Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Pads Train-O-Matic Micro lokdecoder

in Digitaal

Gestart door Gerard, 29 juni 2024 15:19

Vorige topic - Volgende topic

Gerard

Wie weet Raad !!!!!
Het betreft een Train-O-Matic, Micro, DCC lokdecoder nr 02010223 , deze lokdecoder is aan één zijde voorzien van 8 draadjes.
Aan de andere zijde is de lokdecoder voorzien van 7 soldeerpads
Heeft iemand een idee waarvoor deze 7 soldeerpads dienen ?
Graag , indien mogelijk een preciese opgave van deze pads.

Ik ben erg benieuwd.
Groet Gerard

Ben

Susi en powerpack volgens de handleiding....

Gerard

Ben,

Bedankt voor je info .

Groet Gerard

Gerard

Hallo Ben,

Aan de achterkant van deze Lokdecoder zitten  4 pads , weet je hiervan de de functies ?

Groet Gerard

Ronald Halma

Remunj

Handig toch dat fabrikanten een handleiding maken  ::)
Haal je zoveel nuttige info uit  ;D
Gr.
Eric

Ronald Halma

Download van de handleiding kon ik niet zo snel vinden. Maar neem aan dat die meegeleverd wordt met de decoder  ;)

bellejt

https://train-o-matic.com/decoders.html  en als je het ziet staat daar download decoder manual  engels en duits
Greetings,salutations,groetjes,

Remunj

Citaat van: Ronald Halma op  6 juli 2024 16:36
Download van de handleiding kon ik niet zo snel vinden. Maar neem aan dat die meegeleverd wordt met de decoder  ;)
Lijkt me wel want Gerard plaatst ook een plaatje van de handleiding.
Gr.
Eric

Ronald Halma

Citaat van: bellejt op  6 juli 2024 16:38
https://train-o-matic.com/decoders.html  en als je het ziet staat daar download decoder manual  engels en duits

Die lnk naar de manual over het hoofd gezien. Het plaatje heb ik hier dus vandaan gehaald.

richardvandijk

Hoe staat het trouwens met de kwaliteit van de decoders?

Richard

Sven

Hee zeg, ik maak die website van Train-O-Matic niet voor niets. Alle info die je moet weten over de decoders staat er op. Tevens ook nog een hele knowledge base met alle vragen die ze vaak krijgen. Dus eerst op hun website kijken als je vragen hebt, dan heb je het snelste antwoord.

Helaas levert Train-O-Matic geen handleiding bij de decoder. Zelfs niet eens een download QR code. Bij de Tramfabriek lever ik een zelfgemaakte A5'je mee met de belangrijkste info, met tevens een link naar de overige informatie. Ik weet niet hoe andere verkooppunten dat doen, maar het wordt dus aan de winkel overgelaten. Maar goed, on-line heb je altijd de meest actuele handleiding.

De kwaliteit is reuze. Ik zeg altijd een kwaliteitsdecoder voor een budgetprijs. Als het niets zou zijn, zou ik ze echt niet verkopen. Tevens is de garantie ook heel ruim. Ik heb toestemming om bij elk eventueel defect de decoder gewoon om te ruilen. Er is ook nooit beperking gesteld aan een bepaalde termijn waarin dat zou moeten, dus ook daarin kunnen de verkooppunten flexibel zijn.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Sven

Overigens, dat plaatje dat Gerard laat zien met de aansluitingen KLOPT NIET. Wat daar getoond wordt is een Mini decoder, niet een Micro. De aansluiting van de 7 soldeerpads zijn daar anders. Er staat onder dat het een Micro decoder is, maar dat is dus niet zo. Waar heb je dat papiertje vandaan, Gerard?

Het antwoord van Ben is dus voor een Micro ook niet juist. Alleen Halma laat de juiste informatie zien. Je kunt zien dat de SPP (Powerpack) aansluitingen andersom zitten. Vind ik van de maker niet zo slim, maar goed, het is zo.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Ronald Halma

Ben

Citaat van: Sven op  6 juli 2024 23:15

Het antwoord van Ben is dus voor een Micro ook niet juist.

Mee eens maar dat blijkt achteraf, de handleiding stuurt een gebruiker het bos in want daar staat micro.......
Don't shoot the messenger Sven, ik acteer op basis van het getoonde plaatje in de openingspost.