Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Probleem Marklin Mobile Station 2 60653

in Digitaal

Gestart door Jasperr, 5 juli 2024 11:24

Vorige topic - Volgende topic

Jasperr

Hallo,

Ik heb sinds gisteren problemen met mijn Marklin MS2. Bij het veranderen van rijrichting gebeurt er niks. Pas als ik op de stop knop druk en daarna weer om 'm van stop af te krijgen gaat de trein rijden. Ik heb dit met meerdere treinen.

Dus:

Vooruit -> tot stilstand -> achteruit lukt niet
Vooruit -> tot stil stand -> stop knop aan /uit -> achteruit lukt wel

Andersom hetzelfde probleem, dus van achteruit naar vooruit.

Bij een andere loc blijft deze rijden ondanks dat ik de acceleratie op 0 heb staan. Dus voor mij rare problemen, dit heb ik niet eerder gehad. Tevens is er een hoog geluid als er spanning op de rails staat, kan ik mij ook niet herinneren van eerder gebruik.

De MS2 heeft update 4.1, ik heb alleen DCC aan staan in de instellingen. En de rijstappen staat op 28. De MS2 heeft al een reset gehad.

Iemand een tip om nog te proberen?

Ronald Halma

Dat hoge geluid is niet goed... lijkt op analoog op digitaal. Pak eens 1 lok en kijk wat er gebeurt?

Jasperr

Dat blijft, de loc rijdt wel (met de problemen). Met de stop knop is het geluid weg, maar komt weer terug bij het rijden

Ronaldk

Dat het geluid stopt is omdat er geen signaal op de baan gezet wordt. Wat doet de MS2 niet aangesloten op de rails? Geeft het ding dan ook geluid?

Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald's nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

NL-modelspoor

Wat was de vorige versie van de MS2? En is ook de Gleisbox van een update voorzien?
Johan

Jasperr

Citaat van: Ronaldk op  5 juli 2024 16:36
Dat het geluid stopt is omdat er geen signaal op de baan gezet wordt. Wat doet de MS2 niet aangesloten op de rails? Geeft het ding dan ook geluid?

Nee, dan is er geen geluid.

Citaat van: NL-modelspoor op  5 juli 2024 21:30
Wat was de vorige versie van de MS2? En is ook de Gleisbox van een update voorzien?

ik heb 'm ooit zo gekocht via marktplaats. Hoe kan ik de versie van de gleisbox checken?

NL-modelspoor

De versie van de gleisbox kan je op dezelfde manier checken als de versie van de MS2 in het informatie menu van de MS2.
Johan

Jasperr

Dank, ik ga vanavond kijken. Komende week ga ik testen met de multimaus leensetje van een kennis. Hopelijk gaat dat beter  :laugh:

KNed

Kan dat geluid komen door een kleine kortsluiting?

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch