Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Foto's betuwelijn meettrein

in Grootspoor

Gestart door Private SNAFU, 11 juni 2006 21:05

Vorige topic - Volgende topic

Geoffrey Korstanje

Je moet je voorstellen dat in de wagon, waar de mensen dus goed kunnen zitten en daar dus ook meerijden, alle pc's staan waarop ze alles kunnen volgen en de testresultaten direct kunnen zien.
Sommige app. staat ook in de meetwagon en andere direct in de loc zelf en wordt via draden met de meetwagon verbonden.
Ik dacht dat er in de container ook meet app. zit maar dat weet ik niet zeker.

mmhajvth

Ow oke
Dan houd ik dat voor me  ;D

Eerlijk gezegt vind ik het met de minuut interesanter worden.  ;D

Met vriendelijke groet,

Mark
love to build realistic     let's be kind.

marco

#17
nou dan heb ik nog een weetje voor je: op de container is een stroomafnemer gemonteerd ...., maarja misschien was er geen plaats meer in de container  ;)

groet,
marco-
Oldskool Fleischmann H0 Tandradbaan & NS TP 3/4.

mmhajvth

Heb je dat ding (die stroom afnemer op de container) wel eens in actie gezien? Of zit dat ding alleen in de "omlaag stand" er op?

Volgens mij zie ik hem zelfs op de bovenstaande foto op de container zitten.
Maar wellicht weet jij dat ook omdat je eens goed hebt gekeken hebt naar de foto  ;D

Zijn er misschien nog meer foto's van deze voertuigencombinatie/trein

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Mark
love to build realistic     let's be kind.

martijnhaman

Ik kan me zo niet zo herinneren dat ik kabels heb zien lopen tussen het rijtuig en een van de lokomotieven of de motorpost. Ik zal thuis de foto's nog eens goed bekijken.

De foto van het rijtuig en de hele trein zijn gemaakt op 7 april toen de hele combinatie goed zichtbaar was bij Andelst (en niet werd afgeschermd door geluidschermen).

Een dag later heb ik tijdens het langsrijden de Alstom-lok met de platte wagen met container zien rijden ten westen van Andelst. Helaas heb ik hier geen foto's van en ik kan me niet herinneren of daarbij de pantograaf tegen de bovenleiding stond.

De motorpost, BR189 en het rijtuig stonden op dat moment op het CUP in Valburg. Als er al een kabelverbinding bestaat, dan lijkt het me het meest waarschijnlijk dat deze tussen het rijtuig en de motorpost of BR189 loopt of tussen de Alstom lok en de platte wagen met container.
Maar zoals al gezegd, ik zal de foto's er eens op nakijken.

Met vriendelijke groet,
Martijn Haman
_________________________________________________________

Bezoek nu ook de website over de stalen rijtuigen van de
Nederlandse Spoorwegen op www.MartijnHaman.nl

martijnhaman

Thuis heb ik even de foto's bekeken. Ik kan geen kabels ontdekken van het EETC-rijtuig naar de motorpost of de BR189. Wel tussen de platte wagen met container en de Alstom-lok:


In ieder geval een een beter exemplaar van de foto van het EETC-rijtuig geplaatst (zie mijn eerdere bijdrage).

Met vriendelijke groet,
Martijn Haman
_________________________________________________________

Bezoek nu ook de website over de stalen rijtuigen van de
Nederlandse Spoorwegen op www.MartijnHaman.nl

Robbert

hoi allemaal,

misschien lig het aan mij, maar die pantograag op de container moet zeker 1.20 m omhoog. is dit niet wat veel?

robbert ;)

mmhajvth

Pantografen kunnen een heel eind uitklappen! (kijk maar eens bij je modeltreinen  ;D ) Alleen zijn we het niet gewend om te zien in het echt.
Ik denk dus dat deze Panto de bovenlijding wel halen kan hoewel het er dan wat maf uit ziet misschien.

Ik snap alleen nog niet waarom deze verbonden is met de Alstom dieselloc die er voor staat.

Met vriendelijke groet,

Mark
love to build realistic     let's be kind.

DHG500

Ik heb zojuist met één van de testleiders van de meettrein gesproken.
De BR203 van Alstom verzorgd tractie. De rode container met stroomafnemer wordt HERO genoemd en bevat de hardware / sensoren van de hoogspanningsmeetsystemen.
Het paarse EETC rijtuig is het testcentrum. Hier komen de vele datasignalen (hoogspanningsmeetsysteem, ERTMS-metingen, videaocamera's, ritgegevens, e.d.)_bij elkaar en worden gelogd en real-time geanalyseerd. In dit rijtuig zijn de testleiders ondergebracht en zijn faciliteiten (pantry e.d.) aanwezig.
De MP is volgestouwd met de ERTMS-meetsystemen (en bevat ook nog andere meetsystemen en hardware die niet specifiek voor de Betuweroutetesten nodig zijn maar desgewenst (bij uitvallen van andere systemen) gebruikt kunnen worden.
De BR189 tenslotte is een tricourante loc (1500 V, 15 kV en 25 kV) zonder beveiligingssysteem. Deze loc kan/mag dus nooit zelfstandig op het Nederlandse net rijden en wordt om die reden aan de grens door de MP opgehaald, gekoppeld worden ze wel toegelaten.

Er zijn mij nog foto's toegezegd maar die houden jullie nog tegoed.
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

mmhajvth

Hartelijk bedankt voor je uitleg DHG 500

Je onderzoek lost hier een hoop vragen op!
Wel ik heb er nog 1.
Mag die BR189 ook niet over de betuwe route rijden als die af is? dat is namelijk toch ook 25KV?

Met vriendelijke groet,

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Geoffrey Korstanje

Nee, niet zonder beveiligingssysteem.
Zelfs een oude stoomloc moet straks een beveiligingssysteem hebben wil hij over het nederlands spoor kunnen tuffen. Behalve trajecten tot 30 km per uur kunnen ontheffing hebben op deze maatregel.

Rick

Citaat van: DHG500 op 16 juni 2006 13:39
De BR189 tenslotte is een tricourante loc (1500 V, 15 kV en 25 kV) zonder beveiligingssysteem. Deze loc kan/mag dus nooit zelfstandig op het Nederlandse net rijden en wordt om die reden aan de grens door de MP opgehaald, gekoppeld worden ze wel toegelaten.
Hij is eigenlijk vierspannig, ook het Belgisch/Italiaanse 3000 volt is geen probleem. Dat de locs geen beveiligingsysteem hebben is omdat die nog niet is ingebouwd (voor Nederland, in Duitsland hebben ze al wel gewoon Indusi).
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

DHG500

Citaat van: Rick op 16 juni 2006 15:14
Hij is eigenlijk vierspannig, ook het Belgisch/Italiaanse 3000 volt is geen probleem. Dat de locs geen beveiligingsysteem hebben is omdat die nog niet is ingebouwd (voor Nederland, in Duitsland hebben ze al wel gewoon Indusi).

Hoi Rick,

ik 'praat' alleen maar die bewuste testleider na. Mogelijk heeft dit specifieke exemplaar een afwijkende configuratie van wat gebruikelijkis voor deze reeks om interferentie van systemen te voorkomen?
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Rick

Dat zou kunnen maar ik denk niet dat dat gebeurt is. Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat de testleider bedoelde dat de loc geen beveiligingssysteem voor Nederland heeft.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

DHG500

Citaat van: Rick op 18 juni 2006 15:18
.....dat de loc geen beveiligingssysteem voor Nederland heeft.

Daar hebben we i.d.d. geen discussie over ...... ;)
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia