Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Vraag ivm het schakelen van Littfinski RM-GB-8-N Feedback Modules

in Elektronica en analoog

Gestart door PhantomRC, 28 mei 2024 16:59

Vorige topic - Volgende topic

PhantomRC

Edit: titel aangepast wegens foutieve aanduiding van onderdeel.  ;)

Wie kan mij helpen met advies?

Een tijdje geleden heb ik 2 van die modules aangeschaft voor een project (een soort plooibaar labo layout).
Beide modules zien er OK uit en doen het (wel ik vermoed het). Er zijn dus 8 detectie ingangen per module en wegens de "plooibaarheid" van mijn layout gebruik ik van elks 5 van die ingangen (1.1, 1.2, ...,2.1,2.2,...).
Beide modules zijn in serie op de S88 ingang van mijn Ecos 2 centrale aangesloten (2 x 8 ingangen S88 modules gedefinieerd).

Daarnaast gebruik ik via een laptop een 'gratis' versie van iTrain.

Nu mijn probleem ... sommige detectie punten worden niet door de Ecos 2 herkend (nl. 1.1, 2.1 en 2.5).

Layout (PS: Aduino en JMRI zijn niet meer van toepassing.):

Voorbeeld connectie S88 (gemeenschappelijk aarding):

borotof

Even troubleshooten dus. Ik zou beginnen de aansluitingen van btr melders op een andere ingang te zetten.

PhantomRC

Heb ik gedaan.

Hier een opsomming van mijn pogingen:

1. RJ-45 kabels in plaats van de S88 kabels ...  :'(

2. Elke ingang individueel voorzien van een connectie naar de aarding ...  :'(

3. Elke ingang getest met een gloeilamp ... de gloeilamp brandt maar ik krijg geen aanduiding op mijn Ecos 2 ...  :'(

4. De niet werkende ingangen en de werkende ingangen omwisselen ...  :'(

Ben nu wel ten einde raad ...

borotof

PhantomRC

Ik laat de moed niet zakken en ... blijf verder zoeken naar de oorzaak.  ;)

PhantomRC

Partieel opgelost door de "gele" wissels totaal te isoleren van de andere rails.

Daarentegen heb ik nog problemen met het gedeelte onderaan, "fuchsia" ingekleurd.
Dat zal ook wel iets in dezelfde aard zijn maar ... het bovenste gedeelte, eveneens "fuchsia" ingekleurd, doet het wel. Weird science !!!