoor een digitaal systeem hebt gekocht.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Albert.H0

Jongens, even goed lezen. Wim heeft het als alternatief hiervoor gegeven:
Voor het analoge deel heb ik geïnstalleerd het bloksysteem Fleischmann 6957 (3 blokken 2 treinen).

Niet voor een digitaal systeem, zie de hierboven genoemde problemen.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Wim Ros

Heren de genoemde schakeling is gewoon te gebruiken in een analoog bedrijf.

In een digitaal bedrijf is het stroomloos zetten van stukken spoor natuurlijk iets wat je niet moet doen als je een trein wil laten stoppen, want daarvoor zit er een decoder in de lok.

Een ander alternatief is deze.

Dit is eigenlijk een kaal relais, hetzelfde dus als de Fleischmann relais.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

gvandersel

Als je nog meer wilt besparen,
Het kale relais is rond de 4 euro.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Wim Ros

Dat klopt dat is dit relais met bestelnr. 503398

Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Peter58

Hallo allemaal,
Ik heb zelf ook zo'n bloksysteem van Fleischmann gekocht via marktplaats. Hierbij heb ik een tekening van de aansluitingen gekregen. Nu heb ik nog een vraag: Heb ik genoeg aan de drie blokken of moet ik hier nog andere spullen voor hebben? Ik bedoel de kabeltjes vanaf de blokken, worden deze rechtstreeks op de rail aangesloten of moet dit middels een reedcontakt of iets dergelijks? ??? ??? ???
Alvast bedankt,

Peter.