Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

programmeren CW waardes van Piko 152918 Strukton IV met lokpilot V

in Digitaal

Gestart door fons gribling, 11 juli 2024 21:20

Vorige topic - Volgende topic

fons gribling

Onlangs kreeg ik de PIKO 52918 Strukton iV José met DSS PluX22 en met een Lok Pilot 5 cadeau. Ondanks dat ik de beschikking heb over een ESU ECOS II lukt het mij niet om de CW waardes te programmeren. Wie kan mij helpen?

Ik maakte er een zooitje van:
De lok staat met een schok stil, hij komt maar heel erg langzaam op snelheid, hij doet er heel erg lang over om stil te staan, de zwaailichten branden maar zwaaien niet, soms rijdt de lokt schokkende en bevend, etc.

Wat doe ik fout of beter wie kan mij aangeven welke CV's ik moet gebruiken of instellen en welke waarde moet ik daaraan geven?

Al vast bedankt door de suggesties,

met vriendelijke groet,

Fons Gribling

phdirk

Hallo Fons,

Voor wat betreft de rij-eigenschappen zou je een autotune kunnen proberen. Dat gaat als volgt: Zet CV54 op 0. Plaats vervolgens de loc op een stuk vrije baan van circa 1 à 1,5 meter (of een rollenbank, maar volgens sommigen werkt dat niet goed) en druk op F1. De loc schiet er dan vandoor en stelt zichzelf in. Daarbij past wel een waarschuwing, namelijk dat Piko en ESU niet elkaars vrienden zijn en heel lastig op elkaar zijn af te stellen. Ik zet er meestal een Zimo decoder in en gebruik de ESU dan voor niet-Piko locs.
Met beste groeten,

Dirk Meijer

fons gribling

Dank voor jouw reactie en het werkt.
Vervolgens de eerste CW waarden (2 -10) heel veel mee geschoven en nu doet de lok wat dit betreft het goed. Wel heel bijzondere waarden uiteindelijk toegekend.

Overigens gaat met goed tussen de Piko en de LokPilot, toch maatjes geworden.

En nu nog de vraag hoe ik de zwaailichten knipperend kan krijgen. Ook daarvoor al vast bedankt.

m.v.g.  Fons Gribling

Ben

Citaat van: fons gribling op 12 juli 2024 12:07

En nu nog de vraag hoe ik de zwaailichten knipperend kan krijgen. Ook daarvoor al vast bedankt.

In de handleiding staat dat het zwaailicht "voor" aan AUX4 hangt en zwaailicht "achter" aan AUX5. Om die te laten knipperen met ook nog wat faseverschuiving stel je onderstaand in:

CV31 = 16, CV32 = 0
----------------------
CV299 =   7
CV303 = 128
CV307 =   7
CV311 = 128
CV306 =  30

fons gribling

Hartelijk dank voor jullie waardevolle suggesties. Mijn Strukton José loopt nu helemaal zoals ik wil. Alles werkt.

Fantastisch opnieuw dat dit forum met de leden zo goed in elkaar zit en met zo veel deskundigheid aan boord.

groet,  Fons Gribling