Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

ESU Ecos: rijweg tijdelijk niet laten schakelen

in Digitaal

Gestart door RBlok, 14 mei 2024 13:44

Vorige topic - Volgende topic

RBlok

Weet iemand of een in de ESU Ecos aangemaakte rijweg tijdelijk kan worden uitgeschakeld? Voor zover ik het nu in de gebruiksaanwijzing lees kan de rijweg alleen verwijderd worden maar niet even 'on hold' worden gezet.

Rian

Blausee-Mitholz

Haal je de schakel voorwaarde er tijdelijk uit.

Johan

bask185

Kan je niet een extra conditie toevoegen zoals een bepaalde dummy wissel oid? Of een bezetmelder die je dan zelf kan bedienen met een schakelaar?

Waarom wil je een rijweg uit kunnen schakelen? Volstaat het niet om gewoon niet op de knoppen te drukken? Of wordt hij door automatisch door de treinen bediend? In dat laatste geval kan je misschien de bezetmelder in kwestie by-passen met een schakelaar.

Mvg,

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Blausee-Mitholz

Er is maar 1 schakel voorwaarde die schakelt.
AND of OR is niet toepasbaar.
Als de wisselstraat door een terugmelder geschakeld wordt kun je doe met een schakelaar onderbreken.

Mocht het probleem zijn dat een reeds geschakelde wisselstraat nog maals schakel door herhaling kun je de ECoS zo instellen dat de wisselstraat alleen bij de eerste schakel puls schakelt. Opvolgende herhaling wordt genegeerd.

Mvg Johan

RBlok

Bas en Johan bedankt.
Ik zie in de Ecos geen mogelijkheid om een rijweg even te disabelen.
Ik gebruik rijwegen voor het beveiligen van tunnels. Als er trein van één kant een tunnel in rijdt dan is dat vanuit de andere kant niet mogelijk. Dus:  bij wissel 1 in stand "tunnel in" en bij trein richting richting "tunnel in" schakelt wissel 2 bij de andere zijde tunnel in 'afbuigend' en vice versa. Dat wil ik tijdelijk uit kunnen schakelen bij een eenvoudige treinloop.
Dat kan met een schakelaar op de bezetmelders. Maar omdat het niet vaak zal gebruiken is het idd gemakkelijker om een work-around d.m.v. een dummy te maken of tijdelijk de voorwaardes eruit te halen.
Ik zie in de Ecos geen mogelijkheid om een rijweg even te disabelen.

Rian     

lex stoom

Hallo er is in de ecos de mogenlijkheid om een rijweg-groep uit te zetten. Bij bedrijfsinstellingen het knopje met de schuifjes bedient kom je in een menu terecht waar rijweg-groep is actief staat met daarachter A,B,C en D met een vakje daarbij in een van de vakjes zal een vinkje staan en als je dat uitzet zet je die rijweg-groep uit hopelijk kan je daar wat mee

Met vriendelijke groet Alex

RBlok

Bedankt Alex. Gevonden. De Ecos kan veel  ;)

Rian

bask185

Dit is het moment dat ik een like button het meeste mis  (y)
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)