Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Probleem met verlichting van de thalys

in Elektronica en analoog

Gestart door Erik, 11 november 2006 16:45

Vorige topic - Volgende topic

Erik

Hallo

ik heb eindelijk mijn thalys rijdend gekregen maar nu duikt er een andere probleem op ik weet niet of jullie dit ook hebben gehad maar ik weet niet wat ik hier aan kan doen.

Het probleem is dus : Van de stuurstand waar geen motor in zit de verlichting konstant brand zowel de front als de sluit verlichting
ik heb de bak open gemaakt en ik zie op het eerste gezicht geen fout in.

hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Erik-Jan

Erik

Kan er nu echt niemand mij helpen???

Erik-Jan

Dirk J

Als je zo weinig vertelt kan inderdaad niemand je helpen.

Analoog tweerail, analoog drierail, digitaal?

Erik

Sorry  :-[

Jongens neem mij alsjeblieft niet kwalijk ik was dat inderdaad vergeten goed ik rij digitaal 2rail en als ik de thalys ingang zet brand netjes bij de motorwagen de front of de sluit verlichting in de richting waar hij naar toe rijd.

Maar bij de wagen waar geen motor inzit brand kontinu zowel de front en sluitverichting.

Ik heb naar de printplaat gekeken en ik kan geen fout vinden.

Erik-Jan

Dirk J

Als het dezelfde print is als de motorloze wagen voor analoog  heeft, dan klopt het dat de front- en sluitseinen van die wagen tegelijk branden.

Je zult de verlichting moeten schakelen via een functiedecoder, of moeten verbinden met de decoder in de wagen met motor.

Erik

Citaat van: Dirk Timmer op 11 november 2006 21:44
Je zult de verlichting moeten schakelen via een functiedecoder, of moeten verbinden met de decoder in de wagen met motor.

Hoe kan ik dit dan het beste doen?

Erik-Jan

Emiel-L

Zet gewoon een functiedecoder in de wagen en probleem opgelost.
Laat je eventueel helpen door je winkelier, of iemand die er verstand van heeft.

Mvg,

Emiel