Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Sprinter digitaliseren

in Elektronica en analoog

Gestart door Bust3R ÖBB, 28 augustus 2006 23:13

Vorige topic - Volgende topic

Bust3R ÖBB

de lampjes en de foto's waren van de motorloze bak.
Mvg, Wouter

ÖBB in 1:160
Website -- FB

Gideon

Lees het stukje van Huub (waar naar ik verwees) nog maar eens goed na !

henk

#47
Nou, als ik naar de motor kijk, dan zie ik in één oogopslag dat het heel erg aan de orde is. Het stroomafnemertje is electrisch direct verbonden met één van de koolborstels en via een schroefje weer met het hele motorhuis.

Voor nieuw motorschild motortje onder de arm nemen en maar weer naar M&B afreizen.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bust3R ÖBB

Ik zie dat Huub het heeft aangepast door te slijpen, zou dat een oplossing kunnen zijn?
Mvg, Wouter

ÖBB in 1:160
Website -- FB

Rene_H

#49
Excuss, ik heb zelfde motorschildje (tenminste zo op het eerste gezicht lijken ze indentiek) alleen de stroomafnemer zit er bij mij niet op.
Ben ik erg eigenwijs, of is het niet gewoon makkelijker om die stroomafnemer te veranderen. !

henk

Dat kan wel, maar dan nog is de koolborstel elektrisch met het motorhuis verbonden. Dat schroefje kun je ook weer isoleren, zoals Huib Maaskant heeft gedaan.
Zelf vind ik een mooi nieuw schild altijd wat netter, maar dat is mijn afwijking.  :)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

jumboy

Een nieuw motorschildje is netjes en snel gedaan.

Alleen ze zijn vrij prijzig, 18 euro meen ik voor de sprinter.

Voor de Plan V kosten ze de helft, 9 euro.

Dan heb je een geisoleerd motorschildje.

Wel snel, handig en mooi, maar prijzig!
Nederlands H0 Modelspoor

Bust3R ÖBB

Ik heb nu het schroefje geisoleerd. Die stroomafnemen moet ik zeker ook nog verwijderen? Kan ik deze ook isoleren en er een draad aan solderen zodat er een stroomafname punt blijft?
Mvg, Wouter

ÖBB in 1:160
Website -- FB

henk

Dat kan. Je kunt hem ook eerst even verwijderen en kijken of het wil werken. Echt nodig is hij ook niet meer als je de stroomafname van de twee bakken via het stekkertje hebt doorverbonden.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bust3R ÖBB

Bwaa  >:(

De functie decoder geeft naar de binnenverlichting een knippersignaal  ???  En zo af en toe rook de decoder nu ook  :o Er moet dus ergens sluiting zitten lijkt mij.

De motorbak rijdt verder wel goed, al wordt de decoder warm na een korte periode. De binnenverlichting blijft niet mooi branden  :( Maar doet het wel. Ook geeft deze geen knippersignaal, zoals de functiedecoder wel doet.
Mvg, Wouter

ÖBB in 1:160
Website -- FB

Peter Kleton

#55
Hallo Wouter,
Ik weet niet meer hoeveel de binnenverlichting aan stroom gebruikt, maar  een Functieuitgang mag maar 200mA leveren.
Zo is het bij de Lenz Gold dekoder tenminste,ik heb niet kunnen vinden in de diskussie welk type dekoder je daar hebt.
Wss wordt je dekoder daardoor warm en gaat knipperen.
  Let op,dat de kontaktveertjes van front- en sluitseinlampjes niet tegen elkaar komen,daar  had ik last van .

-Peter
NS 1924-heden.
0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

Rene_H

Is die decoder niet voor een stoomloc :D (grapje)

Ik heb de stroomafname van beide bakken, dat scheelt denk ik. Heb soms last van knipper, maar dan is de rails vies.

Over dat warm worden, geen idee...volgens mij wordt de decoder wel een beetje warm....maar ja wat is een beetje.

Bust3R ÖBB

Dus zou er een weerstand tussen moeten?
Zoja, wat voor een?

En bij mij komt de stroomafname ook van 2 bakken.
Mvg, Wouter

ÖBB in 1:160
Website -- FB

Peter Kleton

 Hallo Wouter,
  Ik zelf laat de binnenverlichtingslampjes niet op de dekoder  branden,maar via een serie weerstand,ik meen 39 Ohm (oranje-wit-zwart) en 2 Watt, direct op de van de wielen afkomstige draden, waar dus de rode en de zwarte draden v. d.  dekoder op zitten.In de andere bak zit ook een weerstand voor de lampjes die daar zitten.
De weerstand zit zover mogelijk van het plafond/dak af. Op het plafond heb ik een stukje alum. folie geplakt,om de warmte van de weerstand daarop  wat te minderen.
-Peter
NS 1924-heden.
0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

Bust3R ÖBB

kan dit ook in combinatie met de decoder(s) daar ik deze aan/uit wil kunnen zetten.
Mvg, Wouter

ÖBB in 1:160
Website -- FB