Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Vandaag 50 jaar geleden

in Ditjes en datjes

Gestart door GerardvV, 23 mei 2024 13:46

Vorige topic - Volgende topic

Keska

:)
Je kan natuurlijk beginnen met 31 mei 1974...

Inderdaad, daar ben je ff zoet mee.
Walter

Pauldg

Als het netjes gesorteerd is op datum natuurlijk.

Dit soort hoeveelheden zou ik doneren aan een archief. NVBS bijvoorbeeld.
Boomshanka!

MaraNCS

Ik heb een goede scanner, maar geen automatische doorvoer.
1 filmpje deed ik ongeveer een volle avond over. (En daarna ben je er wel ff klaar mee)
Vergeet niet dat de NVBS wel plaatjes wil (in wat voor drager of formaat dan ook) maar alleen met de nodige info!
Vroeger in de tijden van dia's en foto's hield ik het juist wel goed bij (notitieblokje en potlood/pen).
Nu nooit meer, of zeker minder nauwkeurig.
Als je de data aan hebt en dat goed hebt ingesteld komt er nu tijd en plaats in het digitale bestand te staan. dat is al wat.
Station Baarn HIJSM

R1954

Ik heb destijds mijn verzameling plus documentatie uitgeleend aan het ROVM-Digitaal. Daar staan ze nu op de website.
Rotterdams Openbaar Vervoer Museum.
Kind kan de was doen...
Vrindelijke groet.

R.

Modellbahnwagen

Wat weerhoud je om die verzameling hier te laten zien Ronald? Dat is leuker om te zien dan hele lappen tekst.
Groeten,
Richard

Willem1951

@ Modellbahnwagen: Dat is nu juist het zwakke punt van dit soort draadjes.
Wie schrijft op dit forum en heeft een gedigitaliseerde foto of dia van 31 mei 1974 ?
Blijkbaar niemand. Ik ook niet. "25 jaar geleden" bijhouden kost al veel tijd en moeite.
Het is niet anders.
Groeten.
Wim van der Ent

R1954

Citaat van: Modellbahnwagen op 31 mei 2024 13:41
Wat weerhoud je om die verzameling hier te laten zien Ronald? Dat is leuker om te zien dan hele lappen tekst.
Ik heb even een draadje 'those were the days' met gescande dia's uit 1965/1971 op het Stationsplein bijgehouden...
Al mijn op kwaliteit geselecteerde tramdia's staan bij ROVM. Ik heb ze vervolgens op tramroute in de bakken staan. Dan is het weer een klus om op basis van mijn 50
jaar oude multomapsijsteem te gaan zoeken waar mw 263 staat die ik op 30 mei 1974 als lijn 3 op het Weena 'vereeuwigde'...
Volgende bewaard gebleven dia is van juli 1974. Klaarblijkelijk was er weinig te fotograferen tijdens de zomerdienst 1974. Alleen Duwags en twee Allans op Zuid. Bovendien startte ik net met mijn stage in de Botlek, om 7 uur met RTM-lijn 50 via Beneluxtunnel en Botlek-file-brug...
Vrindelijke groet.

R.

R1954

Richard,
Om me niet te laten kennen dia van gister 50 jaar terug proberen te vinden. Niet gevonden. Staat niet in de routebeschrijving van lijn 3 en ik vond hem ook niet tussen de dia's die ik op rij zette met omleidingsfoto's.
Helaas pindakaas.
Vrindelijke groet.

R.

roco

Citaat van: Pauldg op 31 mei 2024 12:08
Als het netjes gesorteerd is op datum natuurlijk.

Dit soort hoeveelheden zou ik doneren aan een archief. NVBS bijvoorbeeld.

Gaan zeker niet naar de nvbs . Zou dat alleen nog daarheen kunnen worden ze vernietigt .

Pauldg

Want dan heeft helemaal niemand er meer wat aan. Net goed.  ::)
Boomshanka!

Pauldg

Ik moet hier trouwens geen mening over hebben. Ik heb nog nooit een trein gekiekt. Ik ben een beroerde fotograaf en kijk liever met mijn ogen dan door een lens. Iedereen zijn meug.  :angel:
Boomshanka!

R1954

;)
Je hebt ook geen bril of lenzen?
Ook geen nieuwe lenzen dankzij staaroperatie?
Vrindelijke groet.

R.

Pauldg

De originele lenzen in de oogbollen. En oh ja, de leesbril is er wel bij gekomen. Ach, blij dat ze er zijn.  :)
Boomshanka!

Peter Kleton

Ik heb een dubbel gevoel over het foto  archief van de NVBS,want ik ken een boekenschrijver die betalen moest voor foto's  in zijn boek uit hun archief... >:(

Blijkbaar zijn de verhoudingen niet goed  tussen schrijver (NVBS lid) en NVBS, want ofschoon zijn laatste boek al verleden jaar is uitgekomen ,is het nog niet in OdR besproken.
Dit valt mij heel erg tegen!

Nee ,ik ga geen naam  of titel van het boek zeggen.
Groeten ,
Peter
NS 1924-heden.
0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

Pauldg

Ik snap het punt niet helemaal. De schrijver moet betalen voor het mogen gebruiken van NVBS foto's in zijn boek. Dat is toch heel gebruikelijk? Dit valt buiten het gewone gebruiksrecht van een NVBS lid.

Als het boek een NVBS publicatie was, ja dan was dit natuurlijk raar.
Boomshanka!