Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

att DE2 ontspoord in de 2de bocht

in Modeltreinproblemen en -vragen

Gestart door Martijn HITV, 8 juli 2024 21:43

Vorige topic - Volgende topic

Martijn HITV

ik heb recentelijk een ATT DE2 gekocht en getest. door de eerste bocht gaat hij keurig doorheen (wel wat krapjes maar oke) maar door de tweede bocht ontspoort hij telkens. ik gebruik piko a rails en de bochten zijn r2. de layout is een simpel ovaaltje en beide bochten zijn identiek. zie het als (==). iemand een idee wat het probleem is? en hoe ik het op kan lossen? ik heb al geprobeerd om hem andersom te laten rijden maar ook dan ontspoort hij zodra de volledige trein in de bocht is.
-Martijn

Martijn HITV

update: f1 en f2 aangezet om verder het model te testen op werkend (tweedehands gekocht) en hem nog een rondje laten rijden. probleem is er nu niet meer. snap er geen drol van, maar hé het werkt.
-Martijn

Klaas Zondervan

Welke uitvoering heb je? De oeruitvoering, met de brede balg gaf bij mij problemen. De balg bleef soms in een bocht klemmen in de opening in de kopwand. Beetje vijlen om ruimte te maken was de oplossing.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

Ben

Ik had 2 DE2's en beide gaan/gingen niet door een Piko A R2 boog.

Dit was de situatie tijdens de aanleg van m'n schaduwstation. Overigens kwamen die stellen nooit in die boog, het was meer bedoeld om uit te proberen.

Citaat van: Ben op 11 juli 2021 14:23

De keerlus is R2, willens en wetens en is bedoeld voor getrokken treinen. De DE2 op de foto zal daar nooit rijden maar ik kan even proefrijden om te zien of in de nog te bouwen helling R2/R3 toegepast kan worden in plaats van R3/R4.

Nou niet dus, het treinstel wringt, beide bakken raken elkaar en het maakt lawaai in R2 en dat zet ik dus maar uit mijn hoofd. Met die wetenschap kan ik nu een helling gaan ontwerpen om uiteindelijk hoogte te gaan winnen voor de weg naar boven. Wat dan ook de volgende stap is, wordt vervolgd.