Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Foto's betuwelijn meettrein

in Grootspoor

Gestart door Private SNAFU, 11 juni 2006 21:05

Vorige topic - Volgende topic

Robbert

hoi allemaal,

heb nog een foto ;D



robbert


DHG500

Hé Robbert,

waar en wanneer heb je dit gezien?
Leuk ding, hoewel volgens mij niet bedoeld voor testwerk. Ik denk eerder aan onderhoud/inspectie bvl.
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

KNed

Is dat op de betuwelijn?? Volgens mij zag ik die afgelopen week op de HSL-zuid rijden...

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch

Peter Korsten

<pedant>

Die lijn heet officieel de Betuweroute, omdat de Betuwelijn al bestaat en onder andere door Tiel loopt.

Opvalliend is dat de media het steeds vaker goed hebben, hoewel er van een doorslaand succes nog niet echt sprake is.

</pedant>

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

DHG500

@allen:
Voor de liefhebber is het mogelijk een publieksfolder over het testen van de Betuweroute te downloaden; zie deze link en voor de brochure over de afronding van het gehele project deze link

@Peter
Citaat van: Peter Korsten op  3 juli 2006 23:05...Die lijn heet officieel de Betuweroute, omdat de Betuwelijn al bestaat en onder andere door Tiel loopt...

Dank je Peter voor het rechtzetten (ik mag ook een paar dagen per week voor deze projectorganisatie werken 8)).

Je voorbeeld van Tiel is echter niet zo'n gelukkige omdat de zowel de Betuweroute als het Betuwelijntje door Tiel komen.
Van de (goederen)treinen op de Betuweroute is het alleen niet de bedoeling dat ze er bij een halte stoppen (alleen bij onveilige (virtuele)seinen).

Voor de duidelijkheid een plaatje. De betuwelijn loopt van Dordrecht via Geldermalsen naar Elst, De Betuweroute (het A15-tracé) is de stippellijn grofweg van Rotterdam tot voorbij Elst (eigenlijk van zee (Maasvlakte) tot Zevenaar-grens).


Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Robbert

hallo,

hij stond naast de A16 richting tilburg. als je vanuit het station tilburg kijkt voor de brug hij stond er de heledag. 's morgens en 's avonds langs gereden met de auto en met de trein ;D

robbert

Peter Korsten

Ja, als de Betuweroute de Betuwelijn gaat kruisen dan wordt het voor mij ook moeilijk, hoor. :)

- Peter (kruist iedere dag een paar keer de oude spoorlijn op Malta)
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Peppi

als het hier 30 graden is, is het dan niet snikheet in dat stomme eilandje van je :P ;D

pep 8)
Our brains are on fire with the feeling to kill and it won't go away until our dreams are fulfilled. There is only one thing on our minds. Don't try running away 'cause your'e the one we'll find. Searching...Seek and destroy! Searching...Seek and destroy!

Chris

Pep, kunnen we termen als stomme eilandjes achterwege laten ?

DHG500

Citaat van: robbert op  4 juli 2006 23:34
hallo,...hij stond naast de A16 richting tilburg. als je vanuit het station tilburg kijkt voor de brug ....

Je bent me toch even kwijt Robbert. A16 en Tilburg? Rond Tilburg weet ik de A58 en de A65/N65.

Kan het omgeving Breda zijn geweest, richting Moerdijkbrug? In dat geval is het de HSL-Zuid geweest waarop dit apparaat bezig was.
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Robbert

hallo,

ik was de naam kwijt van de brug maar nu je het zegt ja... het  was richting de Moerdijkbrug :-[ dus de HSL-zuid.... sorry :-| ik zie op een
dag ook zo veel :P

robbert

p.s. sorry sorry sorry sorry

DHG500

easy boy, easy. Geen sorry nodig hoor! Ik ben overigens inmiddels plaatjes van dat ding op het spoor. Vermoedelijk van een van de onderaannemers van BAM. Wordt inderdaad voor de bvl gebruikt.

Enneh, alsnog gefeliciteerd! Hoeveel lentes tel je nu?
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Robbert

even een vraagje: wat zijn lentes. sorry ben sago en 12 jaar....


robbert

DHG500

Citaat van: robbert op  5 juli 2006 12:26...vraagje: wat zijn lentes...
Lente; het jaargetijde dat de bloempjes gaan bloeien en de vogeltjes gaan broeden :). Aangezien ik je beduidend ouder schatte dan 1 jaar heb ik het maar in meervoud getypt (1 lente, 2 lentes, etc.) ::)

Maar nu weer een vraagje van mijn kant (ik ben al oud; 39 lentes :-|), wat betekent:
Citaat van: robbert op  5 juli 2006 12:26.... ben sago....
Ik neem aan dat jij geen zetmeel bent dat uit de Sago-palm wordt gehaald. Maar wat ben je dan wel?

Nu weer On-topic: Op de HSL-Zuid site staat nog een andere foto van het BVL-voertuig (het blijkt een TVT te zijn):

Verder meldt de Projectorganisatie HSL-Zuid op hun website het volgende:
De TVT (Turm Verbrennungs Triebwagen) is een diesel-testtrein die tot 90 kilometer per uur rijdt. Net zoals de Jules, test ook de TVT het GSM-R signaal. Daarnaast test de TVT de terugvaloptie van het veiligheidssysteem. Daarbij wordt nagegaan of de gegevensstroom tussen de balises in de baan en de trein correct verloopt. Een balise is een zendbaken in het baanvak. Op vastgestelde afstanden (ongeveer 2,5 kilometer) zijn deze balises aangebracht. De apparatuur aan boord van de trein pikt deze gegevens op, waardoor de trein 'weet' of het voorliggende baanvak vrij is, hoe hard er gereden mag worden, of er geremd moet worden of gestopt. Deze terugvaloptie kan worden gebruikt met snelheden tot 160 kilometer per uur.
De TVT dankt zijn naam aan de 'Turm'. Deze toren maakt het mogelijk dat medewerkers, terwijl ze op het platform boven op de trein staan, de rijdraad - de draad waardoor de spanning de locomotief bereikt - kunnen inspecteren. Ook kunnen zo de bovenleidingschakelaars - de schakelaars waarmee de spanning van de bovenleiding kan worden gehaald - worden getest.
De TVT test ook of de rijdraad op de juiste hoogte is opgehangen: precies 5,3 meter hoog. Gelijktijdig voert de TVT een zigzagtest uit. De rijdraad hangt namelijk niet recht boven de rails maar zigzagt. Dit om te voorkomen dat de pantograaf, het harmonicavormige apparaat op het dak van de trein dat contact maakt met de rijdraad, op één plaats zou slijten. De rijdraad mag natuurlijk niet in die mate zigzaggen dat de draad buiten de pantograaf terechtkomt. Met de 'zigzagtest' wordt dat gecontroleerd.


In hun HSL bericht 50 staat tot slot de volgende tekst:
Stapvoets over HSL-Zuid
De bouw van de HSL-Zuid nadert zijn voltooiing. De onderbouw is praktisch gereed en opgeleverd; de laatste hand wordt aan de bovenbouw gelegd. Vanaf oktober worden alle onderdelen van de HSL-Zuid uitgebreid getest door Consortium Infraspeed: de bovenleidingen, de beveiliging en het communica-tiesysteem van de trein.

De Projectorganisatie HSL-Zuid waarschuwt omwonenden dat het traject, omwille van de veiligheid, verboden terrein is. "Mensen laten er nog wel eens hun hondje uit en er worden ook wel spelende kinderen aangetroffen. Dat is levensgevaarlijk,want het spoor is in gebruik," zegt Coen Sleddering, manager Communicatie van de HSL-Zuid. In het belang van de veiligheid is het spoor straks ook volledig afgeschermd door hekwerken.

Omwonenden kunnen verschillende testtreinen zien rijden, zoals de gele TVT op de foto; deze diesel-testtrein van Siemens rijdt met een snelheid van dertig kilometer per uur het nieuwe spoor af, terwijl twee Infraspeed-medewerkers vanuit de uitschuifbare toren de rijdraad inspecteren.

Voorlopig wordt met diesel-testtreinen gereden omdat er nog geen spanning op de bovenleidingen staat. Het transformatiestation bij Zevenbergschen Hoek, is een van de twee 'stopcontacten' van de HSL-Zuid. In dit trafostation wordt straks 150 kilovolt van het hoofd-spanningsnet omgezet naar de 25 kilo-volt wisselspanning die uiteindelijk op de bovenleiding komt om de hogesnelheidstreinen te voeden.

Aan het einde van het eerste kwartaal van 2006 zal de eerste hogesnelheidstrein testrijden met een snelheid tot 330 kilometer per uur, tussen Barendrecht en de Belgische grens.

Tot slot nog een tweetal plaatjes:


Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Robbert

@DHG500 sorry MSN-taal sago betenkend: Sacherijnig ;D

groetjes robbert (12 jaar oud bijna 13(10 juli))