Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

LED's t.b.v. imitatie las-licht

in Elektronica en analoog

Gestart door Dave van der Locht, 19 november 2006 21:33

Vorige topic - Volgende topic

Dave van der Locht

Hallo allemaal,

Volgens mij kun je met een blauwe en witte LED gecombineerd erg mooie laslicht imitatie maken. Schakeling hiervoor is er al, echter wilde ik weten met welke LED's (evt. Conrad nr's erbij) dit het beste gedaan kan worden.

Ze zijn niet goedkoop witte en blauwe LED's, vandaar deze vraag.

Groetjes,

Dave van der Locht
Beter een gat in een trein, dan een trein in je gat.

tuurtje

Hai Dave,
Waarom wil je dit met Led's doen?
Ik heb hetzelfde gebouwd (voor in de loc loods) maar dan met gekleurde gloeilampjes, en vindt het iets warmer en natuurgetrouwer.

Arthur
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me

Dave van der Locht

Voornamelijk omdat LED's niet zoals gloeilampen langzaam doven dacht ik dat deze dus beter te gebruiken zijn voor deze toepassing. Als dat voor deze toepassing niets uit maakt dan hoor ik dat graag.

Misschien zijn er mensen die beide methoden getest hebben, dan hoor ik uiteraard graag hun bevindingen hiermee.

Groetjes,

Dave van der Locht

conradm

Dave,

Gewoon een aantal bestellen, ze gaan daarna toch wel weer op, en dan uitproberen....

rard

Ik vindt 0,14 euro voor een blauwe en 0,27 euro voor een witte led toch niet echt duur hoor...

www.ledsbuy.nl  ::)

conradm

Nop, duur zijn lets tegenwoordig niet meer.....gewoon zorgen dat je 't een en ander in huis hebt...kun je altijd van alles testen.....

Dave van der Locht

Die prijzen die van 0,14 en 0,27 eurie p/led zijn idd zeker niet te duur! Echter bestel ik veel van mijn spullen bij Conrad en Farnell, en die zijn behoorlijk aan de prijs hiermee... Zal meteen eens kijken op ledsbuy.nl...

Als ik 'gewoon' wil zorgen dat ik 't een en ander in huis heb om vanalles te testen dan denk ik dat ik beter een 2e hypotheek kan afsluiten  ;) Heb nogal wat nodig de laatste tijd om te testen... Maarja... Helaas heb ik ook bij mij nog steeds geen geld-groei gesignaleerd op mijn rug  :P

Groetjes,

Dave van der Locht

conradm

Tja....geld, dat is meestal het probleem.... :-(

Gideon

Conrad heeft als het goed is een compleet printje voor imitatie laslicht.
Bestnr.: 217359 - 89

Sicco Jan

eigenlijk moet je dus met de blauw-wit ledcombinatie een geel-oranje gloeilampje mee laten draaien. Blijft dan iets langer aan en dient als eerschijning gesmolten metaal...

Sicco Jan

Dave van der Locht

@Gideon: Printje heb ik, ging me voornamelijk om welke LED's het beste gebruikt konden worden.

@Sicco: Goed idee! Blauwe en witte LED's zijn inmiddels binnen en het resultaat mag er zijn, met de toevoeging van een geel-oranje gloeilampje zou het nog realistischer worden denk ik.

Groetjes,
Dave

Robkop

nou we het toch over Led's hebben, ik heb er een aantal bij Leds-buy besteld.
niet te duur en veel keus.
De groeten van Rob

Dirkske

Heeft iemand toevallig het schema om zo'n laslicht te maken ???

Lijkt me leuk om in elkaar te prullen ;D

Dirk
Je eigen baan, je eigen wereldje.

Dave van der Locht

Ik heb helaas (nog) geen schema gemaakt hiervan, momenteel zit deze schakeling op een stukje gaatjesprint om mee te testen.
Deze is op basis van een microcontroller dus dien je er ook nog de software in te laden.

Van de firma Tams zijn er diverse bouwpakketjes te krijgen voor diverse licht-effecten, ook op basis van een microcontroller. Echter hoef je hier niet de software zelf in te laden, mocht dat een probleem zijn.

Groetjes,
Dave