Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Artitec half relief HO

in Al het andere!

Gestart door Henry Stelling, 2 juli 2024 15:56

Vorige topic - Volgende topic

Henry Stelling

Gezocht Artitec half relief HO

Kan het artikel nr helaas nergens vinden .
Mocht er van een ander erk vergelijkbaar beschikbaar zijn mag dat ook wel een resinmodel.

Deetrein

Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

Henry Stelling

Bedankt, ben k weer een stukje verder.

VAM65

Henry Stelling

Alsacast is prima zijn allemaal losse gebouwen ???

Scratchbuilt

Even verder kijken. Een industriegevel kun je zelf samenstellen uit de verschillende modellen. Klik maar eens een 'Industriegevel' aan. Dan zie je het.

Albert
Als we elkaar allemaal onze zonden zouden opbiechten dan zouden we elkaar allemaal uitlachen om ons gebrek aan originaliteit. - Kahlil Gibran

Ben

Losse gevels van Alsacast samengebouwd....

Besselspoor

Fraaie gevels. Maar weet je dat in 95% van de zaagtand dakconstructies de korte kant van glas was voorzien om de fabriek/loods van invallend daglicht te voorzien?
RETROBAHN A.G.

Ben

Ja dat weet ik en geldt alleen voor sheddaken waarvan het steile schild niet op het zuiden is gericht. Die gevels horen tot die 5%.

Gert Arkema

Umm, daglicht vanuit het noorden was de reden om sheddaken te maken, anders is de constructie te duur. Bovendien vallen de dakpannen naar beneden. Ik vermoed dat die genoemde 5% non-existent is..
groet Gert

Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Henry Stelling

O yes, ziet er prachtig uit.
Blijf ik wel met al die dak en zijpanelen zitten.

Edsko Hekman

Kun je dan niet gewoon een foto bewerken en die opplakken? Is wellicht net zo makkelijk. Met AI zou zoiets toch te genereren moeten zijn?

Henry Stelling

Is niet de bedoeling.
Mocht iemand iets gelijkwaardigs weten of tegen komen , half relief?

Ben

Citaat van: Gert Arkema op  3 juli 2024 12:45
Umm, daglicht vanuit het noorden was de reden om sheddaken te maken, anders is de constructie te duur. Bovendien vallen de dakpannen naar beneden. Ik vermoed dat die genoemde 5% non-existent is..

Ik denk dat je gelijk hebt, zie zo snel geen voorbeelden.

Niet wat betreft de dakpannen die naar beneden vallen, er zijn voorbeelden genoeg van (bijna) verticale daken met pannen.