Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011

in Grootspoor

Gestart door 4020 281-4, 26 april 2024 10:15

Vorige topic - Volgende topic

Roy van Dijk

· DR · DB · NS · '85 - '89 · TREINFILMPJES! ·

Daan!

Citaat van: Tedo op  3 mei 2024 21:32
Het oudste nog rijdende ICM treinstel is nu onderweg samen met het nieuwste. Toevallig?

Ja was toeval.

KNed

Voor zo'n rit hadden ze hem wel even door de wasstraat mogen halen  :-\

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch

Ferdinand Bogman

Twee prachtige foto's van de Koploper, Roy!
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd: Wohnzimmer Rbf

defender

Heb zojuist foto's van mijn stage bij NS in jaren 90 in mijn draadje geplaatst, ik heb ook nog aan een koploper gewerkt toen, herriner ik mij, ik dacht de 4028, helaas geen foto van. Waren mooie treinstellen, vooral de doorloopkop vond ik mooi.

Mvg Koen.

dh3201

Volgens treinposities is de 4011 uit de voor vandaag geplande omloop gehaald.
Trein 730 is gereduceerd van 10 naar 7 bakken en de rest van de omloop van 7 gereduceerd naar 3 bakken.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Roy van Dijk

· DR · DB · NS · '85 - '89 · TREINFILMPJES! ·

Seinhuis

Editie NL is meegegaan en een mooie reportage gemaakt over de 4011.

https://v2.videoland.com/editie-nl-p_2413
Tot 7 dagen na uitzending gratis te bekijken, alleen met een account.

MaraNCS

Op het overloopwissel vanaf de lijn naar Soest, richting Baarn.
Is het een geweldige foto? Nee niet echt, maar het weer zat ff mee. (anders vol in het tegenlicht)
Gisteren dus...03-05

Station Baarn HIJSM

Arjen B.

Ik ben vrijdag met de 4011 meegereisd van Alphen aan den Rijn naar Utrecht... nee Gouda. Eigenlijk zou Utrecht het eindpunt zijn, maar de 4011 werd daar onverwacht aan de 4250 en de 4065 gekoppeld om zo door te rijden als IC naar Rotterdam. Een leuke verrassing was dat!

Fotostop te Amsterdam Bijlmer ArenA (03-05-2024)

Op de zijkant van het tussenrijtuig was een speciale tekst aangebracht (Gouda, 03-05-2024)

Een laatste (?) plaatje van de 4011 in Gouda (03-05-2024)

Groeten,
Arjen

Rob Ellerman

Hoeveel miljarden vliegen, muggen en andere insecten zullen er de afgelopen jaren wel niet op deze kop te pletter geslagen zijn ;)....
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Arjen B.

Toch geen afscheid, de 4011 komt morgen weer in dienst! Bron: treinposities.nl.

Groeten,
Arjen

Ferdinand Bogman

Materieeltekort, neem ik aan? De intercity Utrecht Rotterdam wordt regelmatig gereden met sprintermaterieel:

Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd: Wohnzimmer Rbf

Rick

N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Ferdinand Bogman

Dat begrijp ik, maar op de vertrekschermen geeft NS het expliciet aan (daar had ik even geen foto van). Daaruit maak ik op dat ze het zelf ook liever anders zouden willen.