Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ?

in Modeltreinproblemen en -vragen

Gestart door Forever Rocofan, 3 juni 2024 18:57

Vorige topic - Volgende topic

Forever Rocofan

Hoi allemaal,

Ik twijfel over de aanschaf van de B-models 5533. Het is een jele mooie loc, maar heb geen idee of de aandrijving verbeterd is. Omdat oudere modellen van dit merk vaak problemen hadden met scheurende tandwielen en cardanassen.

Voor ik beslis om deze loc te kopen zou ik hier graag meer over willen weten.

Vriendelijke groet Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

ceuleer

Ik heb pas mijn 4de loc van B-Models aangekocht van de reeks 55/CFL1800.
Ik rij nu wel niet veel, alleen in de winterperiode plaats ik mijn demonteerbare tafel.
Tot nu geen problemen met de tandwielen, het barst probleem zou opgelost zijn.
Ik koop wel bewust geen oude 2dehands loco van dit model, omdat ik voor dezelfde prijs een nieuwe loc kan kopen met de nieuwe aandrijving.
De .5533 heb ik dus ook, prachtige loc.  ;)

Forever Rocofan

Bedankt voor de reactie Ceuleer,

Dan ga ik de loc toch maar bestellen. Het is inderdaad wel een prachtig model.

Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Oosterspoor

Zijn er Nederland ook fysieke winkels die de .5533 verkopen?
Groeten, Martien

saskia

MTE verkoopt B-Models, maar de 5533 zie ik nog niet op de lijst
grtjs,
Saskia

ceuleer

Ik heb de mijne vorig jaar begin oktober gekocht, dus als ze nu niet op de webshop staan zullen ze niet meer leverbaar zijn.
Hier bij Modeltrein-Paradise zijn ze nog in AC te verkrijgen.

https://www.modeltrein-paradise.be/shop/index.php?cPath=65

Bij Hunerbein in Aken hebben ze nog een DC.

https://www.huenerbein.de/B-Models-20135-SNCB-5533-gruen-gelb-Ep.4-mit-Punkt-Eiserner-Rhein-DC/714-20135

Ik zou niet te lang wachten als je er één wil.  ;)

Forever Rocofan

Ik heb mijn 5533 bij Valleitrein besteld. Er waren er nog 2 op voorraad. Dat is geen fysieke winkel, maar je kunt altijd met hem overleggen of hij 21 Juni in Houten is en de loc mee kan nemen om te bezichtigen voor je koopt.

https://www.valleitrein.nl/treinen/b-models-20-135-nmbs-5533-atb-dc-2-rail-analoog/
Voordeliger als de andere genoemde winkels.

ingenium

Met koop op afstand kun je het zonder opgaaf van reden weer terug sturen, dus iets vooraf zien is al een tijdje niet echt meer nodig. Ok, t kan zijn dat je ff op je geld moet wachten.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Oosterspoor

Groeten, Martien