Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Indeling van Roco's website

in Mediatheek

Gestart door Basilicum, 27 mei 2024 16:46

Vorige topic - Volgende topic

Basilicum

Nog maar sporadisch bezoek ik de website van Roco. Op mijn computer ziet die site er tegenwoordig uit alsof het een smartfoon-indeling heeft. De letters hebben een behoorlijk groot formaat en de afbeeldingen zijn erg korrelig. Om de oude indeling terug te kunnen krijgen heb ik de cookies verwijderd en meer van dergelijke handigheden uitgevoerd, maar de site ziet er op een computer-beeldscherm nog steeds niet uit. Een knop [instellingen wijzigen] op de site of iets van dergelijke strekking heb ik nog niet gevonden. Wat doe ik verkeerd? Of is dit de wijze waarop Roco zich heden ten dage presenteert?

Groet,
Bas

schipcas

Ik denk dat het wel meevalt.
roco.cc

groet,
Henk
Als hadden komt, is hebben te laat!

TonM

Je vraagt wat jij verkeerd doet. Dat weet ik niet want ik kan niet in jouw computer kijken, maar op mijn computer ziet de site er volkomen normaal uit.

Grtz, Ton

Basilicum

Dit krijg ik te zien:

Groet,
Bas

Klaas Zondervan

Bij mij ziet het er ook normaal uit.
Probeer eens de Fleischmann website, die heeft dezelfde indeling. Ziet die er bij jou ook raar uit?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

Basilicum

De Fleischmann-website ziet er wel normaal uit.

Groet,
Bas

Toevoeging:
Ik heb op de Roco-site ingelogd met eigen inloggegevens. Nog steeds vind ik geen knop [Mobile Ansicht deaktivieren] of zoiets.

Ferdinand Bogman

Het lijkt er inderdaad op dat de Roco-website denkt dat jouw computer een mobieltje is. Zo ziet het eruit op mijn mobiel:

Op mijn tablet ziet het er al meer uit als op mijn laptop:

(Ze vinden het blijkbaar wel belangrijk dat we weten dat de hotline niet opgenomen wordt. Ook in Bergheim kunnen we op dit ogenblik niet terecht. :))

Ik ben bang dat het niet aan Roco ligt, maar durf niet te zeggen waar wel aan.
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd: Wohnzimmer Rbf

Ferdinand Bogman

Nu durf ik het wel:

Het lukte mij om de mobiele indeling te krijgen in de browser op de laptop, door in te zoomen - zie rechtsboven. Zou dat het zijn?
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd: Wohnzimmer Rbf

Basilicum

Dank voor de gouden tip, Ferdinand. (y) De website kan ik weer op een normale manier raadplegen.
Ik wist niet dat de instelling van het zoompercentage per site instelbaar is en ben dus opnieuw wijzer geworden.

Groet,
Bas

Ferdinand Bogman

Als dat zo is heb ik ook weer iets geleerd; ik ging ervan uit dat het zoomniveau per tabblad instelbaar is.

Duikeend

dat was vroeger ook niet zo. als je dan inzoomde (bijvoorbeeld met je scrollwiel terwijl je ctrl ingedrukt houd) dan was dat voor je gehele browser. nu is dat dus niet meer zo (wat ik wel erg waardeer)
Groetjes, Ferenc

mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

Basilicum

En zo blijkt maar weer dat de ontwikkeling niet stilstaat.
Iedereen dank voor het meedenken. (y)

Groet,
Bas

Menno

Citaat van: Basilicum op 27 mei 2024 16:46
Wat doe ik verkeerd? Of is dit de wijze waarop Roco zich heden ten dage presenteert?
Gelukkig, want er zijn ook genoeg bedrijven die tegenwoordig iets hebben wat ik 'tablet-websites' noem: websites die volledig gemaakt zijn op het met een vinger scrollen, idioot grote afbeeldingen en teksten hebben en de desktop/laptop gebruiker volledig lijken te zijn vergeten.

Voor iedereen die twijfelt of zijn/haar zoom-niveau correct is: als je Ctrl+0 (dat is de NUL, niet de letter) tegelijk indrukt, springt alles terug naar de oorspronkelijke systeemwaardes.

Montanbahn

Citaat van: Ferdinand Bogman op 27 mei 2024 19:38
Als dat zo is heb ik ook weer iets geleerd; ik ging ervan uit dat het zoomniveau per tabblad instelbaar is.

Je kunt dit (in elk geval in Edge) ook per "pop up" scherm instellen. Met Pop up, bedoel ik niet de reklame schermen, maar de extra schermen (of, zoals je wilt, vensters) die openen wanneer je op een link drukt en er een nieuw scherm wordt geopend.
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

hmmglaser

Citaat van: Basilicum op 28 mei 2024 09:19
En zo blijkt maar weer dat de ontwikkeling niet stilstaat.
Iedereen dank voor het meedenken. (y)
Ik had toch liever dat ze eens wat vaker stil bleven staan, want veel sites gaan er wat mij betreft niet op vooruit.
Zo kom ik sinds de update bijna niet meer op 3railforum.
Zo zijn veel verkoop sites zo slecht geworden, dat je Google nodig hebt producten te vinden.
Mvg Mark