Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Doel: 250,00
Donaties: 136,00
Per saldo: -114,00

Eerst eten (station in Oosterhout)

in Grootspoor

Gestart door VictorPM, 12 juni 2024 18:45

Vorige topic - Volgende topic

VictorPM

De bekende legende over waarom Oosterhout geen treinstation heeft, is dat het besluit over hoe de spoorlijn Breda - Tilburg moest gaan lopen, is genomen bij afwezigheid van het Oosterhoutse bestuur omdat die "eerst gingen eten". En dus kreeg Rijen een station en Oosterhout had het nakijken  :P

Maar, eens in de zoveel tijd krijgt iemand van hier en al dan niet serieus idee. Dan weer is het een spoorlijn Breda - Gorinchem - Utrecht, dan weer is het een bestaande aansluiting opwaarderen. Ik moet het allemaal nog zien  8)

https://www.bndestem.nl/drimmelen/een-trein-van-lage-zwaluwe-naar-oosterhout-is-meer-dan-een-droom-ik-ben-ervan-overtuigd-dat-het-kan~a62dd0a4/

Groet, Victor

KC

De upgrade van de A27 had het moment geweest om Breda-Utrecht mee te nemen (is studie naar geweest). Gemiste kans.
Groetjes van Kees

Pauldg

Ik ken dat verhaal over Oirschot waar Oisterwijk het pleit had gewonnen. Als je naar de spoorlijn Tilburg - Eindhoven kijkt was Oirschot wel meer een rechte lijn geweest
Boomshanka!

Lucien

Misschien wel logischer als je uitgaat van Tilburg - Eindhoven, maar was de koppeling met de NBDS in Boxtel voor de aansluiting naar Duitsland daarin dan niet doorslaggevend?
Lucien

Pauldg

Wanneer die lijn ouder is (en dat maak ik uit je antwoord op) waarschijnlijk wel.
Boomshanka!

Pauldg

Deze vlieger gaat niet op. De lijn Tilburg - Eindhoven (via Boxtel) is ouder dan de NBDS lijn :)
Boomshanka!

R1954

Citaat van: Pauldg op 13 juni 2024 12:04
Deze vlieger gaat niet op.  :)

.. en het wethoudersplannetje is natuurlijk luchtfietserij. :)
Vrindelijke groet.

R.

Pauldg

Maar dat is een hele andere kwestie  :angel:
Boomshanka!

R1954

;)
Different Cook!
Halve zolenlijn.
Vrindelijke groet.

R.

Mar-Cas