Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

welke diode nog meer toepasbaar in bezetmelder?

in Elektronica en analoog

Gestart door Sander, 14 september 2006 18:50

Vorige topic - Volgende topic

Sander

In mijn bezetmelder gebruik ik nu 2 diodes antiparallel.
De 1N4001 staat op papier, zelf heb ik echter alleen de 1N4007 voor handen. Wanneer ik deze inbouw werkt alles perfect.

http://www.floodland.nl/trein/info/digitaal_5.htm
Even naar beneden scrollen, en zie daar, de schakeling war ik het over heb.

Echter ben ik door mijn voorraad 1N400* serie diodes heen, ik vroeg mij af of het mogelijk is om volgende diode, welke ik nog heb liggen, ook in kan bouwen. Type waar het omgaat: BYV96E.
Zo aan de datasheets te zien, dacht ik dat het wel kon.
Maar ja, zekerheid boven alles, ik heb al ervaring emt het bakken van een IB, vandaar.

Wie kan mij zeggen of de 1N4001/4007 ok vervangen kan worden voor een BYV96E???

mvg,
Sander

IB + koploper
mvg,
Sander

Klaas Zondervan

Gezien het feit dat de BYV96E ook wordt gebruikt in de LB100 van Lenz kun je rustig aannemen dat die geschikt is. Een diode hoeft in deze toepassing helemaal niet van die bijzondere eigenschappen te hebben.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

Sander

Dank je Klaas, Kan ik weer verder met solderen!!

Nog 8 melders compleet maken en mijn 60 bezetmelders zijn allen klaar. Daarmee is mijn baan grotendeels berijdbaar...eindelijk...

mvg,
Sander
mvg,
Sander

Peter Korsten

60 bezetmelders? Wauw! Woon jij soms in een loods of zo? :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Sander

3 verdiepingen, bovenste verdieping wordt met scenery, overige verdiepingen puur voor het wegzetten van materieel. (buitenmaat L-vorm: 550 bij 250 cm en dan alles zon 120 cm breed)

In totaal 22 opstelsporen ondergrond, waarvan 3 in een kopstation, de rest doorgaand.

80 meter rails moet ergens door aangestuurd worden  ;)

Problemen zitten nu in het goed krijgen van Koploper.

Hardware is klaar, software wordt aangewerkt, en dan kan ik hopelijk binnenkort rijden.

mvg,
Sander
mvg,
Sander