Welkom! Login voor uitgebreide toegang en gebruiksfuncties.

Updates:

Testbericht: het is bekend dat de zoekfunctie nog niet perfect werkt, er moet een  nieuwe index opgebouwd worden.

RAL kleur Rail4Chem

in Grootspoor

Gestart door Dennis1984, 7 april 2024 11:26

Vorige topic - Volgende topic

Dennis1984

Hallo,

Weet iemand de juiste RAL kleur van de BR185 locomotieven van de Rail4Chem locomotieven? Het gaat me dus om de locomotieven die o.a. rond 2010 Rail4Chem opdruk hadden.

Foto: https://www.elektrolokarchiv.de/index.php?nav=1406157&lang=1&file=bomb_33720_57&action=image&position=

Dank alvast!

[edit]
Ik dacht dat het Alpha Trains treinen betrof, maar het gaat me om de RAL kleur van Rail4Chem.

Met vriendelijke groet,
Dennis

Dennis1984

Even een aanpassing gedaan, want ik ben dus op zoek naar de RAL kleur van Rail4Chem en niet van iets anders.

Met vriendelijke groet,
Dennis

FritsT

Zoek je nu naar een RAL (standaard kleur) of een zo goed als maar kan pasklare verschaalde modelbouw oplossing? Daar zit een wereld van verschil tussen.

Optie 1: daar zal je denk ik geen antwoord op gaan krijgen want het lijkt me (zie de kleurenwaaier) dat die niet bestaat.
Optie 2: daar kunnen velen denk wat meer mee en de verfwinkel zeker.

Ik kan het alleen van het scherm beoordelen (risicovol), maar Motip 44503 met zijdemat vernis lijkt me in de buurt te komen net zoals Flexa Ambiance NO-30.50

Dennis1984

Hoi Frits,

Ik zoek inderdaad een kleur om een project te gaan spuiten met de airbrush dus jouw optie 2 voldoet ook. Dank alvast ook voor je tips.

Met vriendelijke groet,
Dennis

Rail-Kees

Ik denk 6024 verkeersgroen. Het lijkt namelijk op de standaard vossloh kleur.
Spoor 1 en TT.

Thom

Grijs met groene cabines, was voorheen de huisstijl van Alpha Trains, de leasemaatschappij.

ex-DR V100

foutje niet de goede ...

Gr, Marc

Dennis1984

Citaat van: Thom op 12 april 2024 11:51
Grijs met groene cabines, was voorheen de huisstijl van Alpha Trains, de leasemaatschappij.

Dat schreef ik inderdaad eerst in het eerste bericht, maar later twijfelde ik omdat de locomotieven geleverd zijn aan andere firma's zag ik hier:

https://www.elektrolokarchiv.de/index.php?nav=1405293&lang=1

(Hannover Mobilien Leasing GmbH en Deutsche Leasing)

Met vriendelijke groet,
Dennis

Rail-Kees

Verkeersgroen dat spuit ik er altijd op bij die Loks
Spoor 1 en TT.